Oletteko lakanneet käyttämästä piilolinssejä? Missä iässä?
Minä sen jälkeen, kun olin täyttänyt neljäkymmentä. Sitä ennen käytin melkein koko ajan piilareita.
Entä te?
Kommentit (9)
En ole lopettanut, mutta käytänkin piilareita vain urheillessa. Muuten mulla on aina rillit.
-47v
En vielä 56 v, ensimmäiset piilolinssit 37 vuotta sitten. Pari vuotta ollut nyt monitehopiilolinssit.
Käytin 60-vuoden ikään asti, aloitin 18vuotiaana. Puhtaudesta huolehtien linssit ovat tosi hyvä juttu, ja ovat parantuneet vuosi vuodelta. Näkeekin paremmin, kuin silmälaseilla. Miksi kuitenkin lopetin, on toinen kertomus. Sen sanon kuitenkin, että silmien terveys ei ollut syynä lopettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
En vielä 56 v, ensimmäiset piilolinssit 37 vuotta sitten. Pari vuotta ollut nyt monitehopiilolinssit.
Eikös ne monitehot kulje myös progressiivisten nimellä?
En keksi yhtään syytä miksi lopettaisin minkään iän vuoksi. Ehkä jos silmät muuttuvat kuiviksi ja piilareiden pitäminen olisi kivuliasta ja epämiellyttävää, niin sitten. Olen nyt 37 ja käyttänyt piilolinssejä 14-vuotiaasta asti. Aluksi niitä huonoja peruslinssejä mutta viimeiset 10-15 vuotta yötä päivää silmissä pidettäviä kuukausilinssejä. Silmälääkärin mukaan silmäni ovat priimakunnossa eikä niissä ole havaittavissa mitään merkkejä siitä että käyttäisin piilolinssejä, joten näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään syytä miksi lopettaisin minkään iän vuoksi. Ehkä jos silmät muuttuvat kuiviksi ja piilareiden pitäminen olisi kivuliasta ja epämiellyttävää, niin sitten. Olen nyt 37 ja käyttänyt piilolinssejä 14-vuotiaasta asti. Aluksi niitä huonoja peruslinssejä mutta viimeiset 10-15 vuotta yötä päivää silmissä pidettäviä kuukausilinssejä. Silmälääkärin mukaan silmäni ovat priimakunnossa eikä niissä ole havaittavissa mitään merkkejä siitä että käyttäisin piilolinssejä, joten näillä mennään.
AHAA! Nyt tajusin. Liittyikö tämä ketju ikänäköön?
43-vuotiaana lopetin. En tarvitse varsinaisesti monitehoja, mutta on ikänäköä sen verran, että lukiessa otan mielelläni lasit pois. Piilolinssien kanssa ei toimi. Voi olla, että hankin vielä monitehopiilolinssit.
Kyllä aikaisemmin jo, kolmekymppisenä varmaan. Aloin tuntea itsevarmemmaksi ja kauniimmaksi rillit päässä kuin ilman.