Olen mustasukkainen (ja ilmeisesti myös hullu)
En ole aiemmissa suhteissa (avioliitto ja yksi useamman vuoden parisuhde) ollut mustasukkainen. Nyt kuitenkin olen ja se on aivan hirveää myöntää ja kestää tätä omaa epävarmuutta. Olen tosi onnellinen miehestä ja mitään syytä aihetta mies ei mustasukkaisuudelle ole antanut. Vaikka miten yritän asiaa kääntää,niin meillä on hyvä suhde ja minulla ei ole mitään syitä olla mustasukkainen. Ja kuitenkin olen.
Mies aloitti siis vuoden alussa sellaisessa työssä, minkä myötä mm someseuraajiin on tullut paljon naisia. Tiedän, että aivan naurettava syy olla mustasukkainen.
En siis vaan kertakaikkiaan pääse tästä yli. Nytkin ärsyttää niin paljon, että verenpaine nousee ja samoin savu korvista.
En voi tätä seikkaa tästä syyttää, mutta pitkän parisuhteen päättymisen jälkeen sain kuulla, että mies josta en ikimaailmassa olisi uskonut, oli treffaillut muita samaan aikaan ja käynyt naisten luona jatkoilla yms. Jotenkin tuon tiedon jälkeen meni usko parisuhteisiin.
Apua! Mikä tähän auttaa?
Kommentit (8)
Sun täytyy vaan jotenkin hyväksyä pettämisen/jättämisen mahdollisuus ja että et voi kontrolloida sitä mitenkään. Maailma tai toiset ihmiset ei ole sun hallinnassa. Keskity itseesi ja mitä kaikkea sun elämässä on miehen ulkopuolella. Saat voimaa ja itsevarmuutta ja mustasukkaisuus vähebee.
Mies on sinun kanssa selvästi. Miksi vaivaat päätäsi tolla asialla. Minun mies on hieroja saa treffipyyntöjä, mutta en minä niistä ole huolissani yhtään. Aluksi olin vähän mustis, mutta mies sanoi suoraan, jos olis aikomus mennä deiteille ja sänkyyn muiden kanssa, niin olisi sinkku ennemmin. Miks loukkaisi minua ja kun ei ole ainoa mies maalimassa, niin saisin paremman varmasti ilman loukkauksia.
No niinpä, miksi!! En tosiaan tiedä. Kamala tunne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan. Ongelma on sinun.
Millaiseen terapiaan? Ap
Käännä voimavaraksi. Aina jos jotkut naiset näkyvät somessa tai muualla, iloitse että mies on kanssasi.
Koskaan ei voi tietää, miten on, mutta älä turhaan pönkitä miehesi haluttavuutta tai epäluotettavuutta. Aivan kuin valtavat määrät naisia haluaisivat hänet heti.
Voitko itse näkyä somessa ystävämiehen seurassa? Sitten katsot reagoiko mies.
Hmm... Jos et ole ennen ollut, niin voi olla, että joku vaistosi on oikeassa.
Neuvoja naiset