Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estät ettei kesävieras ala sähköautoaan lataamaan pistorasiastasi ja kuluttamaan valtavaa määrä sähköä?

Vierailija
09.07.2022 |

Niin

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sulakkeet ei kestä"

Vierailija
42/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalla, että: "Voit ladata autosi, mutta kun tulen käymään teillä, niin vastaavasti tankataan autoni sitten sun laskuusi."

Juuri näin. Tuntuu siltä, että jotkut sähköautoilijat yrittävät sysätä latauskustannukset toisille. Taloyhtiöiden lämpötolppiin pitäisi asentaa mittarit jotka seuraavat sähkön kulutusta ja autopaikan vuokraajaa sitten laskutettaisiin sen perusteella. Se olisi hyvä bisnes joillekin sillä varsinkin talvella sähköautoja pitää ladata jatkuvasti. Polttomoottoriautolle riittää talvella kun se on lämmityksessä puolesta tunnista pariin tuntiin. Kovilla pakkasilla ehkä "jopa" enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sähköautoilijat yleensä hengaa köyhien kanssa niin ei tule sellaista ongelmaa eteen.

Velkarahalla usein sähköautoja ostellaan, eikä suurikaan velka tee ihmisestä varakasta.

Vierailija
44/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellän lataamisen. Eivät minun taloni vanhat sähköjohdot kestä auton latauksia, palaa vielä koko talo.

Vierailija
45/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanomalla, että: "Voit ladata autosi, mutta kun tulen käymään teillä, niin vastaavasti tankataan autoni sitten sun laskuusi."

Täh? Toinen ei maksa käytännössä mitään ja toinen taas toista sataa euroa. Melko reilu ajatus...

Reilua se onkin. Sähkö ei kuitenkaan ole ilmaista. Jos on sähkökotteron hankkinut niin sitten sen saa "tankatakin" omilla rahoilla.

Vierailija
46/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla on sellainen halvimmasta päästä oleva sähköauto jota pitää kirjaimellisesti ladata koko ajan ja joka kerta minun luona käydessään hän haluaisi ladata kotteroaan mutta aina ulkopistorasia on "rikki" (ollut jo pari vuotta). Todellisuudessa otan vain sulakkeen irti ennen hänen tuloaan, mutta eihän hän voi sitä tietää. Ei hän ihmisenä ole ärsyttävä mutta jos kerta sähköauton on hankkinut niin sen leikin hän saa itse kestääkin.

Vierailija
47/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei ole edes pistoketta ulkona. Muuten saisi ladata, mutta tunnen vain yhden sukulaisen kenellä sähköauto. Ja saisi ladata, sähkö on minulla vielä halpaa monta vuotta. Ja vedän pihalle pistokkeen siinä vaiheessa kun itsekin ostan sähköauton tai hybridin. Pariin vuoteen ei nyt ole varaa ja siinä ajassa ne ehtii taas vähän kehittyäkin.

Vierailija
48/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"estät, ettei"

Ymmärrätkö nyt mitä kysyt?

Kieliopillisesti täysin oikein, pilkkua ei tule väliin.

Vierailija
49/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ladata, kunhan maksaa 10€/minuutti latauksesta :)

Minä en ympäristörikollisia hyysää, jos haluaa tuhota ympäristön ja vaikeuttaa kulkemistaan hankkimalla jotain niin typerää kuin sähköauto en siinä helpota.

Vierailija
50/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ympäristörikollisia hyysää, jos haluaa tuhota ympäristön ja vaikeuttaa kulkemistaan hankkimalla jotain niin typerää kuin sähköauto en siinä helpota.

Melko kallista

Vierailija
51/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kallista

Tyhmästä päästä kärsii myös lompakko.

Vierailija
52/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä yhtäkään sähköautoa pihaani. Niin siitä selviää.

Vierailija
53/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästä yhtäkään sähköautoa pihaani. Niin siitä selviää.

Olet vain kateellinen.

Vierailija
54/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän latauksesta 20 euroa, jos siis sellainen tilanne tulisi eteen. Onneksi yhdelläkään tutulla ei ole edes hybridiä.

Vierailija
55/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopistorasiat kytkimen ja kellon taakse. Lisäksi voi laittaa pienen sulakkeen siihen jos ei suuritehoisia laitteita käytä.

Vierailija
56/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän lataavat. Onhan tuossa laturi.

Vierailija
57/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi estää? Onko AP jotenkin häiriintynyt yksilö?

Vierailija
58/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä pitäisi estää? Onko AP jotenkin häiriintynyt yksilö?

Miksi toisten pitäisi kustantaa sähköautojunttien kruisailu?

Vierailija
59/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydän latauksesta 20 euroa, jos siis sellainen tilanne tulisi eteen. Onneksi yhdelläkään tutulla ei ole edes hybridiä.

Kallista sähköä teillä, mutta totta kai maksaisin jos esim. viikonlopun jossain kylässä oltaisiin ja siellä autoa ladattaisiin. Olen luonnollisesti aina tarjonnutkin jotain korvausta kun olen saanut laturia lainata, mutta aika harva on mitään suostunut vastaanottamaan. No, nykyään olen laittanut aina tuliaiskassiin jo toisenkin viinipullon sitä silmällä pitäen.

Vierailija
60/84 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sähkö kaikkinensa n. 11snt/kWh. Sähköauton akun koko yleensä +-100kWh, ei tuo noin kymppi satunnaisille vieraille syöstä konkurssiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan