Laittaisitko vauvalle korvakorun? EV
Kommentit (25)
Korvakoru alle kouluikäisellä on vanhempien turhamaisuutta ja tyhmyytä, ei lapsen eduksi.
tapahtuu..Meillä on keskimmäisellä iso mansikkaluomi kaulassa ja en ole viitsinyt kaulakorua ostaa siksi. Tarjosin vaihtoehdoksi korviksia tuossa 4 vuoden paikkeilla. Hän kieltäytyi, kun kerroin, että laittaminen vähän nipistää. Ei laitettu. Ap.
Minusta 12v vasta on tarpeeksi kypsä päättämään haluaako todella reiät korviin vai ei.
Saa itse laitatuttaa jossain lääkäriasemalla sitten teini-ikäisenä, jos haluaa. Olen kuullut, että korva vielä kasvaessaan muotoutuu, joten reikä voi joutua outoon paikkaan. Kuulopuhe tosin vain. Kumminkin omista lävistyksistään saa itse päättää.
minihame voi olla kans..
No ei, en ymmärrä miksei vauvat pienet lapset saa olla luonnollisia.
Sillä hetkellä ehkä haluaa, mutta entä jos myöhemmin katuukin päätöstään? Sitä paitsi minusta reiät alle kouluikäisillä on erittäin mauttomia, jotenkin ne kouluikäisten rei-itykset vielä menee, mutta ainakaan oma lapseni ei saa ennen 12v synttäreitään reikiä korviinsa ja piste. Kertoo aika paljon vanhemmistakin, jos alle kouluikäisille pitää reiät laittaa. -11-
Miksi ei?? Korvikset on nätit ja jos se vähän nipsaisee niin eipähän muista vauveli siitä mitään kasvaessaan eikä jännitä turhia. Ei kyse ole kuitenkan mistään silpomisesta vaikka siltä jotkut avläiset saa en melkein kuulostamaan. Tuntuu että täällä pohjoismaissa ollaan niin jyrkkiä korviksille katsokaa vähän etelämmäksi ja muutenkin muualle maailmaan siellä on ihan normia laittaa korvikset vauvoille eikä kukaan tee siitä haloota. Ja kyllä, tämä on minun mielipiteeni kun sitä kysyitte. Ei muuta.
itse sain korvikset vasta rippilahjaksi ja olin todella katkera äidilleni koska en saanut niitä aikaisemmin. Halusin ala-asteella mutta ei onnannut. Enkä vieläkään ymmärrä miksi,en todellakaan.
vauvaikäinen laittaa vielä kaiken suuhunsa. Korvakorut aiheuttaisivat vain vaaratilanteita. 5-vuotiaana olisi jo toinen juttu.
Kuvaan tai paikkaan et voi vaikuttaa.
vauvaikäiselle korviksista ei ole mitään iloa. Ainoa ilo on vanhemmille. Korvikset ovat epäkäytännölliset ja vaikeat vauvalla, joka ei itse osaa niistä nauttia, ei hoitaa, ei puhdistaa ja saattaa riuhtaista korvansa vaikka rikki.
Mutta en ole ihan yhtä tiukkis kuin jotkut ketjussa. Jo ekaluokkalaiselle voisin korvikset antaa laitattaa, jos lapsi olisi vastuullinen ja todella, todella haluaisi niitä. Ensimmäisestä pyynnöstä en vielä antaisi laittaa.
8
Juuri tätä tarkoitin. Mitä hysterisoimista on korviksissa? Korvikset ja tatuointi kun ovat PIKKASEN eri asia. Ihan turha siitä on vääntää kättä tiedät sen itsekin. Ja kyllä voin ottaa pari reikää lisä korviin kyllä niihin vielä mahtuu vaikka 13 reikää jo löytyykin.
Mitä jos lapsi ei olisikaan halunnut koruja korviinsa??
Oletko koskaan kuullut että korvikset voi ottaa pois? Niitä voi jopa vaihtaa erilaisia on isoja ja pieniä,nappeja ja renkaita.
Mihin ryhmään noista sinä kuulut?
Meillä tyttö on halunnut 3-vuotiaasta asti ja nyt kouluun menoa edeltävänä kesänä sai. Ne tosin tulehtuivat ja piti ottaa pois. Uudet saa vuoden päästä, jos vielä haluaa. Nyt ainakin tietää, miltä se tuntuu. En muuten usko, että kukaan tavallisia korvareikiä katuu, vaikka ne häneltä kysymättäkin laitetaan.
Vierailija:
Oletko koskaan kuullut että korvikset voi ottaa pois? Niitä voi jopa vaihtaa erilaisia on isoja ja pieniä,nappeja ja renkaita.
Tulisikohan missään muussa maassa näin paljon ' ei' -vastauksia? Mun puolesta voi laittaa, miksi ei. Ihan kivan näköistä.
Kävin juuri Espanjassa ja siellä näytti kaikilla tyttövauvoilla olevan lävistykset korvissa. Ei kiva : /