Miksi jalat on jatkuvasti väsyneet ja maitohapoilla? Voiko liittyä
koronan jälkitilaan? Vai mikä siihen voisi olla syynä? Miksi jalat eivät palaudu pieneskään rasituksesta?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Sydämen vajaatoiminta aiheuttaa tuota ja varsinkin helteellä on liikkuminen tuskallista. Ei kannata laittaa kaikkea mahdollista koronan syyksi.
Paitsi koronan voi vaurioittaa elimiä kuten sydäntä.
Kauanko koronan sairastamisesta on? Kävisin varuulta lääkärissä, jos on enemmän kuin kaksi viikkoa.
Minulla sama oire etenkin alkukesästä, samoin vatsa kuralla jatkuvasti helteillä.
Sairastin koronan alkuvuodesta, sen jälkeen ollut kaikenlaista outoa kremppaa ja toinen pohje tuntunut oudolta (ei veritulppaa kuitenkaan).
Minä sairastin koronan ja jälkitautina sain näppylän nenään ja valkovuotoa. Lääkäri väitti, että ei ne koronasta johdu mutta minä tiedän paremmin.
Kolme kuukautta sitten sairastin koronan, ja oireet jäivät päälle niin että ne alkoivat hävitä pikkuhiljaa suunnilleen kahden kuukauden paikkeilla. Minut on kuunneltu keuhkoista ja sydämestä useaan kertaan eikä sydemestä ole ainakaan kuunteluissa löytynyt onneksi mitään vikaa.
Olen normaalipainoinen ja hyväkuntoinen nelivitonen. Tai siis olin ennen koronaa. Nyt kunto on surkea ja ihmetyttää tuo jalkojen jatkuva väsyneisyys ja kuin maitohapoilla olo. Tuntuu ettei kunto lähde kohentumaan lähellekään normaalilla tapaa. Johtuisiko vielä koronasta vai voiko joku muu aiheuttaa tälläistä, jos niin mikä?
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukautta sitten sairastin koronan, ja oireet jäivät päälle niin että ne alkoivat hävitä pikkuhiljaa suunnilleen kahden kuukauden paikkeilla. Minut on kuunneltu keuhkoista ja sydämestä useaan kertaan eikä sydemestä ole ainakaan kuunteluissa löytynyt onneksi mitään vikaa.
Olen normaalipainoinen ja hyväkuntoinen nelivitonen. Tai siis olin ennen koronaa. Nyt kunto on surkea ja ihmetyttää tuo jalkojen jatkuva väsyneisyys ja kuin maitohapoilla olo. Tuntuu ettei kunto lähde kohentumaan lähellekään normaalilla tapaa. Johtuisiko vielä koronasta vai voiko joku muu aiheuttaa tälläistä, jos niin mikä?
Kilpparin vajaatoiminta aiheutti mulla tuollaista.
Lääkäri laittoikin lähetteen tuohon kokeeseen mutta labra-aika on vasta ensi viikolla. Nyt kun sanot asiasta, kävin lukemassa vajaatoiminnasta, ja bongasin oireluettelosta vaikka kuinka monta sopivaa oiretta sykkeen hidastumisesta ja ruumiinlämmön madaltumisesta lähtien.
Kiitos ^ sinulle, ei ole tietenkään mukavaa jos joku, mikä tahansa, sairaus todetaan, mutta kamala on tämäkin olo, jalat on kuin lyijyä, koko ihminen uupunut eikä palautumisesta tietoakaan.
Joillakin kai on saattanut olla tälläistä koronan jälkioireilunakin, mutta labrakäynnillähän tuo selvinnee.
Jos hikoilee ku hevonen ja menettää mineraaleja, eikä korvaa, niin jalat on helposti hapoilla.
Mulla tuota on aiheuttanut sekä raudanpuute että kilpirauhasen vajaatoiminta.
Hb oli 122 mutta se on minulle korkea menneitten vuosien 110 jälkeen. Rautavarastoja ei ole katsottu enkä muista oliko niitä lähetteessäkään. Ei tainnut olla. Varastorautakin olisi varmaan hyvä tarkistaa jossain vaiheessa, kiitos sinullekin.
Ja ihan normaalipainossa siis olen.
Miehellä tuli tuo jalat maitohapoilla -oire koronassa ja on yhä jäljellä puolen vuoden jälkeen niin, että tulee silloin tällöin ihan tyhjästä uudelleen.
K piikin ainesosat tukkeuttaa vähitellen pieniä verisuonia.
Otan osaa
Numero 15, kiitos sinullekin. Koronan jälkeen toipilasaikana tämä on alkanut minullakin. On kestänyt kyllä pitkään miehelläsi, mutta kiva kuulla että se on alkanut kuitenkin pikku hiljaa mennä ohipäin.
Joo aion huolehtia että se tulee mitattua. ^
Koronan jäkeen itsekin jäykkä kuin rautakanki. Vaikka treenaan ja liikun ei auta.
Sydämen vajaatoiminta aiheuttaa tuota ja varsinkin helteellä on liikkuminen tuskallista. Ei kannata laittaa kaikkea mahdollista koronan syyksi.