Miksi minusta ei pidetä tällä palstalla?
Mitä ikinä kysynkin, saan todella myrkyllisiä kommentteja ja valtavasti alapeukkuja, jos koetan kysyä apuja ihmissuhdeongelmiini. Voisiko joku kertoa rehellisen syyn, sillä olen hieman huono tulkitsemaan mitään vihjailuja ja tilannetajunikin on aidosti huonohko.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ylipäätään paljon vainoharhaista porukkaa. Jos teet aloituksen ihmissuhteisiin liittyen, niin käytännössä aina viiden ensimmäisen viestin joukossa on kommentti "0/5".
Muutama yksilö, arviolta 5-10 tyyppiä pitää tätä keskustelua omana henkilökohtaisena reviirinään. He kuvittelevat omistavansa palstan ja haluaisivat päättää kaikesta, mistä täällä saa tai ei saa keskustella. Osa mt-tapauksia mutta joukossa myös muuten vaan nettiriippuvaisia, jotka avaa palstan heti aamulla ja lopettavat klo 23.00
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat oudolta ruikuttajalta, joka oikein kerjää, että joku solvaisi sitä.
Mihin se vaikutelma perustuu? Lisäkysymys: mistä mä oppisin jotenkin tulkitsemaan tällaisia hyvin hienovaraisia sosiaalisia vivahteita? Jos osaisin toimia niin, en päätyisi liian usein todella ilkeiden ihmisten pompoteltavaksi. Oon ihan hukassa ihmisten kanssa. En _tajua_ mitään rivien välejä ja sanattomia viestejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että me nyt tiedetään kuka sinä olet ja minkälaisia keskusteluja olet tehnyt?
En tiedä. Satelee diagnoosiehdotuksia ja minuun kohdistuvia syytöksiä, jos kysyn, mitä teen, kun kaverini kohtelee minua kuin roskaa.
Ap
Jätät kaverin. Noniin, asia ratkaistu, ei tarvitse enää tehdä keskusteluja.
Mutta ketjuun tuli diagnoosiehdotuksia ja syytöksiä siitä, että minä itse olen se tilanteen pahis. Eli siis kaverini on peukuttajien mielestä se normaali ja minä olen se outo. En oikein käsitä. Mä haluaisin vain ihan normaalin kaverin, jonka kanssa on suunnilleen samanlainen arvopohja ja jonka kanssa voisi jutella. Ilman mitään hyväksikäyttöä, uhkailua tai henkistä väkivaltaa.
Ap
No kyllähän ketjusta selviää, että molemmat olette täysiä latvalahoja. Siksi varmasti roikuttekin toisissanne. Molemmat tarvisivst dg:n ja apua.
Miten se oikein selviää, kun kukaan ei perustele oikein mitään? Siis olen oikeasti ihan testiälykäs (kuviopäättelyissä jne.), mutta mistä mä osaisin arvata syytä tällaisissa ihmisten välisissä tulkinnoissa, jos kukaan ei sano suoraan?
Ap
Se on vain puhdasta v*ittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ylipäätään paljon vainoharhaista porukkaa. Jos teet aloituksen ihmissuhteisiin liittyen, niin käytännössä aina viiden ensimmäisen viestin joukossa on kommentti "0/5".
Muutama yksilö, arviolta 5-10 tyyppiä pitää tätä keskustelua omana henkilökohtaisena reviirinään. He kuvittelevat omistavansa palstan ja haluaisivat päättää kaikesta, mistä täällä saa tai ei saa keskustella. Osa mt-tapauksia mutta joukossa myös muuten vaan nettiriippuvaisia, jotka avaa palstan heti aamulla ja lopettavat klo 23.00
Olen itse epäillyt aivan samaa. Valitettavasti osa niistä "vakkareista" on hyvin myrkyllisiä kommentoimaan ilkeästi kaikkea. :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat oudolta ruikuttajalta, joka oikein kerjää, että joku solvaisi sitä.
Mihin se vaikutelma perustuu? Lisäkysymys: mistä mä oppisin jotenkin tulkitsemaan tällaisia hyvin hienovaraisia sosiaalisia vivahteita? Jos osaisin toimia niin, en päätyisi liian usein todella ilkeiden ihmisten pompoteltavaksi. Oon ihan hukassa ihmisten kanssa. En _tajua_ mitään rivien välejä ja sanattomia viestejä.
