Miksi lapsia ei enää osata kasvattaa?
Ensinnäkin, enää lapsille ei laiteta minkäänlaisia rajoja. Tänäänkin junassa lapset juoksivat ja riehuivat ympäriinsä eivätkä vanhemmat tehneet mitään, katsoivat vain puhelimiaan. Lapset saavat huutaa ja mekastaa julkisilla paikoilla, koska vanhemmat eivät ole opettaneet että muita ihmisiä pitää kunnioittaa. Lapset ovat myöskin nykyään todella epäkohteliaita. Ei mitään kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan. Lisäksi lapsia kasvatetaan pumpulissa nykyään. Koskaan ei saa tulla paha mieli mistään. Tämä taas johtaa siihen, että viimeistään lukiossa ei osata käsitellä kasvavia paineita ja ottaa itse vastuuta mistään, kun ei olla opittu että joutuu tekemään töitä asioiden eteen. Tämä taas johtaa uupumukseen, masennukseen ja mt-ongelmiin.
Ps. Ja ei, en ole sitä mieltä että ennen oli kaikki paremmin ja että nahkavyö on hyvä kasvatusmetodi. Mutta nyt ollaan menty liian pitkälle tässä lasten toiveiden kuuntelussa jne.
Kommentit (36)
Juurikin näin va hemmat viis veisaa mitä kakarat tekee. Lapset päättää vaikka niillä ei ole kkykya päättää mistään. Lapset on ihan pihalla. Ei ole tukea turvaa aikuisesta aikuinen sanoo tee mitä ite haluut. Ettei tuu paha mieli
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eivät hanki lapsia. Arvaapa kaksi kertaa kiinnostaako hankkia lapsia, kun tuntemattomat tulevat moittimaan kasvatustapan. Jokainen kasvattaa lapsensa kuten parhaaksi näkee ja siihen ei pitäisi olla ulkopuolisilla mitään sanomista.
Jos junassa melutaan missä on muitakin niin voi moittia ja pitääkin. Pienessä tilassa jatkuva älämölö.
Huutakoot kotona.
Pi
Vierailija kirjoitti:
Tämä liittyy siihen, että lapsia hankitaan yhä myöhemmin. Vanhojen äitien lapsilla on paljon todennäköisemmin erilaisia sairauksia ja käytöshäiriöitä kuin nuorempien. Puhumattakaan siitä, etätehtävä joku 30-vuotias äiti enää jaksa samalla tavalla leikkiä ja touhuta lasten kanssa kuin 20-vuotias. Tai kasvattaa. Naiselle luonnollinen lisääntymisikä on 18-25 vuotta ja yhteiskunnan pitäisikin kannustaa voimakkaasti hankkimaan lapset nuorena.
Tilastot osoittavat, että adhd-lapsia on eniten nuorilla vanhemmilla, autismia taas vanhoilla vanhemmilla.
Tärkeintä olisi, että jokaisella vanhemmalla olisi voimavarat ja motivaatio kohdillaan, tulipa millainen lapsi tuli.
Olin eilen kaupassa ja siellä joku lapsi huusi kovalla äänellä. Vanhemmat eivät sanoneet yhtään mitään.
En viitsinyt edes katsoa kun niin huomiohakuisia olivat.
Olen vain onnellinen ettei ole omia lapsia😀
Ei ihme ettei opettajat jaksa.
Juurikin näin va nhemmat viis veisaa mitä kakarat tekee. Lapset päättää vaikka niillä ei ole kkykya päättää mistään. Lapset on ihan pihalla. Ei ole tukea turvaa aikuisesta aikuinen sanoo tee mitä ite haluut. Ettei tuu paha mieli
Lapset on ihania tämä lasten kasvattamatta jättäminen turvallisten rajojen luominen. Oikean ja väärän opettaminen on jäänyt tekematta. Vanhemmat pääsee helpolla 2-vuotiaat laitetaan päättämään mitä syödään minkä värinen auto ostetaan kyllähän kaks vee pystyy tähän. Lapselle ei voi antaa päätöksentekoa kuin oman ikä tasonsa mukaisesti. Missä on vanhemmuus. Nää itsevaltiaat menee kouluun ja haistattaa v... opettajille
Vanhrmmat vaan nauraa et hyvä hyvä. Olkaa lastenne kanssa kasvattakaa opettakaa neuvokaa ennekaikkra rakastakaa.. Jos lapselle ei opeteta empatiakykyä että toisia pitää kunnioittaa mistä ne sen oppisivat. Vanhempien tehtävä se on.
Toiset huomioon ottava ihminen sellaiseksi kasvattaa lapsensa
Oliko ne jotka olivat junassa eritaustaisia?
Ihan sama mistä tulleita säännöt on oltava niilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen kaupassa ja siellä joku lapsi huusi kovalla äänellä. Vanhemmat eivät sanoneet yhtään mitään.
En viitsinyt edes katsoa kun niin huomiohakuisia olivat.
Olen vain onnellinen ettei ole omia lapsia😀
Ei ihme ettei opettajat jaksa.
