Miten toimitte jos/kun teette ruokaa, joka ei sitten olekaan semmoista kuin ajattelitte?
Syötkö sen kuitenkin pois?
Odotatko että joku toinen syö sen?
Päätättekö yhdessä perheen kanssa, että ei ollut syötävää, ja laitatte pois?
Kommentit (11)
Minulle ei ole koskaan käynyt noin. Jos on perustiedot raaka-aineista ja osaa käsitellä niitä, tietää kyllä, mitä on tulossa. Sitä paitsi eikö ruokaa maistella tehdessä? Siinä pystyy monta kertaa pelastamaan tilanteen, jos se on menossa pieleen.
Teen vain hyvää ruokaa, jonka mies syö loppuun seuraavina päivinä, ja olen niin höveli ja kiltti, että annan hänen sen tehdä.
Teen vain hyvää ruokaa, koskaan en ole epäonnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei ole koskaan käynyt noin. Jos on perustiedot raaka-aineista ja osaa käsitellä niitä, tietää kyllä, mitä on tulossa. Sitä paitsi eikö ruokaa maistella tehdessä? Siinä pystyy monta kertaa pelastamaan tilanteen, jos se on menossa pieleen.
Kokki maistelee ja tekee mieleistään. Kaikki sitä syövät ei maistele. Vaan onhan heitä varten ketsupit ja chilit joita lisätä että saa kurkusta alas jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Teen vain hyvää ruokaa, jonka mies syö loppuun seuraavina päivinä, ja olen niin höveli ja kiltti, että annan hänen sen tehdä.
Jospa mies tulisi vastaamaan:)
Kun tekee riittävän pienet määrät, niin ei tule ongelmaa.
Kaiken olen syönyt mitä olen tehnytkin. Ei mun kokkaukset aina täysin vastaa sitä mitä odotin, mutta en minä mitään syömäkelvotonta ole samut aikaiseksi.
Tänään alkupalaksi gambas pil pil ja ja pääruuaksi pihvi ja lohkoperunoita punaviinikastikkeella.
Noin ei ole tainnut koskaan käydä. Pystyn aineksista suurin piirtein päättelemään, miltä ruoka tulee maistumaan. En tee mitään hirveän erikoisia ruokia, vaikka välillä teenkin itselleni uusia ruokalajeja. Ainekset ovat hyviksi tietämiäni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kaiken olen syönyt mitä olen tehnytkin. Ei mun kokkaukset aina täysin vastaa sitä mitä odotin, mutta en minä mitään syömäkelvotonta ole samut aikaiseksi.
Tänään alkupalaksi gambas pil pil ja ja pääruuaksi pihvi ja lohkoperunoita punaviinikastikkeella.
Tämmöiset onkin varmoja valintoja.
Sitten on kokkeja, jotka näkee jonkun kivan kuvan, ja haluaa vaihtelua ja tästä moskasta ei sitten kukaan tykkää. Mies sitten säälistä ja muutenkin syö loppuun vastentahtoisesti ja nielee kiukkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Nam, laitatko osoitteen :)
Kun lapset oli kotona, niin heidän ehdoilla melko pitkään mentiin, koska oli helpompaa, koska lapset joka tapauksessa pitää huoltajan ruokkia. Jälkeenpäin ajatellen oli tosi fiksu ratkaisu. Kenellekään lapsista ei ole jäänyt kammoa mistään ruuasta vaan esim. kasvikset kelpaa.
Nykyään kun ollaan kahdestaan niin teen sitä ruokaa mistä pidän. Jos ei kelpaa puolisolle, niin syön itse loppuun. Esim. ohrapuuroa puoliso ei halua syödä, mutta en tämän takia ole sitä tekemättä.