Mitä HYVIN KYYNINEN voi tehdä muuttuakseen vähemmän kyyniseksi?
Olen kyyninen kaikelle. Kaikessa tuntuu että idea on hyvä mutta toteutus ontuu. Nähdessäni kauniin paikan ajattelen että tuonne VOISI mennä retkelle mutta retkelläkin vaan mietin miten asiat VOISIVAT olla ja kyynistyn entisestään.
Sama ihmissuhteissa, ylenkatson kyynisesti ihmisiä!
Koiranpentuntuni ainoa johon en kohdista kyynisyyttä, en kehtaa koska on niin kiltti!
Kommentit (18)
Olemalla kilttien ihmisten seurassa
Aivot narikkaan vaan ja alkaa samanlaiseks NPC:ks kuin lähes kaikki ihmiset ympärilläskin on.
Kiitollisuuspäiväkirja. Oikeasti hyvä idea. Vaikkei alas mitään kirjoittaisikaan niin oikeasti miettii asioita mitä ovat hyvin/paremmin. Etsii vaikka kauneutta ympäriltään.
Ensimmäinen askel on lähteä pois tältä palstalta! Täällä sitä vasta kyyniseksi muuttuukin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen askel on lähteä pois tältä palstalta! Täällä sitä vasta kyyniseksi muuttuukin.
Olen tällä palstalla aikaa viettäessä hyvin kyyninen, mutta poistuessa enää vain kyyninen.
Mitäs pahaa siinä on, jos näkee asiat niin kuin ne on?
Voit tietysti sammuttaa aivot vaikka viinalla, mutta se on tilapäisratkaisu. Tutki asioita, ja löydät ikävistäkin asioista hyvät puolet. Opiskele. Näe isompi kuva.
Kyynisyyden sanotaan johtuvan pettyneisyydestä.
Tässä maailmassa on niin paljon pahaa ja ihmiset syntisiä, ettei oikein tohdi antaa neuvoksi "luota vain rohkeasti, et tule aina pettymään". Varsinkin jos odottaa virheettömyyttä, tulee aina pettymään ihmisiin, myös itseensä.
Itse uskon, että vain Jumalaan ei tarvitse pettyä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
Kyynisyyden sanotaan johtuvan pettyneisyydestä.
Tässä maailmassa on niin paljon pahaa ja ihmiset syntisiä, ettei oikein tohdi antaa neuvoksi "luota vain rohkeasti, et tule aina pettymään". Varsinkin jos odottaa virheettömyyttä, tulee aina pettymään ihmisiin, myös itseensä.
Itse uskon, että vain Jumalaan ei tarvitse pettyä.
Tarjoat kyynikolle uskonnon oopiumia. En suosittele. Omia aivojakin voi käyttää, eikä olla mikään pappien puudeli.
Tuo koiranpentu hyvä alku!
Olen nähnyt monen kyynikon parantuneen koiran hankittuaan!
Vierailija kirjoitti:
Voit tietysti sammuttaa aivot vaikka viinalla, mutta se on tilapäisratkaisu. Tutki asioita, ja löydät ikävistäkin asioista hyvät puolet. Opiskele. Näe isompi kuva.
Kyynikko kylläkin näkee asiat liian yksinkertaisina, totuus ei ole juuri koskaan yksinkertaista. Tiedän koska itse olin joskus todella kyyninen, suorastaan ihmisvihaaja. Joskus se puoli minusta nostaa päätään vieläkin, etenkin jos koen pettymyksiä.
Ja ikävä kyllä mulla uskoon tulo auttoi. Sekään ei kuitenkaan ole yksinkertaista, en ole mikään "pappien puudeli", en edes kuulu kirkkoon. Usko on henkilökohtainen asiani, ei mikään vouhkaamisen aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynikko kylläkin näkee asiat liian yksinkertaisina, totuus ei ole juuri koskaan yksinkertaista. Tiedän koska itse olin joskus todella kyyninen, suorastaan ihmisvihaaja. Joskus se puoli minusta nostaa päätään vieläkin, etenkin jos koen pettymyksiä.
Ja ikävä kyllä mulla uskoon tulo auttoi. Sekään ei kuitenkaan ole yksinkertaista, en ole mikään "pappien puudeli", en edes kuulu kirkkoon. Usko on henkilökohtainen asiani, ei mikään vouhkaamisen aihe.
Jos uskoon tulo auttoi, se jo kertoo sen, että siirrät vastuun jollekin toiselle, ylemmälle taholle. Silloin ei ole varaa puhua että tietäisit miten asiat on.
Jos valitsee uskon, valitsee olla laput silmillä, koska se on helpompaa.
Päättää ettei millään ole mitään väliä, koska kaikki menee vtuks kuitenkin, niin on ihan ok pitää hauskaa, kun vielä ehtii.
Kokeile kyseenalaistaa koko kyynisyytesi(tervettä olisi, että kyseenalaistaa kaikki omat ajatukset=saa uutta kulmaa niihin). Olenko todella kyyninen? Miten asiat EI VOISI olla. Kokeile alinkatsoa ihmisiä ja ennenkaikkea ole myötämielinen itsellesi. Tosin se on vaikein, koska ihminen ruoskii itseään enemmän kuin pitäis itsestään. Se ei ole heikkoutta, että on myötämielinen ja se auttaa enemmän kuin olisi negatiivinen itselleen.
Viettää aikaa enemmän yksin. Olla luonnon keskellä ja keskittyä luontoon, kasveihin, sateeseen, järviin, lintuihin...
Kyynisyys? Kyseessä voi olla dystymia.
Mutta kumpi tuli ensin - kyynisyys vai dystymia?
Ja kumpi vaikutti kumpaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikävä kyllä mulla uskoon tulo auttoi. Sekään ei kuitenkaan ole yksinkertaista, en ole mikään "pappien puudeli", en edes kuulu kirkkoon. Usko on henkilökohtainen asiani, ei mikään vouhkaamisen aihe.Jos uskoon tulo auttoi, se jo kertoo sen, että siirrät vastuun jollekin toiselle, ylemmälle taholle. Silloin ei ole varaa puhua että tietäisit miten asiat on.
Jos valitsee uskon, valitsee olla laput silmillä, koska se on helpompaa.
Ei, päinvastoin uskoontulo poisti laput silmiltä. Kyynisyys on huomattavasti helpompaa kuin ihmisten rakastaminen. Itse asiassa uskoontulossa vaikeinta on juurikin se, että siinä kuuluu vihata maailmaa, mutta rakastaa ihmisiä. On huomattavasti helpompaa rakastaa maailmallisia asioita ja inhota ihmisiä, kuin päinvastoin. Enkä itsekään siinä aina onnistu, kyllä se niin älyttömän paljon henkistä työtä vaatii. Tämän asian kanssa kaikki uskovaiset joutuu painimaan.
Murskaa kaikki oppositio/ihmiset allesi jotta saavutat niin suuren asteen taloudellisen turvan että sinulla on varaa rentoutua ja hymyillä.
Niin ne poliitikotkin tekee.