Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos joku pudotttaisi 10 eurooa kadulle niin pitäisitkö sen itselläsi vai palauttaisiitko omistajalle?

Vierailija
07.07.2022 |

Entä 100 euron setelii?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin, kenelle kuuluu, palauttaisin. Olen niin tehnytkin.

Jos olisi vaan seteli kadulla, ottaisin.

Vierailija
2/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin. Elämä opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tietty. En tiwdä mitä sil tekisin kun kortilla nykyään maksan.

Vierailija
4/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eämä on kumminkina aina laiina.

Vierailija
5/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin keneltä se tippui, palauttaisin tietenkin. Olisi se sitten 100, 500 tai se kuuluisa tonnin seteli.

Vierailija
6/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oot jo unohtanut miten käteisellä maksetaan? ok.

Vierailija
7/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tuossa pensaikon vieressä kävelytiellä on lompakko ja muutama setelitukku pilkistää ulos. mutta siinä on ohut siima myös.

Vierailija
8/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oot jo unohtanut miten käteisellä maksetaan? ok.

Sara zafak unohti miten Suomen kieltä puhutaan, oltuaan viikon nykissä.

Younou, mikäseoli, party, siis niin aa, juhlat u know mä olin juhlissa siellä.

Vierailija
9/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelee. tehny kumpaaki. 

Vierailija
10/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa palauttaisin ja isommat setelit pitäisin itselläni.

Vierailija
11/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin keltä se 10 putosi  veisin sen sille, muuten pidän. Jos olisi satanen enkä tietäisi kenen se on niin pitäisin, enkä ilmottaisi mihinkään, mutta jos joku kaipailisi satastaan kysyisin tarkat tuntomerkit ja palauttaisin.

Vierailija
12/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palauttaisin. Elämä opettaa.

Kymppiä en lähtisi tarjomaan kenellekään, ottajia löytyy ihan varmasti. Kaiken isomman vien löytötavaratoimistoon, koska uskon että hyvyys palkitaan. Olen itse saanut kaksi kertaa lompakkoni takaisin. Ekalla kerralla tiputin kadulla, löytäjä soitti  ja toisen kerran bussiin, josta se oli viety löytavaratoimistoon. KIITÄN VIELÄ!

Vierailija
13/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu keneltä se tippuisi. Jos vaikuttaisi ku..päältä niin pitäisin, mutta muuten juoksisin kiinni ja palauttaisin. 

Vierailija
14/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa yhteystieedot, sijoittaa johonkin tuottavaan toimintaaan ja maksaa myöhemmin korkojen kera takaiisin.

Vierailija
15/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kun ns asunnottoman alkoholistin taskusta putosi 50 mk. Juoksin hönet kiinni ja palautin. Olisin tuolle keksinyt parempaa käyttöä kuin vinetton juominen roskiksessa, etenkin kun olin silloin pienituloinen mutta olinpa silloin rehellinen.

Nuorempana olisin pimittänyt rahat. Silloin, vaikka olin keskiluokkaisen perheen vesa, tuntui että on ihan ok pölliä kaupasta kamaa tai huijata verotuksessa. Tämä tapaus oli jotenkin käänteen tekevä. Olin itselleni kiitollinen siitä että en vienyt puliukolta rahaa ja sen jälkeen rehellisyys rupesi innostamaan. En vienyt edes kynää työpaikalta, en tehnyt enkä teettänyt töitä pimeänä ja yritin olla rehellinen myös sanoissa ja teoissa. Olin ja olen uudelleenjakavan verotuksen kannalla, siiihen ei voi kuulua verojen välttely.

Olen nyt melko hyvin toimeentuleva yrittäjä. Hyväksyn vero-optimoinnin (esim tulosoptimoinin, varaukset ym) mutta en koskaan aggressiivista verosuunnittelua tai verojen välttelyä. En myöskään laskuta ylimääräistä.

Vierailija
16/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näkisin keltä se 10 putosi  veisin sen sille, muuten pidän. Jos olisi satanen enkä tietäisi kenen se on niin pitäisin, enkä ilmottaisi mihinkään, mutta jos joku kaipailisi satastaan kysyisin tarkat tuntomerkit ja palauttaisin.

Multa on satanen hukassa.

Vihreä, siinä on ykkönen ja kaksi nollaa.

Takakannessa silta, etukannessa holvikaari jonka alla ei kaksi naista hyväile toisiaan.

Annanko osoitteen, maksan postarit?

Täällä sama! Hävis laatikollinen ja ovat levällään jossain... Palauttakaa kiltit!

Vierailija
17/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin sen heti verottajalle ja ilmiantaisin itseni, koska olen arveluttavin konstein juuri tienannut 10 e tekemättä mitään. Pyytäisunbtösstä vielä itselleni 150 e sakon, jonka suorittaisin heti. Kaiken tämän postaisin kuvien kanssa someen ja jäisin odottamaan paskamyrskyä.

Vierailija
18/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ulkomaalainen sanoi olleensa Suomessa. Hänen päällimmäisin muistonsa oli että kun hän oli jättänyt jonnnekin lompakkonsa ja passinsa, ne löytyivät löytötavarasta eikä senttiäkään oltu viety. Melkein tippa linssissä liikuttuneena selitti että hönellä oli juuri sellainen käsitys suomalaisista.

Tiedän muitakin maita jossa näin kävisi. Esim Japanissa ihan poikkeuksetta. Minä taas ostin vaatteita Kyproksella ja unohdin kassin kauppaan. Kauppa oli mennyt kiinni , kun tulin hotelliin, respa ojensi minulle kauppiaan hotelliin tuoman kassin. Italiassa unohdin repun kahvilaan. Olin ajanut 200km kun tajusin hukanneeni sen. Kahvilanpitäjä oli ottanut repun talteen ja pyynnöstä lähetti sen minulle Suomeen.

Kyllä, palauttaisin.

Vierailija
19/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä seteli voi pitää itsellä jos se on löytynyt kadulta eikä ommistajasta tietoa. Jos se on löytynyt työpaikan koulun tms käytävältä tai pihalta kannattaa viedä vahtimestarille tai kanslistille jos arvo on sanotaan yli 50 eur.

Vierailija
20/35 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palauta jos ei kukaan näe, jos joku muu näkee niin palautan.