Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kymmenen rescuekoiraa kuoli matkalla Suomeen

Vierailija
03.07.2022 |

Kymmenen koiraa on kuollut rekan kontissa lämpöhalvaukseen. Matkan Suomeen oli järjestänyt kaksi suomalaista rescuejärjestöä, jotka toivat koirat Moskovasta Baltian kautta. Koirien epäillään saaneen lämpöhalvauksen risteilylaivan autokannella, sillä koirista.oli vastuussa vain yksi ihminen, joka ei voinut ottaa kaikkia 32 koiraa yksin ulos rekasta jaloittelemaan.

Osanotot koiraansa odottaneille. Toivottavasti kaikki vastuussa olevat saavat tuntuvat tuomiot.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5dc065d8-2c2e-48b2-a5d0-703c59454f72

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala kohtalo, koiraparat 😭

Vierailija
2/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyyh. Mua itkettää, kun olen niin kovasydäminen, ettei kulkukoirien kuolema jaksa järkyttää.

Tänäänkin on varmaan luonnossa kuollut - kivuliaasti tai ei - monta siiliä, karhua, hirveä, poroa, peltomyyrää, sopulia, sudenkorentoa, taviokuurnaa, sinitiaista, rusakkoa, vaskitsaa, rupikonnaa, varista, viherpeippoa, haukea, sinisuohaukkaa tai majavaa.

Anteeksi, jos en jaksa surra erikseen lemmikeiksi jalostettujen koiraeläinten kuolemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyyh. Mua itkettää, kun olen niin kovasydäminen, ettei kulkukoirien kuolema jaksa järkyttää.

Tänäänkin on varmaan luonnossa kuollut - kivuliaasti tai ei - monta siiliä, karhua, hirveä, poroa, peltomyyrää, sopulia, sudenkorentoa, taviokuurnaa, sinitiaista, rusakkoa, vaskitsaa, rupikonnaa, varista, viherpeippoa, haukea, sinisuohaukkaa tai majavaa.

Anteeksi, jos en jaksa surra erikseen lemmikeiksi jalostettujen koiraeläinten kuolemaa.

Nämä koirat oli täysin ihmisen hoidon alaisia eivätkä luonnon armoilla.

Vierailija
4/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata välittää sitten lapsistakaan, jotka kuolee laiminlyönnin takia. Kuoleehan lapsia koko ajan ympäri maailmaa.

Vierailija
5/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata välittää sitten lapsistakaan, jotka kuolee laiminlyönnin takia. Kuoleehan lapsia koko ajan ympäri maailmaa.

Rinnastatko ihmisten kuoleman kulkukoirien kuolemaan? Sinä et ehkä ole ihan terve.

Vierailija
6/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä koirat oli täysin ihmisen hoidon alaisia eivätkä luonnon armoilla.

Mitä sitten? Surullista tässä tarinassa on ihmisten ääliömäisyys tai julmuus eläimiä kohtaan. Ei se, että eläimiä kuoli. Eläimiä kuolee. Surullista on se, että ihmisten typeryyden takia kulkukoiria kuoli. Luonnonvaraisten eläimien hyvinvoinnin luulisi olevan, koirafanaatikkojenkin mielessä etusijalla, mutta nämä luonnosta vieraantuneet hömelöt ovat kuitenkin kiinnostuneita vain lemmikkikoirista. Sama se, miten Suomen luonnolla menee, miten voi monimuotoisuus ja lajien elinvoima, kunhan vain itänaapurin lemmikit voivat hyvin.

Vierailija
7/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olleet kunnollisii rescuekoiria kun ei pystyneet pelastaa itteensä.

Vierailija
8/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näiden koirahullujen sallitaan tuoda koiria Venäjältä?

Vierailija
9/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalinta, turhat dogit karsiutui.

Vierailija
10/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mammat itkevät parin piskin takia, mutta eivät paljoa piittaa, vaikka Välimerelle kuolee päivittäin ihmisiä heidän yrittäessään päästä Eurooppaan.

Vierailija
11/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piskeillä olisi hyvät tsäänssit olla nytkin elossa, jos eivät olisi tulleet pelastetuiksi.

Vierailija
12/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän rescuekoirien hankkijoita tällaisen toiminnan tukemisesta.

Vierailija
13/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Moskovassa pidetään 3000 koiraa kennelissä?

Vierailija
14/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mammat itkevät parin piskin takia, mutta eivät paljoa piittaa, vaikka Välimerelle kuolee päivittäin ihmisiä heidän yrittäessään päästä Eurooppaan.

Nää Mammat vihaa ihmisiä. He rakastavat vain eläimiä

Vierailija
15/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista rescue-toimintaa! Tässä sen näkee että parempi olisi olla roudaamatta niitä piskejä tauteineen Suomeen, ei ne roudaamalla lopu.

Tunsin yhden tällaisen rescue-ihmisen ja oli kyllä aika seko. Kyllähän sitä saa olla empaattinen, mutta toiminnan pitäisi olla kuitenkin järkevää, ei typerää. Nythän noiden oikein kannattaa etelänmaissa antaa koirien lisääntyä ja kohdella niitä huonosti, kun kysyntää on! Eli jälleen auttaminen vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
16/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kuolivat, täällä on jo ihan liikaa näitä piskejä joka kortteli väärällään. Koiravero 5000 eur/vuosi. Kiitos.

Vierailija
17/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kuolivat, täällä on jo ihan liikaa näitä piskejä joka kortteli väärällään. Koiravero 5000 eur/vuosi. Kiitos.

300 euroakin per koira riittäisi mielestäni. Pääasia, että verotettaisiin niin saataisiin ehkä joidenkin kerrostalokennelit kuriin viimein.

Vierailija
18/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhanalaiset lajit kuolee jatkuvasti sukupuuttoon mutta täällä itketään joidenkin venäläisten kulkukoirien perään?

Vierailija
19/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen kuolleiden koirien puolesta, mutta samalla sitä mieltä, että rescue-toiminta on vastuutonta ja typerää.

Vierailija
20/33 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moskovan 3 000 koiran tarha, missä olemme vierailleet useampana vuonna, on kuin koirien vankila. Se, että ne ovat olleet niin lähellä päästä parempaan elämään sieltä, ja sitten käy näin. Se on sellainen tunne, ettei sille löydy sanoja."

Miksei noita koiria vaan lopeteta? Niin joo, koska suomalaisten ostaa ne ja hakee itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä