Ihon kutina - ei ihottumaa
Mulla on pari viikkoa kutissut iho, pääasiassa kädet ja jalat. Mitään ihottumaa tms. ei ole eikä esim. lääkityksiä. Labrat katsottiin varmuuden vuoksi ja maksa-arvot, sokerit + muut oli normaaleja.
Kutina on pistelevää ja vaihtelee. Yöt olen saanut nukuttua ihan hyvin. Osaako joku sanoa, mistä voisi johtua?
Kommentit (33)
Sama juttu! Tosi inhottava, kun mikään ei auta. Olen ottanut antihistamiinia ja testannut jokaisen kodista löytyneen rasvan. YA Aloe vera kylmägeeli auttaa hetkeksi.
Kutinaa on vain polven alapuolella ja käsivarressa, joten epäilen saaneeni liikaa aurinkoa. Hikoilukaan ei varmaan auta asiaan. Ihossa ei ole paukamia tai mitään näkyvää, toki raapimisen jälkeen saattaa hetken punottaa.
Pyykki- ja suihkutuotteet ovat samoja kuin ennenkin enkä ole ostanut kotiin mitään uusia petivaatteita tai muitakaan tuotteita.
Hermot menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse juoda alkoholia että tulee maksaongelmia! Ihon kutina viittaa ehdottomasti häikkään siellä, kannattaa käydä varmuuden vuoksi verikokeessa.
Ap taisi mainita käyneensä verikokeessa, jossa maksa-arvot katsottiin. Mutta tosiaan, samaa olisin ehdottanut, jos ei olisi käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu! Tosi inhottava, kun mikään ei auta. Olen ottanut antihistamiinia ja testannut jokaisen kodista löytyneen rasvan. YA Aloe vera kylmägeeli auttaa hetkeksi.
Kutinaa on vain polven alapuolella ja käsivarressa, joten epäilen saaneeni liikaa aurinkoa. Hikoilukaan ei varmaan auta asiaan. Ihossa ei ole paukamia tai mitään näkyvää, toki raapimisen jälkeen saattaa hetken punottaa.
Pyykki- ja suihkutuotteet ovat samoja kuin ennenkin enkä ole ostanut kotiin mitään uusia petivaatteita tai muitakaan tuotteita.
Hermot menee.
En oo ap, mutta ihan sama juttu täällä. Mullakin kutiaa pistelevästi käsivarret, sääret ja lisäks selkä. Iholla ei oo mitään näkyvää enkä oo vaihtanut mitään pesuaineita. Kutina on erityyppistä kun esim. hyttysen pistot. Semmoista pistävää kutinaa, johon raapiminen kyllä periaatteessa auttaa.
Täälläkin kutistaan! Iho on tosi hyväkuntoisen näköinen, mutta kutiaa kovasti. Allergialääkkeet ei auta, en tiedä mistä johtuu. Ihoon jää herkästi punainen juova, jos raavin.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin kutistaan! Iho on tosi hyväkuntoisen näköinen, mutta kutiaa kovasti. Allergialääkkeet ei auta, en tiedä mistä johtuu. Ihoon jää herkästi punainen juova, jos raavin.
Dermografismi?
Raudanpuute voi aiheuttaa kutinaa
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä! Täytyy ruveta rasvaamaan ihoa. Minulla on tosiaan tavallisen näköinen iho eikä näytä kuivalta, mutta voihan se silti olla. Luontaistuotteita en käytä. Eikä tosiaan stressikään varmaan poissuljettu tekijä ole.
Täytyypä nyt siis ensiavuksi ottaa voide käyttöön, kokeilla allergialääkettä ja tsekata pyykkiaineet. Ap
Onko uusia vaatteita/ lakanoita?
Vierailija kirjoitti:
Hermot menee.
Minulla on taipumus aurinkoihottumaan, ja joskus se lievänä tullessaan ilmenee vain kutinana, joka tosin ei kestä kovin kauaa.
Lintukirppuja
Ootko polskinut rantavesissä
Atooppinen ja kuiva iho kutiaa herkimmin käsistä ja jaloista. Voide auttaa aika nopeasti.
Mulla on vissiin nk. dermografismia, eli iho kutiaa ja siihen tulee herkästi punaisia viiruja. Kutina on tosi häiritsevää eikä kotoa valmiiksi löytynyt desloratatiini auta. Onko kaikki allergialääkkeet samoja vai voisiko olla mahdollista että joku muu auttaisi?
Ei tarvitse juoda alkoholia että tulee maksaongelmia! Ihon kutina viittaa ehdottomasti häikkään siellä, kannattaa käydä varmuuden vuoksi verikokeessa.