Ap
Minä neuvon, että jätä ilkeilevät viestit omaan arvoosi. Älä tulkitse niitä mitään, koska niistä ei ole mitään hyötyä. Usko vain ne viestit, joissa asia perustellaan ja selitetään asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että me nyt tiedetään kuka sinä olet ja minkälaisia keskusteluja olet tehnyt?
En tiedä. Satelee diagnoosiehdotuksia ja minuun kohdistuvia syytöksiä, jos kysyn, mitä teen, kun kaverini kohtelee minua kuin roskaa.
Ap
Mutta ketjuun tuli diagnoosiehdotuksia ja syytöksiä siitä, että minä itse olen se tilanteen pahis. Eli siis kaverini on peukuttajien mielestä se normaali ja minä olen se outo. En oikein käsitä. Mä haluaisin vain ihan normaalin kaverin, jonka kanssa on suunnilleen samanlainen arvopohja ja jonka kanssa voisi jutella. Ilman mitään hyväksikäyttöä, uhkailua tai henkistä väkivaltaa.
Ap
No kyllähän ketjusta selviää, että molemmat olette täysiä latvalahoja. Siksi varmasti roikuttekin toisissanne. Molemmat tarvisivst dg:n ja apua.
Miten se oikein selviää, kun kukaan ei perustele oikein mitään? Siis olen oikeasti ihan testiälykäs (kuviopäättelyissä jne.), mutta mistä mä osaisin arvata syytä tällaisissa ihmisten välisissä tulkinnoissa, jos kukaan ei sano suoraan?
Ap
Ok, kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ok, kiitos. <3 En tajunnut tuotakaan. Oon varmaan oikeasti lievästi autismin kirjolla. Mä en oikeasti erota ns. tahallista v*ttuilua (kiusaamismielessä) rehellisestä puheesta.
Ap
Kaikki ilkeilyt on tahallista v*ttuilua ja kiusaamista. Kaikki. Aina.
Joillakin se on tosin vain puhetapa. He eivät tarkoita loukata, vaan luulevat olevansa vitsikkäitä.
Jotkut taas haluavat satuttaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ei mitenkään, mutta moni joka tälle palstalle kirjoittelee on itse. Huomaahan se jo saamistasi kommenteistakin. Älä ota vakavasti mitään täältä lukemaasi, tai ole ainakin hyvin valikoiva kommenttien suhteen. Muista että monella täällä on oikeasti mielenterveysongelmia, ja se näkyy heidän kommenteissaan. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin.
Tähän aikaan yöstä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin.
Tähän aikaan yöstä?
Ap
Oletko kuullut yötöistä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Ok, kiitos. <3 En tajunnut tuotakaan. Oon varmaan oikeasti lievästi autismin kirjolla. Mä en oikeasti erota ns. tahallista v*ttuilua (kiusaamismielessä) rehellisestä puheesta.
Ap
Kaikki ilkeilyt on tahallista v*ttuilua ja kiusaamista. Kaikki. Aina.
Joillakin se on tosin vain puhetapa. He eivät tarkoita loukata, vaan luulevat olevansa vitsikkäitä.
Jotkut taas haluavat satuttaa toista.
Ok, luulin, että he analysoivat tekstit ja tulivat kyseiseen päätelmään ja ihan vakavissaan tarkoittivat sanomaansa. Jotkut toki vitsailevat, mutta se on yleensä hyväntahtoisempaa. Kiitos vielä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit töihin.
Tähän aikaan yöstä?
Ap
Oletko kuullut yötöistä?!
Toki.
Ap
Suomalaiset vit**ilee paljon ja koko ajan, syyttä ja syystä. Se on kansantapa.
Älä ota sitä henkilökohtaisesti.
Tämä on narsistinen yhteiskunta, puuttuu lämpöä ja välittämistä. Ei ihme että tämä maa johtaa masennus/itsemurha tilastoja.
Piupaut päänaukojille. Niillä on itsellään vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisit poikkeus josta pidettäisiin? Ei täällä pidetä kenestäkään muustakaan.
Ok, eli kaikille vain v*ttuillaan? Mikä idea siinä on? Se karkoittaa kaikki normaalit kirjoittajat täältä pois. Ainoastaan masokistit (kuten minä) ja toiset kiusaajat jäävät.
Ap
Nyt olet asian ytimessä. Fiksuimmat ovat jo lähteneet.
Kaikki saavat täällä kielteisiä kommentteja.
Ap