Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lentäjää paikalla? Laskeutuessa lentokone lisäsi ajottain kaasua, miksi?

Vierailija
24.06.2022 |

Yleensä laskeutuminen tehdään idle thrustilla, mutta tämä lentäjä lisäsi aina välistä kaasua. Oliko hän kenties poistumassa glide slopesta ja teki korjausliikkeitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatuuli

Vierailija
2/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto throttle. Käytän sitä usein kun laiskottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti pudottaa salakuuntelijat kyydistä?

Vierailija
4/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän yritti peittää ohjaamossa pierun äänen.

Vierailija
5/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon muuten huomannut saman. Kun laskeudutaan vähennetään tietysti tehoja, mutta siitten juuri viimeisessä vaiheessa ennen touchdownia laitetaan moottorit selvästi kovemmalle teholle.

Vierailija
6/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatuuli

Ilmanopeus pitää koneen ilmassa. Tuossa tilanteessa nopeuden lisääminen on tarpeetonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus kaikki turret jotka tällaisia jaksaa miettiä...

Vierailija
8/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windshear!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatuuli

Ilmanopeus pitää koneen ilmassa. Tuossa tilanteessa nopeuden lisääminen on tarpeetonta.

Ilman nopeus?

Vierailija
10/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turre="furry"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisittepä kun lennän siirtolentoja tyhjällä koneella.....

Vierailija
12/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato äiti ilman käsiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lisään joskus välistä kaasua ollessani kakalla. Lentäjä lisää välillä kaasua, koska muuten kone putoaa ja kaikki kuolevat.

Vierailija
14/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sellaista sattuu aina joskus meillekin. Voi olla kaikenlaista häslinkiä, vaikkapa kaasupolkimen alle pyörii tyhjä kaljatölkki, niin yksistään se vaikeuttaa kaasun tasaista annostelemista. Esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatuuli

Ilmanopeus pitää koneen ilmassa. Tuossa tilanteessa nopeuden lisääminen on tarpeetonta.

Ilman nopeus?

Ilmanopeus onympäröivän ilman nopeus suhteessa lentokoneeseen. Ilmanopeus aiheuttaa nosteen.

Maanopeus on lentokoneen nopeus suhteessa maahan

Samalla maanopeudella lentäessä vastatuuleen ilmanopeus ja noste on suurempi kuin tyynellä tai myötätuuleen mennessä.

Vierailija
16/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto throttle. Käytän sitä usein kun laiskottaa.

Onko se siinä auto tunen vieressä oleva nappi?

Vierailija
17/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian matala lähestymisnopeus, tuulen vaikutus, jne, vaikea nyt sanoa mikä oli suoraan syynä kun syitä voi olla monia. 

Vierailija
18/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tyhjäkäynti ollut liian pienellään. Pysyy pikku kaasuttelulla paremmin käynnissä.

Vierailija
19/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä kysyä asiaa kyseistä konetta kyseisellä hetkellä lentäneeltä lentäjältä.

Vierailija
20/20 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkaa Ylen tai Maitsun toimittajalle. Tutkivaa juurnalismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän