Työ kaupassa elintarvike osastolla?
Te ketkä olette töissä myyjänä elintarvike puolella niin kertokaa, että minkälainen on perus työpäivä. Onko miten fyysistä ja oletteko tykänneet? Mikä on parasta ja mikä huonointa tuossa työssä? Minulle olisi töitä tarjolla elintarvikeosastolla, kassa työ ei kuulu siihen lainkaan. Kiitos vastauksista.
Kommentit (6)
Hyllyttäjänä vai tiskin takanako työskentelisit? Ihan jees hommaa.
Hyllytystä, päiväysten tarkistusta, asiakaspalvelua ja sen semmoista. En olisi tiskin takana.
Vierailija kirjoitti:
Hyllytystä, päiväysten tarkistusta, asiakaspalvelua ja sen semmoista. En olisi tiskin takana.
Tuo on ihan mukavaa työtä. Paljon vapaampaa kuin kassalla tai palvelutiskillä. Pääset vessaankin juuri silloin kun haluat.
Kovaa, fyysistä. Kokeile vaikka aluksi seistä ja kävellä 8 tuntia yhteensoittoon kovalla alustalla. Asiakkaiden juoksutukseen opit sitten heti ekana työpäivänä sen lisäksi. Ruuan kanssa noi päiväykset on yhtä helvettiä. Aina joku menossa vanhaksi, ja tietenkin jossain alla ja perällä, kun hyllytetty päin helv.... Kaikissa tuotteissa eri päiväys ja eri vanhenemisajat. Jotkut vanhenee päivässä. Tarkkana saa olla. Sitten on lämpötilat, helteellä voi pimahtaa kylmälaitteet. Vaihtuvat hinnat, nyt saat olla nostamassa hintoja koko ajan ja ainakin niissä kaupoissa, missä oon ite käynyt ei ole homma ihan onnistunut, eivät ole pysyneet perässä, kassalla tulee koko ajan ylläreitä ylöspäin.
No automaattitilaukset ovat helpottaneet hommia. Enää ei tarvitse tarkistaa kuin että toimitetut määrät ovat oikein ja lämpötilat niissä.
Parasta on että ruoka alkaa jossain vaiheessa täysin tökkimään. Ei kiinnosta.
Nimim. Ei enää ruokakauppaan
Vierailija kirjoitti:
Kovaa, fyysistä. Kokeile vaikka aluksi seistä ja kävellä 8 tuntia yhteensoittoon kovalla alustalla. Asiakkaiden juoksutukseen opit sitten heti ekana työpäivänä sen lisäksi. Ruuan kanssa noi päiväykset on yhtä helvettiä. Aina joku menossa vanhaksi, ja tietenkin jossain alla ja perällä, kun hyllytetty päin helv.... Kaikissa tuotteissa eri päiväys ja eri vanhenemisajat. Jotkut vanhenee päivässä. Tarkkana saa olla. Sitten on lämpötilat, helteellä voi pimahtaa kylmälaitteet. Vaihtuvat hinnat, nyt saat olla nostamassa hintoja koko ajan ja ainakin niissä kaupoissa, missä oon ite käynyt ei ole homma ihan onnistunut, eivät ole pysyneet perässä, kassalla tulee koko ajan ylläreitä ylöspäin.
No automaattitilaukset ovat helpottaneet hommia. Enää ei tarvitse tarkistaa kuin että toimitetut määrät ovat oikein ja lämpötilat niissä.
Parasta on että ruoka alkaa jossain vaiheessa täysin tökkimään. Ei kiinnosta.
Nimim. Ei enää ruokakauppaan
Aiemmassa työssäni olin 8h päivässä jalkojen päällä, kävelin tai seisoin melkein koko päivän. Mutta työ ei ollut kovin fyysistä. Olen kyllä ymmärtänyt, että tuo työ on aika raskasta kun saa niitä kuormia nostella ja tavaraa latoa hyllyyn. Mutta toisaalta saisi samalla hyöty liikuntaa ei tartte salille mennä.
Tai oletteko joskus aiemmin työskennelleet kyseisessä hommassa?