Koko loma pilalla huonojen säiden takia!
Niin kuuma kuin helvetissä. Mitään ei voi tehä, sisällä vain aamusta iltaan sohvalla maaten, kun ulkona ei voi olla.
Kommentit (62)
Koska kesäkuun lopusta elokuun loppuun on suurin riski sille, että sää on helteistä, vietän lomaa kesäkuun alussa ja syyskuun puolella. Helteiset ajat istun mielelläni ilmastoidussa toimistossa ja lomailen niinä aikoina, kun todennäköisimmin pystyy säiden puolesta ulkona jotain tekemään.
Kaikki eivät todellakaan halua viettää lomaansa makaamalla jossain rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on täynnä valintoja ja sä olet näköjään valinnut valittaa täällä.
Ja sinä olet valinnut lukea valituksia täällä. Kumpi sitten on järkevämpi valita, valittaa vai lukea muiden valituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Mulla on hyvä olo ja nautin kun on lämmintä. Vihdoinkin! Kyllä tätä on odotettukin.
Säähän on vain asennekysymys ja oikea pukeutuminen auttaa. Vai miten se meni? 😁Lämmintä on ollut jo pitkään, nyt on liian kuuma. Käy kertomassa sairaalassa makaaville vanhuksille, että sää on vain asennekysymys, ja että nyt asennoituvat niin, ettei pumppu enää reistaile. Näillä helteillä ei auta mikään pukeutuminen. Vaatteita voi vähentää vain tiettyyn pisteeseen asti, eikä kodin ulkopuolella ole soveliasta liikkua alasti.
Jep, on jopa viides hellepäivä. 🙄
Se on jännä miten suomen kesä tulee toisille täysin yllätyksenä.Kuka puhui mistään yllätyksestä? Viime kesän järkyttävä helleputki on vielä tuoreena muistissa, mutta mitäpä olisin voinut tehdä toisin helteiden estämiseksi tänä kesänä? Näin kovat helteet ei muutu siedettäviksi millään varautumisella. Istun varmaan taas monta viikkoa kotona ilmastointilaitteen vieressä kun ulkona on liian kuuma varjossakin... onpa kiva kesä.
Miten olis vaikka matka johonkin viileämpään? Mutta valita vaan jos se sun elämääsi helpottaa.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä matkalle aina kun sää muuttuu sietämättömäksi. Missä kuplassa oikeen elät?
Ei se mun murheeni ole. Mutta mikään pakko ei kyllä ole Suomessa olla.
Mä voin tehdä kaiken normaalisti myös helteillä. Käyn töissä, teen fyysistä työtä, käyn juoksulenkeillä, treenaan, siivoan, nukun, hoidan lapsen, jne. Sisälämpötila +28 eikä haittaa. Edes tuuletinta en omista. Kerrankin ei tarvitse palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana lomasää, rakastan helteitä. Lomailen kotona omakotitalossa järven rannalla. Eilen lueskelin riippumatossa hyvää kirjaa ja siemailin kylmää juomaa, välillä pulahdin uimassa. Voi teitä valittajia! Mistään ei ole niin turha valittaa kuin säästä, koska sille ei mitään voi.
Valitatko sä koskaan, jos saat flunssan tai vatsataudin? Nautitko sä niistä?
Älä nyt, tietenkin hän valittaa. Kuten muistakin asioista jotka tekevät hänelle epämukavan olon. Hän ei vain halua että hänen mielestään mukavista asioista valitetaan, se on tietenkin turhaa!
Itse kärsin syyskuusta toukokuuhun, kun on kylmä ja paleltaa ja joutuu pukemaan 15 kerrosta vaatetta päällä, vaikka veisi vain roskat ulos ja sisällä on oltava 24 astetta tai jäätyy nukkuessaankin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä ei oke sun ainut limaviikko. Nyt ainakin ennusteet näyttää, että ensi viikolla lämpötilat laskee.
Toivottavasti laskeekin. Tänne näyttää ensiviikon keskiviikolle jo tuollaista asiallista +20 päivällä ja +12 yöllä. Täydellistä olisi tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel. Mulla on hyvä olo ja nautin kun on lämmintä. Vihdoinkin! Kyllä tätä on odotettukin.
Säähän on vain asennekysymys ja oikea pukeutuminen auttaa. Vai miten se meni? 😁Lämmintä on ollut jo pitkään, nyt on liian kuuma. Käy kertomassa sairaalassa makaaville vanhuksille, että sää on vain asennekysymys, ja että nyt asennoituvat niin, ettei pumppu enää reistaile. Näillä helteillä ei auta mikään pukeutuminen. Vaatteita voi vähentää vain tiettyyn pisteeseen asti, eikä kodin ulkopuolella ole soveliasta liikkua alasti.
Se on jännä miten suomen kesä tulee toisille täysin yllätyksenä.Kuka puhui mistään yllätyksestä? Viime kesän järkyttävä helleputki on vielä tuoreena muistissa, mutta mitäpä olisin voinut tehdä toisin helteiden estämiseksi tänä kesänä? Näin kovat helteet ei muutu siedettäviksi millään varautumisella. Istun varmaan taas monta viikkoa kotona ilmastointilaitteen vieressä kun ulkona on liian kuuma varjossakin... onpa kiva kesä.
