Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutettiin juuri omakotitaloon, eikä meillä ole ennestään juuri ollenkaan huonekaluja

Vierailija
19.10.2006 |

ja rahatilanne sellainen, ettei olisi varaa ostaakaan, hyvä kun lainoista selvitään. Sängyt ja ruokapöytä ym pakolliset on, mutta muuten huoneisto on aika autio. Mikä avuksi...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sukulaisten kellarista voisi löytyä myös turhia huonelaluja:)

Vierailija
2/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis, että jos ei varaa ole kuin juuri ja juuri lainaa lyhentää niin olette kyllä kusessa. OKT: ssa asuminen ei tarkoita sitä, että lainan maksulla ollaan selvillä. Vaan sitten tulee ne muut kulut ja päälle se, että mikä paikka tahansa saattaa lahota ja edessä on iso lasku -yksin teidän maksettavananne toisin kuin esim. taloyhtiössä.

Joten mun mielestä pieni huoli on jotkut kalusteet! Isompi huoli on se, että miten meinaatte yleensä pärjätä?

T yksi OKT: ssa asuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hankkinut paljon kirppareilta ja ollaan sukulaisten ylijäämäkamojen " kaatopaikka" .

Meillä itse asiassa olisi rahaakin ostaa huonekaluja, mutta minä vaan tykkään laitella vanhoista ja kun on kaksi pientä lasta ja kaksi koiraa, tuntuu fiksummalta antaa lasten kasvaa ensin vähän.

Vierailija
4/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä talvella jo sähkölaskut vievät saatanasti rahaa, voi tulla putken jäätymisiä yms. rahanmenoja. eli toivottavasti rahatilanteenne kestä tämmöiset menot?

Vierailija
5/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikkikin on käytettyä ja sika-arvokasta sellaista! Itse asiassa sitä kalliimpaa, mitä käytetympää...

Vierailija
6/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosi vaikea paikka tulee, eli putkiremontti tms iskee, niin sitten pitää vain myydä omaisuutta pois ja vaihtaa autoa huonompaan. Vuoden, kahden päästä tilanne helpottuu, mutta siihen saakka täytyy kärvistellä.

Enkä nyt kaivannutkaan taloudellisia neuvoja, vaan ideoita siitä, miten huoneistosta saisi mahdollisimman halvalla/ilmaiseksi viihtyisän ja kodin näköisen.

Joitakin ideoita on jo tullutkin, kiitos niistä. Sukulaisten jäämävarastot tullaan varmaankin käymään läpi.

Vierailija
7/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa himppa siltä ettei teillä ole varaa ko. asumismuotoon.

Vierailija
8/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei ole huolen häivää! Minä laittelin ensimmäiseen asuntoomme esim. tosi nätin sohvakaluston irtohupuilla. Värjäilin kankaatkin itse sävy sävyyn ja tein sopivat koristetyynyt.

Lampunvarjostimet voi tehdä itse, samaten matot. Keittiönkaapeistakin saa kuin uudet vaikka kontaktimuovilla. Vaihtokehyksillä tai Ikean halvoilla maalattavilla kehyksillä saa kauniita taulukokonaisuuksia.

Käsityö- ja idealehdet voi lainata ilmaiseksi kirjastosta!

Vierailija
9/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ja myy -palstaa. Minä olen ostellut sieltä tosi halvalla ja saanut ilmaiseksikin kaikenlaista. Mökille ihan sairaasti hyvää käypää tavaraa!

Vierailija
10/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1980-luvulla muutettiin mieheni kanssa ensiasuntoon- ja sukulaiset ja tuttavat suorastaan tyrkyttivät meille hyväkuntoisia huoenkalujaan aina nahkasohvista kokopuukirjahyllyihin. Eli puskaradio liikkeelle...

-----

Keltaisessa pörssissä ja vauva-lehtinetissä on mm. lahjoitetaan palsta- siellä on paljon sohvia, kirjahyllyjä, pakastimia, lastentarvikkeita...

