Kristitty sinkkuna/eronneena
Katsotaan kieltääkö Raamattu missään kohtaa kristittyä harrastamasta seksiä sinkkuna. Luomiskertomus opettaa, että ihmisten tehtävä on lisääntyä. Kymmenen käskyn ja Matteuksen evankeliumissa ns "huorinteko" tarkoittaa aviorikosta, makaamista jonkun toisen puolison kanssa, aviopuolison pettämistä. Paavali taasen puhui Rooman kansalaisuuden omaavana temppeliprostituutiota ja orgioita vastaan, ei kahden aikuisen sinkun välisestä seksistä. Kaikkihan eivät pääse avioliittoon syystä tai toisesta, tai avioliitto ei sovi heille.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Joh. 4: 16-18.
Jeesus näkee kaiken.
Eli vuosia synnissä ja perustelin kihloilla ym sen mutta en kuullut Jumalaa kunnolla ja nyt kun olen sinkku ja elänyt selibaatissa, oon löytänyt paremmin yhteyden Jumalaan ja tajunnut että olisin voinut löytää oikean ihmisen aiemmin jos en olisi yksinäisyydessäni tarrautunut siihen joka ei minulle ollut tarkoitettu.
Niin, se samarialainen nainen oli maannut toisen naisen aviomiehen kanssa. Jeesus sanoi "se ei ole Sinun aviomiehesi". Ei Jeesus naista tuominnut, mikä sinä olet tuomitsemaan?
Kannattaa varoa niitä oppeja, jotka yrittävät pakottaa toisten ihmisten seksuaalisuutta johonkin muottiin, esim tietyissä suuntauksista on hyvinkin ahdasta käsitystä näistä. Ovat kuin fariseukset, jotka ovat ulkoja kullattua, mutta sisältä täynnä kuolleiden luita ja kaikenlaista saactaa. He kyllä vievät leskeltä ja vanhukselta viimeisenkin kolikon. Kokouksissaan sanovat rikkaalle "istu tähän viereeni". Köyhälle sanovat "älä vaan tähän istu".
Room. 13:13."Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihasta ne huolta, että himot heräävät."
Haureutta on käsittääkseni kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi.
Avioliitosta saisi erota vain jos puoliso on tehnyt huorin tai jos ei-uskova puoliso tahtoo erota. Matt. 19:3-9 ja 1.Kor. 7:10-15. Muitakin raamatunkohtia löytyy. En muista, oliko vielä joku syy, miksi saisi erota avioliitosta.
Rukoile ja tutki Raamattua.
Joh. 4: 16-18.
Jeesus näkee kaiken.
Eli vuosia synnissä ja perustelin kihloilla ym sen mutta en kuullut Jumalaa kunnolla ja nyt kun olen sinkku ja elänyt selibaatissa, oon löytänyt paremmin yhteyden Jumalaan ja tajunnut että olisin voinut löytää oikean ihmisen aiemmin jos en olisi yksinäisyydessäni tarrautunut siihen joka ei minulle ollut tarkoitettu.