Miten olis vaikka matka johonkin viileämpään? Mutta valita vaan jos se sun elämääsi helpottaa.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä matkalle aina kun sää muuttuu sietämättömäksi. Missä kuplassa oikeen elät?
Joillekin on, mutta kiva jos sun elämä on pelkkää helteistä nautiskelua ja matkustelua ilman mitään velvollisuuksia tai rajoitteita. Olet kuitenkin niin harvinaisessa asemassa, ettei juurikaan kukaan muu tee elämänohjeillasi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä ei oke sun ainut limaviikko. Nyt ainakin ennusteet näyttää, että ensi viikolla lämpötilat laskee.
Toivottavasti laskeekin. Tänne näyttää ensiviikon keskiviikolle jo tuollaista asiallista +20 päivällä ja +12 yöllä. Täydellistä olisi tuo.
Kaukana täydellisestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kärsin syyskuusta toukokuuhun, kun on kylmä ja paleltaa ja joutuu pukemaan 15 kerrosta vaatetta päällä, vaikka veisi vain roskat ulos ja sisällä on oltava 24 astetta tai jäätyy nukkuessaankin.
Teillä palelijoilla on hyvin todennäköisesti jokin sairaus tai jonkinlainen puutostila elimistössä. Ei nimittäin ole normaalia Suomalaiselle, että palelee kun lämpötila laskee alle +25. Moni tuntuu nimittäin palelevan jo tuossa vaiheessa.
Sulla on sitten lyhyt loma jos koko loma on pilalla, nyt on vasta viides hellepäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti, sekin vielä. Sitten on kylmää ja sateista. Miksi tämä Suomen kesä on aine tämmöinen? Miksei täällä voi olla, niinku ulkomailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä palelijoilla on hyvin todennäköisesti jokin sairaus tai jonkinlainen puutostila elimistössä. Ei nimittäin ole normaalia Suomalaiselle, että palelee kun lämpötila laskee alle +25. Moni tuntuu nimittäin palelevan jo tuossa vaiheessa.
Jos muutama hellepäivä ajaa miltei kuoleman partaalle, niin kellään se sairaus on?
Eipä näille säille mitään voi... Itsellä alkoi eilen sytostaatit (kerta viikossa) ja sädehoidot (joka ikinen arkipäivä 7 viikon ajan). Kieltämättä hieman kauhulla odotan, että pahoinvoinnit ja kivut alkaa, jos on näin kuumaa... Mutta jos niin käy, ei voi mitään.
Tässä taas lähdössä säteisiin. Kivaa kesää teille muille, itse yritän mennä päivä kerrallaan tämän kesän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on, mutta kiva jos sun elämä on pelkkää helteistä nautiskelua ja matkustelua ilman mitään velvollisuuksia tai rajoitteita. Olet kuitenkin niin harvinaisessa asemassa, ettei juurikaan kukaan muu tee elämänohjeillasi yhtään mitään.
Kyllä mulla viiden lapsen äitinä on paljon velvollisuuksia ja rajoitteita. Pystyn silti nauttimaan elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helevetti, sekin vielä. Sitten on kylmää ja sateista. Miksi tämä Suomen kesä on aine tämmöinen? Miksei täällä voi olla, niinku ulkomailla?
Harva suomalainen haluaa yli 30 asteen helteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana lomasää, rakastan helteitä. Lomailen kotona omakotitalossa järven rannalla. Eilen lueskelin riippumatossa hyvää kirjaa ja siemailin kylmää juomaa, välillä pulahdin uimassa. Voi teitä valittajia! Mistään ei ole niin turha valittaa kuin säästä, koska sille ei mitään voi.
No ehkä kaikki ei asu omakotitalossa järven rannalla, senkin omahyväinen roska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla viiden lapsen äitinä on paljon velvollisuuksia ja rajoitteita. Pystyn silti nauttimaan elämästä.
Tässä ei nyt puhuttu elämästä nauttimisesta. Nautinollinen elämä ei tarkoita ihan kaikesta nauttimista.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tehdä kaiken normaalisti myös helteillä. Käyn töissä, teen fyysistä työtä, käyn juoksulenkeillä, treenaan, siivoan, nukun, hoidan lapsen, jne. Sisälämpötila +28 eikä haittaa. Edes tuuletinta en omista. Kerrankin ei tarvitse palella.
Ihmiset sietää lämpöä eri tavalla. Miehenikin nukkuu ihan hyvin, vaikka sisällä on 27 astetta. Ei avaa edes ikkunaa yöksi. Ja minä menen ihan veteläksi ja huonovointiseksi kun lämpötila nousee yli 27 asteen, enkä saa nukuttua, joka lisää huonovointisuutta. Eli se, miten sinä voit, ei tarkoita sitä, että muilla on sama olo.
Noni tulihan niitä syitä. Elämä on täynnä valintoja. Mutta jos sulle tulee hyvä mieli vinkumisesta täällä, niin mikäs siinä sitten.