Vaikea irrottautua töistä lomalla. Muilla samaa, mikä auttaa?
Lomani alkoi ja olen lukenut tänään jo kaksi kertaa työsähköposteja. Lisäksi näin yöllä unta töistä. Tämä loma on tosi odotettu ja tarpeen, joten miten pääsen eroon työn ajattelemisesta?
Kommentit (9)
Jos sulle tulee puhelimeen ilmoitukset uusista meileistä, niin ilmoitukset pois käytöstä loman ajaksi. Saisitko jotenkin lähteen sellaisen automaattisen vastausviestin että olet lomalla ajan X ja palaat töihin päivänä X?
Pöh. Ei se vastausviesti estä lukemasta sähköposteja. Mulla on vastausviesti eikä ole ilmoitusääntä. Silti luen työsähköpostit mutta en vastaa niihin. Ohjaan eteen päin työssäoleville. Tuo on tapa vähentää rästltöiden määrää loman jälkeeb.
Vierailija kirjoitti:
Pöh. Ei se vastausviesti estä lukemasta sähköposteja. Mulla on vastausviesti eikä ole ilmoitusääntä. Silti luen työsähköpostit mutta en vastaa niihin. Ohjaan eteen päin työssäoleville. Tuo on tapa vähentää rästltöiden määrää loman jälkeeb.
Joo, mutta ei tarvii miettiä, että mitä se ( lähettäjä) nyt ajattelee, jos en vastaa.
Minun ei siis tarvitse lukea tai vastata mihinkään, mutta en nyt vaan saa itseäni repäistyä irti työasioiden ajattelusta. Lähinnä siis etsin neuvoja henkiseen puoleen. Rankka työvuosi takana ja taas paljon muutoksia luvassa syksyllä. Siksi kai hankala saada ajatukset lomaan ja rentoutumiseen. Sunnuntaina lähdemme viikoksi reissuun lapsuuden kotipaikalleni, joten ehkä se auttaa.
Ap
Tunnistan tuon ed.kesiltä.
Ennen lomaa vaihdoin salasanat kaikkiin "työviestivälineisiin". Jätin läppärin työpaikalle, sammutin työpuhelimen kokonaan.
Omasta puhelimesta en pääsee työsähköpostiin tai wilmaan ilman vahvaa tunnistautumista, se taas ei onnistu ilman työpuhelin...
Hyvin olen irtaantunut.
Järjestä jotain aivan erilaista tekemistä tai pieni matka, niin pääset irti. Pois kotoa hetkeksi
Vauvapalstaile hetki tai osta kivoja lehtiä, joita lukea.
Muitat vain yhden lauseen: Kukka ei ole korvaamaton!
Nyt vaan pitää päättää ja pysyä päätöksessä. Itselläni kestää melkein viikko päästä irti työajatuksista, vaikka en avaa konetta enkä työpuhelinta koko loman aikana. Hyvä, jos pystyy vaihtamaan maisemaa. Mut ainakin jotain muuta tekemistä, kuin arkista astianpesukoneen tyhjentämistä.
Laittamalla sinne sähköpostiin automaattisen vastusviestin, että olet lomalla ja vastaat viesteihin taas silloin ja silloin.
Joku loman alottajaisreissu ?