Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastaatte tällaisiin kysymyksiin?

Vierailija
07.07.2022 |

En viitsi kertoa tarkemmin mistä omassa tapauksessani on kyse, koska kaikki takertuisivat silloin epäoleellisuuksiin ja keskustelu jumittuisi siihen. Mutta muillakin on varmaan samankaltaisia kokemuksia ja ymmärtävät, millaista tilannetta tarkoitan.
Yksi henkilö tapaa kysellä minulta, että eivät kai hänen tekemisensä vain haittaa minua. En haluaisi valehdella ja sanoa, että eivät ne haittaa. Mutta jos sanon rehellisesti, että kyllä ne haittaavat, niin hän suuttuu ja alkaa uhkailla. Kyseessä on sellainen ihminen, joka oikeasti pystyisi asemassaan aiheuttamaan minulle vaikeuksia. Olen koettanut olla vastaamatta mitään näihin kysymyksiin, mutta hän suuttuu siitäkin, jos en vastaa tai jos sanon jotain "en kommentoi" tyylistä. Valitettavasti minä en ole Jeesus tai Jeanne d'Arc, joka osaisi kiertää ansan keksimällä jonkin ovelan vastauksen.
Miten minun pitäisi ensi kerralla vastata hänelle?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt aloittaisit kertomalla mitä hän kysyy. Tollanen ympäripyöreä kertominen tilanteesta ei toimi tässä tapauksessa.

Vierailija
2/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt aloittaisit kertomalla mitä hän kysyy. Tollanen ympäripyöreä kertominen tilanteesta ei toimi tässä tapauksessa.

Kyllähän tuosta nyt tajuaa idean.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat, sillä exälläni oli tuollainen tapa kysyä. Ei hän alkanut uhkailla jos sanoin, että kyllä haittaa... mutta pidin jo kysymyksen muotoilua epäreiluna manipulointina.

Vierailija
4/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lähteä siihen. Jos kertoisin, niin kukaan ei vastaisi itse kysymykseen eikä edes miettisi sitä, vaan alkaisivat kysellä vielä lisää tietoa tilanteesta. Ja vielä lisää ja vielä lisää. Mikään ei riittäisi. Vastauksiini tulisi alapeukkuja, lopulta koko keskustelu poistettaisiin ennen kuin olisin saanut yhtään asiallista vastausta.

AP

Vierailija
5/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sinun muka olla rehellinen tuollaiselle ihmiselle, joka uhkailee sinua, jos ei kuule vain sitä mitä itse haluaa kuulla? 🤔

Vierailija
6/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli varmaankin enemmän yleisluontoinen kysymys. Että mitä ihmiset yleensä vastaavat tuon tapaisissa tilanteissa. Niin että ap saisi ideoita siitä.

Vierailija
7/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sinun muka olla rehellinen tuollaiselle ihmiselle, joka uhkailee sinua, jos ei kuule vain sitä mitä itse haluaa kuulla? 🤔

No ei pidä... mutta valehteleminenkaan ei johda muuhun kuin siihen, että sitten hän käyttäytyy yhä huonommin hyvällä omallatunnolla. Kun olen itse antanut luvan.

Ap

Vierailija
8/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloinnista on tullut viime vuosina entistä yleisempää?

Vierailija
9/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon perusteella on vaikea ottaa kantaa, mitä sinun muuta pitäisi sanoa kuin haittaa/ei haitaa, kun ei tiedä kontekstia. Mutta jos kysymyksessä on työntekijä/esimies -asetelma, viet asiaa eteenpäin seuraavalla pomoportaalle tai vaihdat työpaikkaa. Mitä tahansa epäasiallisuuksia ei kannata sietää. Ei toki muuallakaan kuin työssä.

Vierailija
10/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kyseessä on jotakin laitonta. Kannattaako ylipäätään olla tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa?

Vierailija
11/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä... mutta valehteleminenkaan ei johda muuhun kuin siihen, että sitten hän käyttäytyy yhä huonommin hyvällä omallatunnolla. Kun olen itse antanut luvan.

Ap

Sitten teet rajat selväksi. Minua haittaa. Lopeta. Älä tee noin.

Vierailija
12/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihmiseltä, jonka kanssa en mielelläni olisi tekemisissä. Pomo? Miehen sisko? Anoppi?

Ei sun tarvitse keksiä mitään ovelaa vastausta. 2 vaihtoehtoa. Joko yrität selittää empaattisesti, että haittaa. Tai hankkiudutaan pois tilanteesta jossa tyyppi voi käyttää valtaa.

3 tietysti, että toimit samalla lailla häntä kohtaan, koska eihän haittaa..

Vierailija
13/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katko välit. Jos on kyse työnantajastasi tai esimiehestäsi, ala katselemaan uusia työpaikkoja.

Vierailija
14/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on seksuaalinen ahdistelu niin voit tehdä rikosilmoituksen

Vierailija
15/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa lukemattomia kertoja.

En tod halua ikinä että porukat saa tietää tupakoinnistani, joten annan hänen tehdä juttunsa minulle. Ei se kuitenkaan kestä kuin sen viis, kymmenen minuuttia.

Vierailija
16/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vastaisi yhtään mitään, jos valehtelu ei tunnu hyvältä. Vaihtaisin vain joka kerta aihetta, totaalinen aiheen ignooraus.

Onko valehtelusta tai tuon ihmisen tekemisistä sinulle jotain todellista ja merkittävää haittaa, vai voitko elää tuon ihmisen tekemisten kanssa?

Vai onko valehtelu sinulle se isoin ongelma, jonka kanssa et voi elää?

Vierailija
17/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat niin kuin kuka tahansa aikuinen ihminen: kyllä ne haittaavat ja jos jatkat, teen sinusta rikosilmoituksen. Kai ymmärrät, että vaikka voittaisit juttusi oikeudessa, niin jo pelkkä syyte aiheuttaa sinulle paljon vahinkoa.

Vierailija
18/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kyseessä on jotakin laitonta. Kannattaako ylipäätään olla tekemisissä kyseisen ihmisen kanssa?

Ei kannata, mutta tällä hetkellä minulla ei ole vaihtoehtoja. Tai on, mutta se toinen vaihtoehto on vielä huonompi.

Ap

Vierailija
19/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vastaisi yhtään mitään, jos valehtelu ei tunnu hyvältä. Vaihtaisin vain joka kerta aihetta, totaalinen aiheen ignooraus.

Onko valehtelusta tai tuon ihmisen tekemisistä sinulle jotain todellista ja merkittävää haittaa, vai voitko elää tuon ihmisen tekemisten kanssa?

Vai onko valehtelu sinulle se isoin ongelma, jonka kanssa et voi elää?

Kyllä ne tekemiset aiheuttavat sillä tavalla haittaa, että elämäni olisi paljon helpompaa ilman niitä. Pelkään myös, että menetän itsehillintäni jonain päivänä ja esim. lyön kyseistä henkilöä. Olen kyllä pystynyt sietämään häntä jo viisi vuotta, ja todennäköisesti joudun sietämään vielä joitakin vuosia.

Valehtelun kanssa voisin elää, mutta se henkilö on tainnut itsekin huomata, että hänen tekemisensä haittaavat minua.

Ap

Vierailija
20/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin: "Minusta on ristiriitaista, kun esität kysymyksiä, mutta et halua missään nimessä kuulla vastauksia niihin. En tiedä mitä vastata kysymyksiisi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän