Mikä olisi hyvä tekosyy olla menemättä juhliin?
Kommentit (26)
"Muu aikaisemmin sovittu meno" sen kummemmin tarkentamatta. Vain juntti alkaa tenttaamaan tarkemmin.
Tai vain "valitettavasti en tuolloin pääse".
Älä ainakaan ala mitään keksimään. Sairauden keksimisestä saattaa jäädä kiinni, jos et pysy muilta piilossa, satut jotain somettamaan tai jonkun (juhlien järjestäjän kanssa) yhteisen tutun kanssa olemaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyyt kyllä huomataan. Älä aliarvioi muita ihimisiä. Varaudu siihen että menetät ystäväsi jos jäät tekosyyllä juhlista pois.
Tämä. Ehdottomasti näin.
Miksi keksiä tekosyy. Voi vain sanoa ettei tee mieli juhlia ym.
Sanot että: "viimetalviset lumityöt on vielä osittain tekemättä. Ne on pakko saada jo pois jaloista."
Työt, toiset juhlat joihin olet jo ilmoittautunut, varattu matka tai joku meno. Pas kin tekosyy on viimehetkellä keksitty Sairaus. Monesti porukkaa karsitaan ja sinun tilallesi on varmasti tulijoita kunhan ajoissa ilmoitat. Muutenkin helpottaa kuluja ja järjestelyä kun ilmoittaa ajoissa.
Jos tämä olisikin totta, niin mitään ongelmaa ei olisi. Mutta kun ei aina ole.
Minä en haluaisi osallistua mieheni sukujuhliin. En viihdy niissä, eikä minulla ole mitään yhteistä mieheni sukulaisten kanssa. Silti, minun odotetaan osallistuvan niihin, koska mieheni suku on hyvin sukurakasta, ja avioliiton kautta minäkin kuulun sukuun.
Voisin toki jättää menemättä. Mutta siinä tapauksessa mieheni joutuisi kiusalliseen asemaan selittämään sukulaisilleen, että "miksi se Maija ei tullut" ja "mitä sillä on meitä vastaan". Ja mieheni suku on kaiken lisäksi niin epähienoa, että mikään "henkilökohtainen" syy ei riittäisi, vaan siitä kyseltäisiin vain entistä enemmän.
Ja kaiken lisäksi, miehenikin vaatii minua osallistumaan, koska hänenkin mielestään kuuluu osallistua.