Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kupillinen kahvia työsuhde-etuna

Vierailija
06.07.2022 |

Hoitajien työtaistelun aikaan tuntuu monelle tulleen käsitys, että työtaistelussa on ainoastaan kyse palkasta ja osa näkee sen jopa ahneutena. Tähän ei nyt mieltä enää syvemmälle mennä, mutta semmoista mietin kuinka moni alan ulkopuolinen mahtaa tietää, että suuressa (lienee suurimmassa) osassa hoitoalan työpaikkoja työnantaja ei tarjoa taukotilassa kahvia työntekijöille, vaan se on ostettava itse, samoin kahvimaito. Osassa paikoista myös suodatinpussit on ostettava itse. Olen nähnyt monenlaista toteutustapaa kahvilistoista, maitokuskista ja yksittäisistä kuppimaksuista.

Mitä olette mietä, onko työpaikka houkuttava, kun se pitää kilpailuvalttiinaan kahvin tarjoamista työvuorossa oleville työntekijöilleen? Ja tämän ilmaiseminen työpaikkailmoituksessa ei tunnu olevan työntekijää halventavaa. esim. https://rekrytointi.com/avoimet-tyopaikat/attendo-oy/sairaanhoitaja-att…

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa työpaikassa eri aloilla on työntekijöillä omat " kahvikassat".

Vierailija
2/3 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (koulussa) työsuhde-etuna on juurikin tuo ilmainen kahvi (lue: tervasumppi).

Eipä houkuttele se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt pitkäaikaishoitopaikassa, jossa tuo tuossakin ilmoituksessa mainittu ateriaetu tarkoitti, että muutamalla eurolla sai syödä sitä asukkaille tarjottua ruokaa, joka oli usein jo kylmää/klimppistä/kovettunutta, kun lounaan jäljet oli saatu siivottua ja asukkaat pissatettua ja vietyä päivälevolle. Ja harvoin ehti sitäkään annosta syödä yhdellä kertaa, kun joutui johonkin säntäämään muistisairaita asukkaita auttamaan ja paimentamaan, milloin mistäkin syystä. 

Kahvin meillä sai kyllä ilmaiseksi, juurikin taas niistä asukkaille keitettyjen kahvien jämistä (joskin meillä oli reilu esimies, eikä ollut huomaavinaan jos keitti uutta kahvia vain työvuorolaisille vanhan kahvin seisottua pannussa pitkään, kun kahvitauolle ei ollut mahdollista irrottautua).