Ja sitten on myös vastakohta, olin ällikällä lyöty tuossa kerran kun ulkoileva perhe meni ohi, lapsi oli hienosti puettu ja vuorattu kypärillä ja suojilla kun ajoi kolmepyöräisellä, kaatui pikkuisen kuitenkin niin vanhemmat alkoi hälle mölytä että etkö osaa eteesi katsoa ja ootko nyt itsestäsi oikein ylpeä?!?! Olin ysärin pentuna ihan että mitä hittoa?!? Meillä saattoi verikin roiskua leikkiessä vaikka työkaluilla kun nikkaroitiin tms eikä siitä kyllä mitään rankkua tullut vaan laastari tai sideharso ja taas mentiin :D
Stereotypisiä näkemyksiä Ap:lla. Osa osaa kasvattaa ja osa ei. Osa yrittää jopa kasvattaa liikaa. Vanhempien ja lasten digiaddiktiivisuus ja lyhytjänteisyys vaikuttaa monissa perheissä.
Voi näitä juttuja et 20 vuotias on soveltuva äidiksi joo ehkä joku mutta ei todellakaan kaikki. Siinä iässä on menojalka päällä ei kiinnosta lapsen vaatima aika. Kauppakeskuksissa nuoret äidit vauvoineen huuto on karmivaa. Vauvalla ei mitää rytmia nukkumisen ja ruokailujen osalta. Siellä mennään päiväkaudet vauva ei saa nukuttua kun ympärillä on jatkuva meteli. Vauva tarvitsee tietyt uniajat, ruokailuajat ne luovat turvallisuutta. Vanhemmat äidit ymmärtää tämän. Eikä enää juokse festareilla ja kapakoissa. Vauva on hyvä saada myöhemmällä iällä on jo omat nuoruuden juoksut nähty ja tehty
Lasten kasvattaminen ei ole tähtitiedettä lapsi ei mene rikki jos sanotaan sana ei. Säännöt on joka paikassa tarhassa, koulussa, työpaikoilla ja yhteiskunnassa. Jos sääntöjä ei opeteta käy väärin voi sitte tenava löytää itsensä vankilasta kun on aikuinen. Siellä voi sitte opetella niitä tai sitte on jo myöhäistä
Olen saanut lapseni 37-vuotiaana. Hän on nyt 17-vuotias nuoren miehen alku. Hänellä on hyvät käytöstavat, hän ottaa muut huomioon. Olen opettanut hänelle hyvät käytöstavat, olen antanut pojalleni rakkautta ja rajoja. Minä olen ollut se aikuinen jota totellaan, ylitseni ei kävellä ja poikani tietää tämän. Meillä on erittäin hyvä suhde. Olemme keskustelleet kaikki asiat rauhallisesti myös ne vaikeat asiat. Olen puhunut asiat suoraan, en ole huutanut vaan sanonut elämän realiteetit ja miten asiat ovat.
Olen myös huomannut tämän, että nykyaikana on paljon huonosti käyttäytyviä lapsia, tämä johtuu heidän vanhemmistaan, heitä ei kiinnosta kasvatusvastuu ja naama on siinä puhelimessa koko ajan. Nykyäänhän koiriakin viedään ulos niin, että tuijotetaan kännykkää eikä huolehdita siitä eläimestä, vaan ulkoilutetaan sitä puhelinta.
Minusta tämä nykyaika on todella rasittavaa ja puutun itse lapsien huonoon käytökseen kun näen sitä, minulle on ihan sama pahoittaako joku siitä mielensä, ei kiinnosta.
Suomessa tarvitaan enemmän sosiaalista painetta, sitä on tuolla muualla maailmassa paljonkin, sitä oli täällä ennen, mihin se on kadonnut.
Suomessa on menty liian pitkälle tässä hys hys hys tulee paha mieli, aivan liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eivät hanki lapsia. Arvaapa kaksi kertaa kiinnostaako hankkia lapsia, kun tuntemattomat tulevat moittimaan kasvatustapan. Jokainen kasvattaa lapsensa kuten parhaaksi näkee ja siihen ei pitäisi olla ulkopuolisilla mitään sanomista.
Mutta sitten kuitenkin vaaditaan koko kylä kasvattaa. Todellisuudessa nykyvanhemmat haluavat, että koko kylä maksaa.
Tämä.
Ennen oli semmoinen ilmiö, yhteisöllisyys. Lapset opetettiin pois omasta erinomaisuudestaan, kunnioittamaan kaikkia vanhempia ihmisiä. Ja kaikki vanhemmat, tilanteen mukaan, opettivat kaikkia lapsia. Kenellekkään ei varmasti jäänyt epäselväksi kuinka pitää käyttäytyä.
Nykyinen pullamössösukupolvi ylistää tuotteensa erilaiseksi yksilöksi, jota ei muut saa opettaa. Ei ole kov
Höpö höpö. Aina on ollut huonosti käyttäytyviä lapsia ja nuoriso ihan pilalla.
Vapaa kasvatus