Kaupungin kaduilla on jo noin 17 000 sähköpotkulautaa
Aika iso määrä, en olis uskonut.
Kommentit (15)
Niin ja näiden sähköpotkulautojen keskimääräinen käyttöikä on muutaman kuukauden. Turhuuden huippu. Nykynuoriso ei jaksa edes kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hyvä bisnes. Laudat ei maksa juuri mitään, on nopeasti maksettu pois. Kuluja tulee vain akkujen vaihdosta.
Siis niitä kerätään pakettiautoihin ja raijataan pitkin. Käyttöaika minimaalinen. Sitten veronmaksajat maksavat kaikkien onnettomuuksien uhrien kustannukset. Miksei noissa ole edes kypäräpakkoa?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja näiden sähköpotkulautojen keskimääräinen käyttöikä on muutaman kuukauden. Turhuuden huippu. Nykynuoriso ei jaksa edes kävellä.
Eikä vahvat rungot noissa näyttää olevan. Voi kunnostaa vaihtamalla akut ja renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja näiden sähköpotkulautojen keskimääräinen käyttöikä on muutaman kuukauden. Turhuuden huippu. Nykynuoriso ei jaksa edes kävellä.
Näin 40v käyttäjänä paras hankinta mitä on tullut tehtyä vuosiin. Autoilut jääneet minimiin ja helppo ottaa junaan mukaan. Ei tarvitsee säätää jarruja tai vaihteita, tai paikata renkaita. Paremmatkin mallit on naurettavan halpoja verrattuna edes kelvollisiin polkupyöriin. Nyt on parissa kuukaudessa painokin tippunut, kun auto on jäänyt talliin.
Kannattaa varmaan tutustua ensiksi lajiin ja sitten vasta tuomita. Ärsyttää vaan, kun mediassa uutisoidaan noista känniääliöistä. Kypärä päähän ja fiksuun paikkaan parkkeeraus.
Hyvin huomaa myös negatiivisen suhtautumisen tuolla liikkuessa, sitten kun vähän kertoo, että mistä on kyse, niin kummasti mieli muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja näiden sähköpotkulautojen keskimääräinen käyttöikä on muutaman kuukauden. Turhuuden huippu. Nykynuoriso ei jaksa edes kävellä.
Tier-sähköpyörillä luultavasti sama elinkaari. Kaipaan tänne Ouluun sitä Sykkeliä takaisin, vaikka itse muutaman kerran olen tuolla Tierillä ajellutkin.
Tämä bisnes kukoistaa siksi, koska näille laudoille ei ole omia säilytyspaikkoja, joista pitäisi maksaa vuokraa. Jos näin tehtäisiin (kuten noiden kaupunkipyörien kanssa), niin nuo firmat menisivät konkkaan. Koko bisnes perustuu välinpitämättömyydelle ja nuorten ihmisten laiskuudelle kun eivät jaksa kävellä.
Sitä voikin laskea, kuinka monta kävelyaskelta noidenkin toimesta on säästetty? Seuraavaksi tulee varmaankin vuokrauskäyttöön istuttavat sähkötuolit, kun ei jakseta enää seistä.
Tulin katsomaan, jos aloitus olisikin tarkoittanut koko maata, mutta näköjään vain Helsinkiä.
On se aika iso määrä. Enemmän kuin pienessä kaupungissa asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voikin laskea, kuinka monta kävelyaskelta noidenkin toimesta on säästetty? Seuraavaksi tulee varmaankin vuokrauskäyttöön istuttavat sähkötuolit, kun ei jakseta enää seistä.
Tämä negatiivinen asia ei kiinnosta ketään, koska laitteeseen liittyy maaginen hyvä asia: SÄHKÖ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja näiden sähköpotkulautojen keskimääräinen käyttöikä on muutaman kuukauden. Turhuuden huippu. Nykynuoriso ei jaksa edes kävellä.
Tier-sähköpyörillä luultavasti sama elinkaari. Kaipaan tänne Ouluun sitä Sykkeliä takaisin, vaikka itse muutaman kerran olen tuolla Tierillä ajellutkin.
Tämä bisnes kukoistaa siksi, koska näille laudoille ei ole omia säilytyspaikkoja, joista pitäisi maksaa vuokraa. Jos näin tehtäisiin (kuten noiden kaupunkipyörien kanssa), niin nuo firmat menisivät konkkaan. Koko bisnes perustuu välinpitämättömyydelle ja nuorten ihmisten laiskuudelle kun eivät jaksa kävellä.
Ei oo kaukana se se sika, kun kaupungit alkavat vaatia niiden parkkeeraamisesta maksua. Onko nää yrittäjät vaan itse päättäneet, että niitä saa laitella sinne tänne, vai onko jostain kysytty? Ei ne muuten haittaisi, mutta on joskus joutunut siirtämään kun on ollut pötköllään ja rollaattorimummo ei pääse ohi.
Täällä noiden alue on selvästi laajentuntut, näkyy isompien teiden varsilla, missä alue loppuu, ennen oli paljon lähempänä keskustaa. Noita on meidänkin nurkille tullut, bussipysäkillä seisoo aina monta tukkimassa jalkakäytävää.
Perheen teinit on kertoneet kavereistaan, joilla on omat laudat. Kaikki käyttävät järkiään kypärää ja osalla on jopa polvi-, kyynär- ja rannesuojat käytössä eli oman laudan käyttäjät ovat selkeästi varautuneet, että jotain voi sattua. Hieman kauhulla katselin kun tuossa meidän nurkilla pikkukoululaiset kokeilivat vuokralautoja, ajettiin kilpaa kapealla jalkakäytävällä, vedeltiin reunakiviä vasten, eivät sentään lentäneet nurin ja muuta tyhmää. Eikö noissa pitänyt olla joku ikäraja vuokraamiselle?
Kyllä tarvitaan lisää vielä.
Eihän jokaisen liiketilan, oven ja aloväylän edessä olen vielä lautaa!
Liian helppoa avata ovia ja kulkea kaduilla.
Älkää vaan sanoko että kaupunki maksaa noista jotain.
Mä kans luulin että tuo luku koskee koko maata ja silti se tuntui isolta luvulta... Mutta että yksistään Helsingissä?! Nuo pitäisi kieltää. Jännä muuten, että nuo sähköpyörät on useimmiten parkkeerattu fiksusti, mutta noita skuutteja lojuu vaikka missä. Nooh, niitä käyttävät ovat järjestään jotenkin vajaita.
Oulussa tällä viikolla bongattua: Limen kyydissä 4 teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hyvä bisnes. Laudat ei maksa juuri mitään, on nopeasti maksettu pois. Kuluja tulee vain akkujen vaihdosta.
Siis niitä kerätään pakettiautoihin ja raijataan pitkin. Käyttöaika minimaalinen. Sitten veronmaksajat maksavat kaikkien onnettomuuksien uhrien kustannukset. Miksei noissa ole edes kypäräpakkoa?
En nyt puutu muuhun kuin tuohon pakettiautolla raijaamiseen. Niitä ei nykyään viedä minnekään lataukseen vaan akut vaihdetaan kadulla. Niissä on paikannin ja akun vaihtaja tulee laudan luo ja iskee täyden akun sisään.
Varmaan hyvä bisnes. Laudat ei maksa juuri mitään, on nopeasti maksettu pois. Kuluja tulee vain akkujen vaihdosta.