------

Kierrätyskeskus on huippuedullinen ja muutkin kirpputorit.

-------

Luovuus auttaa!

--------

PS: Kaikkein varakkaimmaat ovat kovia kierrättämään!

Vierailija
11/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutimme omaan taloon ja nyt olemme pikkuhiljaa hankkineet uusia. Vanhat olivat muilta saatuja ja monet rikkinäisiä. Ei meilläkään ole kerralla varaa ostaa kaikkia uusia kalusteita, ei se sitä tarkoita etteikö voisi omakotitalossa asua.

" Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa" kannattaa muistaa. Me päätimme ostaa hitaasti mutta hyvää ja vihdoin sellaista mistä todella pidämme. Talo edelleen lähes tyhjillään mutta ompahan lapsilla tilaa leikkiä:)

Vierailija
12/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon tyhjää lattiapintaa.

ja ajattele miten paljon tilaa teillä on! Jos olette käteviä käsistänne, niin varatkaa huone tai pari työhuoneeksi, jossa nikkaroitte, maalaatte, ompelette jne. Minusta se olisi ihanaa, ettei tarvi keskellä olohuonetta tai keittiön ruokapöydällä värkätä.

Enimmäkseen ihmisillä on niin paljon roinaa ja rompetta kodeissaan ettei ole tosikaan. Nyt hankitte hitaasti ja harkiten vaan just sen mitä haluatte, ettekä huoli mitään 80-luvun nahkasohvia tuttavien vinteiltä!

Vierailija
13/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olhuoneen nurkan. Saviruukut on halpoja, ja näyttävyyttä saa nopeasti kun tökkäät isoon ruukkuun hyvännäköisen tukikepin ja panet jonkun nopean köynnöksen kasvelemaan. (Ja lapsillakin on puuhaa kun kaivelevat multaa ruukuista...)

Vierailija
14/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tavaraa saa myös kirppiksiltä, huutokaupoista ja jopa jätelavoilta, kun vähän valitsee. Laita kuntoon ensin ne huoneet, joissa eniten ollaan ja hanki ne asiat, mitä ilman ei voi olla. Pikkuhiljaa, vuosien saatossa sitten hankitte kaiken mitä pitää olla.

MEillä oli vähän sama juttu, ensin kaksi huonetta oli meillä kokonaan tyhjillään. Nyt nekin ovat rempattu ja ihmeesti viidessä vuodessa on tavaraa kertynyt nurkkiin, liiaksikin, vaikka ensin oli varsin väljää.

Kärsivällisyyttä siis, kaiken ei tarvitse olla heti valmista.

Vierailija
15/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa on tosiaan paljon, mutta ehkä sitä ei kannata heti täyttää vanhoilla romuilla. Ostimme talon tuttaviltamme, joilla sitä tavaraa oli ja he ovat käyneet jo kauhistelemassa, että onpa täällä autiota! Äsken kävivät myös tuttaviemme lapset, jotka viihtyivät tosi hyvin, kun saivat juosta rauhassa ympäriinsä eikä tarvinnut varoa arvoesineitä.

Myös tuo tyyli, että lattialla talja ja maljakko kuulosti kiinnostavalta. Sanomme kaikille vain olevamme tosi muodikkaita. Ei sillä, että vieraille taloamme sisustaisin. Pääasia tietenkin on, että itse viihdymme.

Tosi paljon kiitoksia! ap

Vierailija
16/16 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sen takia asuttu mm. puoli vuotta puolityhjässä kämpässä, mutta nyt kaikki, mitä meillä hyvin sisustetussa kodissamme on, on varmasti sellaista, mitä ei tarvitse olla kohta roudaamassa kaatopaikalle! Väliaikaisratkaisuilla on lisäksi paha tapa jäädä lahoamaan nurkkiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan