Löysin pakastimesta vielä kolme isoa rasiaa mustikkaa. Mitä tekisin?
Yhden rasian otin sulamaan ja surautan smootien illalla niistä yhdessä viimeisten mansikoiden kanssa.
Piirakkaa vois tehdä mutta ne oli pakastettaessa niin lötköjä et melkein koko rasia on yhtä könttiä.
Kiisselit ja keitot eivät oikeen tee kauppansa meillä.
Kommentit (23)
En tajua näitä, jotka pakastavat kauheita määriä kauhealla vaivalla kesällä, ja ihmettelevät sitten seuraavana kesänä, kun marjoja on jäljellä.
Minua ahdistaisi talvella tietää, että pakastin on täynnä marjaa, jota on pakko syödä.
MMmmmmm...mmustikkapiirakka tietenkin, nom nom :)
Syö ne kaikki raakana. Tulee kivaa mustaa 💩:a.
Mustikkakukkoa.
Kaveriksi vaniljakastiketta, jos haluat juhlavampaa.
Tee mustikkahilloa. Sopii hyvin puuron päälle tai jogurtin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä, jotka pakastavat kauheita määriä kauhealla vaivalla kesällä, ja ihmettelevät sitten seuraavana kesänä, kun marjoja on jäljellä.
Minua ahdistaisi talvella tietää, että pakastin on täynnä marjaa, jota on pakko syödä.
Niinpä. Kaupasta on paljon helpompi hakee sipsii ja lakua.
No valutat ne mustikat ritilässä. Hyvää piirakkaa tulee, kun teet peltipiirakkaa. Tai tee mustikkamuffinseja tai mustikkapullia
Meillä niitä kyllä menee talvella paljon marjoja, mutta nuo olin tunkenut jossain vaiheessa toiseen laatikkoon jossa en normaalisti säilytä marjoja ja nyt kun siivosin pakastimen löydin ne.
Ap
Itse tykkään piristää arkea lisäämällä marjoja vaikka puuroon tai jogurttiin.
Mustikat on käteviä, kun niitä ei tarvitse välttämättä sulattaa etukäteen.
Tekisin lopuista mustikkahillon ja käyttäisin lettujen, pannarin, murojen, puuron tms. kanssa. Marja- tai hedelmähilloista tulee myös tosi hyviä muffinsseja, kun lisää jokaiseen muffinssiin hillosilmän keskelle. 😋
Laita mustikat parijonoon ja laske mustikoiden lukumäärä. Tämän jälkeen laita mustikat riviin suuruusjärjestyksessä. Voit myös punnita mustikat ja laskea keskimääräisen painon per mustikka.
Opit itsestäsi paljon: Et tiedä mitä teet mustikoille? Älä pakasta enää niitä ,ei tule ongelmaa.
Mustikkamaitoa. Erittäin perinteinen (ja hyvänmakuinen) herkku ainakin Savossa maaseudulla.
Köntti sulaa jääkaapissa ja saa piirakan.
Vierailija kirjoitti:
Mustikkakukkoa.
Kaveriksi vaniljakastiketta, jos haluat juhlavampaa.
Lisukkeeksi vaniljajäätelöä niin NAM! 👍
Ääni mustikkakukolle. Siihen käy vetisetkin marjat, kun niihin sekoitetaan perunajauhoja.
Hampurilaisia