Paljonko teillä kuluu kauneudenhoitoon keskimäärin kuukaudessa/vuodessa
Laskin huvikseni karkean summan vuositasolla, sillä koen, että elän tältä osin todella säästeliästä elämää. Mitä teillä muilla vuositasolla kuluu rahaa puhtaasti kaudeudenhoitoon (ei lasketa tähän nyt salikortteja, vaan kynnet/ripset/ihonhoito/jne.)
Käyn 3kk välein parturissa, 100€/krt eli 400€/v
Meikit vuositasolla ehkä 150€ (Ostan laatua, joka on riittoisaa).
Muu kosmetiikka (ihovoiteet, puhdistusaineet, kynsilakat, kuorinta, maskit, ym) 400€/vuodessa.
Kulmat värjään itse, karvanpoistoon hankin parhaan epilaattorin mitä rahalla saa (pari vuotta sitten), kynnet hoidan ja lakkaan itse, mitään pidennyksiä en tarvitse.
Kosmetologi kerran vuodessa 150€
Eli 1100€ vuositasolla. Onko se paljon vai vähän?
Kommentit (7)
Noin 0 euroa. Vaimo leikkaa hiukset.
Ehkä samaa luokkaa mulla. Kosmetiikkaa ostan ehkä vähän enemmän mutta toisaalta en käy koskaan kosmetologilla ja meikkeihin ei mene noin paljon vuositasolla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä samaa luokkaa mulla. Kosmetiikkaa ostan ehkä vähän enemmän mutta toisaalta en käy koskaan kosmetologilla ja meikkeihin ei mene noin paljon vuositasolla.
Niin ja kampaaja maksaa n.30-80 euroa kerta, käyn myös n. 3kk välein. Eli aika samoissa ollaan. Ehkä pikkuisen enemmän menee mulla, satanen tai pari. Laskeskelin juuri mitä olen tänä vuonna ostanut kosmetiikkaa, niin n.300 euroa tähän mennessä. Tilaan kaikki netistä niin oli helppo katsoa tilaushistoriat.
Sama
Mikä kaikki lasketaan kosmetiikaksi? Kosteusvoiteita, kasvovettä, aurinkorasvaa ja hiusöljyä tulee ostettua ehkä kaksi purkkia kutakin vuodessa. Ihan marketti- ja apteekkikamaa. Kampaajalla käyn kerran vuodessa, siitä 30-50 eur. Sheivaan säännöllisesti vain shortsikeleillä ja käytän ihan perus shavereita. Yleensä ostan kerralla useamman kappaleen paketin ja niitä kuluu niin vähän, että vaikea arvioida hintaa vuositasolla. Arviolta 150-200 euroa vuodessa siis menee ns. kauneudenhoitoon.
Varmaan joku tonni vuodessa. Ripsihuollossa käyn säännölliseen (kerran kuussa), kampaajalla kerran vuodessa. Joskus harvoin käyn värjäyttämässä kulmat. Usein suttaan ne itte kotona. Sitten kotiin ostin erilaisi voiteita, seerumeita, ja vähä kalliimpia shampoita ja hoitoaineita mm. nyt tykänny käyttää Olaplexia.
Ostin viime vuonna kosmetiikkaa 80 eurolla.