Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

helsingin julkinen liikenne ja matkaliput...

melkein maalta
07.07.2022 |

tuli perheen kanssa käytyä ihan Helsingissä (pidettävä taas vuosia taukoa, ei tuota ihmisvilinää jaksa)... ostettiin parin päivän matkaliput jotta voi kulkea junalla bussilla ratikalla ja metrolla helposti, ja helpostihan se toki sujuikin, mutta eihän näitä lippuja kukaan tarkastanut missään vaiheessa. oli kyllä jotain laitteita joihin voi kortit piipata, mutta eipä näkynyt paikallisia piippailemassa... aivan satunnaisesti vain. ei ihan tajuttu tätä systeemiä, lähinnä jäi fiilis että valtaosa vetää pummilla. valaisisko joku miten toi homma toimii ?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuukausikortti, ei tartte piippailla.

Vierailija
2/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. HSL ryssi uudistuksen. Ostivat kalliilla järjestelmän, joka ei lue QR koodeja. Ensin kiireellä värkättiin appi ja tarkoitus olisi asennuttaa QR koodien lukuun soveltuvat laitteet kevään aikana. Kukaan ei tiedä minkä kevään ja koska lipputulot romahtivat, niin hintoja on nostettava.

Hupaisaa. Sehän se auttaa.

Vahingossa toteuttivat ilmaisen joukkoliikenteen. Harmi vaan, että rehellinen maksaa ja koska touhu maksetaan veroista, niin lopulta kansa maksaa, kulki julkisilla tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä tarkastajia liikkuu, minulta on lippu tarkastettu monta kertaa.

Vierailija
4/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. HSL ryssi uudistuksen. Ostivat kalliilla järjestelmän, joka ei lue QR koodeja. Ensin kiireellä värkättiin appi ja tarkoitus olisi asennuttaa QR koodien lukuun soveltuvat laitteet kevään aikana. Kukaan ei tiedä minkä kevään ja koska lipputulot romahtivat, niin hintoja on nostettava.

Hupaisaa. Sehän se auttaa.

Vahingossa toteuttivat ilmaisen joukkoliikenteen. Harmi vaan, että rehellinen maksaa ja koska touhu maksetaan veroista, niin lopulta kansa maksaa, kulki julkisilla tai ei.

Lontoossa pystyy maksamaan pankkikortin lähimaksulla. Toimii kuin 2-kerrosbussin vessa. Samaan aikaan huipputeknologiasta tunnetussa Suomessa

Vierailija
5/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla mulla tarkastettiin lippu saman päivän aikana 6 kertaa. Joskus voi mennä pari kuukautta ettei tule yhtäkään tarkastajaa vaikka päivittäin kuljen julkisilla. Aina on hyvä pitää voimassaolevaa lippua sillä ikinä ei tiedä milloin tarkastaja tulee ja saat tarkastusmaksusakon. 

Kausikorttia ei tarvitse piipata kuin bussissa (eikä niissäkään jokeribusseissa). 

Vierailija
6/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla mulla tarkastettiin lippu saman päivän aikana 6 kertaa. Joskus voi mennä pari kuukautta ettei tule yhtäkään tarkastajaa vaikka päivittäin kuljen julkisilla. Aina on hyvä pitää voimassaolevaa lippua sillä ikinä ei tiedä milloin tarkastaja tulee ja saat tarkastusmaksusakon. 

Kausikorttia ei tarvitse piipata kuin bussissa (eikä niissäkään jokeribusseissa). 

se on aika suolainen se tarkastusmaksu. oliko 80€?

minulla oli kuukausi kortti kun säännöllisesti kävin koulussa. viimeisillä kerroilla oli kertalippu. olin metrossa ja muistin ettei ole kuukausikortti voimassa oli pakko jäädä äkkiä pois ja kuitata maksu päätteellä.

Vierailija
7/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Käykö HSL:n vuorikausilippu Tallinnassa?

Vierailija
8/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sporissa. Itse kuljen päivittäin bussilla ja hyvä jos kerran vuodessa tulee tarkastaja. Harmittaa itse maksaa ja katsoa kun teinit kikatellen näyttävät ties mitä kuskeille. Voisivat nekin tarkastaa liput, mutta ei niitä kiinnosta riidellä pentujen kanssa.

Vierailija
9/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä kysymys, käykö Helsingin lähiseudun liikenteen vuorokausilippu virossa?

Vierailija
10/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käy. En ole itse kokeillut, mutta tuossa siitä kerrotaan.

https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/uutinen/2022/03/tallinnan-tarton-ja-hels…

Vierailija
11/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko systeemi on niin typerä ja jälleen kessan esimerkki siitä kuinka mitään ei olsi tarvinnut uudistaa mutta oli vaan pakko saada ihmiset latailemaan jotain sovelluksia.

Olipa hirveän ongelmallista aikoinaan kun lipun voi ostaa tekstiviestillä, oli tosiaan.

Vierailija
12/12 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sporissa. Itse kuljen päivittäin bussilla ja hyvä jos kerran vuodessa tulee tarkastaja. Harmittaa itse maksaa ja katsoa kun teinit kikatellen näyttävät ties mitä kuskeille. Voisivat nekin tarkastaa liput, mutta ei niitä kiinnosta riidellä pentujen kanssa.

voisi lisätä työllisyyttä järjestämällä busseihin järjestyksenvalvoja/lipuntarkastaja/rahastaja ja jättää kuski huolehtimaan aikataulussa pysymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme