Leveän kuljetuksen varoitusauto yritti kiilata minut tieltä!
Ensin tuli pakettiauto, mikä vilkutti valoja kohdallani ja vähän ajan päästä toinen, joka siirtyi keskelle tietä, siis puoliksi minun kaistalleni. Autokoulussa ei puhuttu halaistua sanaa noista niin pitäisikö jo ensimmäisen auton kohdalla ajaa tien sivuun. Miksi? Ei ennen sitä leveää kuljetustaan nähtyään voi tietää, kuinka leveä se oikeasti on ja tuossakin monta minuuttia meni ennen kuin kohtasin kuljetuksen.
Kommentit (16)
Joo, ekasta alat siirtyä sivuun ettet jää törmäyskurssille. Jos jäät junnaamaan keskiviivalle, pakkohan sinua on herätellä.
Muropaketistako olet kortin saanut?
Etkö osaa käyttää aivojasi?
Miten sulla voi olla kortti?
Suomen Surkein kuski- ohjelma olis sullekin liikaa..
SINÄ väistät tai jopa pysähdyt kunnes kuljetus on mennyt sinun ohi...
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee vilkkuvalot vastaan, niin olet väistämisvelvollinen.
Kyseessä ei ole hälyytysajoneuvo, eli on vain varoitus että ole valppaana.
Oliko varoitusauton katolla varoitusvalojen lisäksi kyltti leveästä kuljetuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Oliko varoitusauton katolla varoitusvalojen lisäksi kyltti leveästä kuljetuksesta?
Kyllä siinä varmaan oli, en muista. Mutta siis kyllä minäkin sen tajuan, että totta kai minun tarvitsee sitä kuljetusta itseään väistää, mutta en tiennyt, että heti pitää jäädä tien reunaan kykkimään. Välihän on useita minuutteja.
Ap
Etuautot ajavat yleensä siinä kohtaa tietä kuinka leveä kuljetus todellisuudessa on. Eli "näytti" sinulle kohdan johon kuljetus ylettyy
Jos nyt oikeasti olet tosissasi niin ne autot ajaa sellaisella kohtaa tietä ja sen verran leveän kuljetuksen edellä että sinun ei tosiaan tarvitse arvailla mitä sieltä on tulossa, vaan voit ihan luottaa niihin sen takia edellä varoittamassa kulkeviin autoihin.
Et voi tietää kuinka leveä se vastaan tuleva kuljetus on, siksi sen edessä tulee etuautot keltaiset vilkut päällä. Ja ainakin viimeinen etuauto ajaa yhtä leveästi kuin se perässä tuleva kuljetus. Se voi olla puoliksi sinun kaistalla, tai jopa kokonaan sinun kaistalla. Luulis nyt tyhmemmänkin älyävän väistää sinne sivuun.
Ja kyllä, voit joutua odottamaan jopa useampia minuutteja, siellä tiellä kun ei joka kohdassa ole sellaisia levennyksiä joissa mahtuu väistymään.
Tuollaisessa tilanteessa, meitä tuli vastaan molemmat ajokaistat peittävä kuljetus. Olin mieluusti pientareella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä varmaan oli, en muista.
Ap
Siitä et MUISTA mitä siinä vilkkuvaloissa olevassa autossa luki EDESSÄ?
Muistatkohan edes nopeusrajoituksia?
Ja tuollaisia on sitten liikenteessä 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muistatkohan edes nopeusrajoituksia?Ja tuollaisia on sitten liikenteessä 😳
On tuolla pahempiakin.
Itse ajoin esimerkiksi eilen ison risteyksen läpi ajatuksissani päin punaisia. Vähän säikäytti, mutta onneksi ajan isolla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muistatkohan edes nopeusrajoituksia?Ja tuollaisia on sitten liikenteessä 😳
No en kyllä muista yksittäisiä nopeusrajoituksia joka tiellä. Ajoin tuollakin matkalla 600 km vieraita teitä. Jos itse muistat tuollaisia niin hyvä sinulle. Eikä minulla tosiaan ollut siinä aikaa katsella sitä autoa, kun piti tehdä nopeasti väistöliike ja auto tosiaan ei ajanut keskellä koko ajan vaan muutaman metrin ennen minua siirtyi kaistalleni.
Ap
Siellä sitä kuljetellaan miljoonien ledvalaistua sillanpätkää keskelle ei mitään kuoppaisia teitä pitkin velalla pyörivällä maassa. Tehtää tilaa hallintoalamiset täältä tulee siltarumpuhanke!
Älä vaan väistä tollasia.
ps. mitä kukkia haluat haudallesi?
Kun tulee vilkkuvalot vastaan, niin olet väistämisvelvollinen.