Siis voiko kaukolämpö maksaa 150€/kk ok-talossa?
Katoin Jyväskylästä yhtä omakotitaloa, niin lämmityskuluiksi oli ilmoitettu tuo 150€/kk ja lämmitysmuotona kaukolämpö. Jos tuo ei ole virhe, niin ei se sähkölämmitys sitten niin kalliilta edes tunnu.
Kommentit (10)
Onko sinun mielestäsi 150€/kk *paljon* ok-talon lämmityksestä Jyväskylän korkeudella?
Mulla on kesällä ilmainen lämmitys. Tammikuussa voi mennä 1500€. Suorasähkö ilmalämpöpumpulla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun mielestäsi 150€/kk *paljon* ok-talon lämmityksestä Jyväskylän korkeudella?
On
Ensi talvena tuplat. Venäjän haketta kun ei saa.
Talvisin meillä voi olla kaukolämpö 350€/kk jos on oikein kylmää. Kesällä vastaavasti se on 50€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Talvisin meillä voi olla kaukolämpö 350€/kk jos on oikein kylmää. Kesällä vastaavasti se on 50€/kk.
Meillä viisihenkinen perhe jossa kolme aktiivisesti urheilevaa tyttöä. Kaksi näistä teinejä. Kuuma käyttövesi maksaa jo yhtä paljon kuin lämmitys.
Saisin kaukolämmön mutta asennus maksaisi 20 000€ kun putki ei kulje kirjaimellisesti nurkalta ja riskinä on se että kaukolämmöstä on tullut kaupungille sellainen rahastusautomaatti että täällä pk-seudulla jopa kerrostalot vaihtavat maalämpöön.
Minulla on Jyväskylässä tuttava, jon 330 neliön omakoti vie vajaat 200€ kaukolämpöä vuodessa eli noin 160€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Jyväskylässä tuttava, jon 330 neliön omakoti vie vajaat 200€ kaukolämpöä vuodessa eli noin 160€/kk.
Nolla jäi pois siis vajaat 2000€ / vuosi.
Millähän luulit se kaukolämmön syntyvän?