Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleanrusket muurahaisen näköiset

Vierailija
06.07.2022 |

elukat, mitä ne ovat? Muurahaisia hivenen pienempiä kooltaan.
Keltiäinen on kuulemma sellainen, ettei se ihmistä pure tai pistä... Mutta nämä purivat... Mitä mahtavat olla?
Eiks polttiaiset ole lentäviä ötököitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusiaisia ovat eli kusimurkkuja ja purevat kyllä

Vierailija
2/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luullut ett kusiaiset ovat isompia kuin tavalliset muurahaiset. No, nytpä tiedän paremmin. Ja näitä sitten voi asustella esim. puistoalueilla nurmikoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltiäisiä?

Vierailija
4/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltiäinen pistää aivan varmasti.

Vierailija
5/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltiäinen puree ja se sattuu. On myös Faaraomurkkuja, jotka ovat vielä pienempiä kuin keltiäiset. Faaraomuurahaiset ovat sitkeä ja inhottava laji.

Vierailija
6/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen luullut ett kusiaiset ovat isompia kuin tavalliset muurahaiset. No, nytpä tiedän paremmin. Ja näitä sitten voi asustella esim. puistoalueilla nurmikoilla?

Punamustat suht isot muurahaiset, jotka usein asustavat neulaspuiden lähettyvillä ovat kiusallisia ja purema sattuu. Niitä myös kansankielellä kutsutaan kusiaisiksi. Hevosmuurahaiset ovat vähän samannäköisiä, mutta hiton isoja:)

Vierailija
7/7 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keltiäinen puree ja se sattuu. On myös Faaraomurkkuja, jotka ovat vielä pienempiä kuin keltiäiset. Faaraomuurahaiset ovat sitkeä ja inhottava laji.

Googlaten löytyis tieto, että keltiäiset ovat "lempeitä" eikä niillä ole myrkkyä tai pistintä.

No, joka tapauksessa ne vaaleanruskeat joita tarkoitin, purivat... poltteli ja kirveli niin p-rusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme