Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autiismin yksi hyvä puoli on siinä että ihminen näkee asioita joihin muut eivät välttämättä kiiinnitä huomiota.

Vierailija
02.07.2022 |

.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistit ovat rasittavia jankkaajia. Ketään ei kiinnosta sinun havaintosi sienten seksielämästä.

Vierailija
2/2 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on.

Olen itse perinyt autistisia piirteitä jonkun verran ja saatan takertua joihinkin detaljeihin, mitä muut ei huomaa lainkaan. Asialla on hyvät mutta myös huonot puolensa. Joskus takertuu täysin tyhjänpäiväisiin asioihin, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä.

Äidilläni on samoja piirteitä. Hän on ollut äärimmäisen hyvä tekemään ruokaa, koska osaa kiinnittää tosi tarkasti huomiota aineksiin ja eri makuihin. Mutta hänelläkin se varmaan on ilmennyt joskus vähän haitallisina asioina sitten. Äidilläni on myös vähän "savant" -piirteitä eli hän muistaa jotenkin automaattisesti, että kuka on kenenkin sukua mitäkin kautta. Ei se mitään sukututkimusta ole tehnyt, mutta sillä on vain päässään nämä kaikki yhteydet. Eikä pelkästään sukulaisista vaan monista muista ihmisistä mistä on vain sattunut lukemaan joskus. Mulle taas tällainen olisi ihan mahdotonta ellen sitten erikseen oikein pänttäisi päähän tuollaisia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla