Lounasravintoloiden taso
Haluaisin kysyä, miksi suomessa lounasravintoloiden taso on niin heikko. On toki erittäin hyviäkin lounasravintoloita, mutta yli puolet lounasravintoloista tarjoaa paljon pahempaa ruokaa kuin mitä suurin osa ihmisistä syö kotonaan. Ihmeellistä tästä tekee se että näissä ravintoloissa ruokaa tekee ammattikokit eli he tekevät ruokaa työkseen. Missä on kunnianhimo työtään kohtaan? Entä yrittäjän halu saada asiakkaita lisää kun kilpailu on kovaa? En ymmärrä tätä yhtälöä.
Yleensäkkin isossa kuvassa suomen ravintoloissa on ylivoimaisesti huonoimmat ruoat mitä olen maailmalla syönyt. Ja nimenomaan isossa kuvassa koska aina on poikkeuksia yksittäisissä ravintoloissa.
Kommentit (7)
Olen toista mieltä. Suomessa varsinkin lounasravintoloissa tarjotaan hyvää ruokaa ja edullisesti. Ollaan tänä kesänä käyty melkein joka päivä lounaalla ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Mieleen on jäänyt viime päiviltä Vaiha Mikkelissä, Teatteriravintola Joensuussa, Mairella ja Skilla Kuopiossa, Metsähovi Outokummussa, Pölli ja Dooris Nilsiässä, hyvää kotiruokaa.
Ei minullakaan ole mitään valittamista. Todella harvoin tulee huonoa ruoka vastaan.
AP on oikeassa. Me maailmaa nähneet vihaamme Suomea, suomalaista lounasruokaa ja suomalaisia valittajia. Ansaitsemne parempaa.
Jos käy noissa turkkilaisissa pizzaravintoloissa, niin taso on mitä on.
Mutta on tosi hyviä ja tasokkaita lounaspaikkoja myös.
Olen aina saanut lounasravintoloissa hyvää ruokaa.
Mutta jos lounasravintoloihin luetaan mukaan oppilaitosravintolat, kuten Sodexot ja Juvenekset, niin niiden ruoasta en hirveästi tykkää. Oppilaitosravintoloiden ruoka ei ole maukasta, vaan vähän kuin sairaalaruokaa. Se ehkä johtuu pitkästä lämpimänä pitämisestä, ruokaa ei tarjoilla ns. uunituoreena?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Enimmäkseen oon syönyt hyvää ruokaa erilaisissa lounaspaikoissa. Jossain paikassa jossa käy enemmän työmiehiä ei niin hyvää ja aika suolasta. Ruokaa voisiko maustaa muillakin mausteilla ja yrteillä.
Hmm. Olen käynyt yli 20 vuotta erilaisissa lounasravintoloissa pitkin poikin Helsingin keskustaa, enkä ole koskaan saanut huonoa ruokaa. Joskus on saattanut suolaa olla omaan makuuni liikaa, mutta ruoka itsessään on ollut aina tosi hyvää ja valintavaihtoehtoja on ollut runsaasti. Olen varsinainen kulinaristi itsekin ja teen hyvää ruokaa kotona, joten mitään skeidaa mättöä en lounaaksi suostuisi syömään.