Kuinka kauan kestää koronan aiheuttama aivosumu???
Kuumetta ei ole ollut enää muutamaan päivään jne, mutta miten ihmeessä pystyn menemään töihin, koska minulla on ihan järjetön aivosumu ja väsymys, edes kotona mistään ei tule mitään tämän takia ja olo on kurja, kävellessä huippaa ja on kamala jännityspäänsärky.
Kommentit (6)
Loppuelämänkin voi kestää, jos sellainen long covid osuu kohdalle. Tavallisemmin puhutaan viikoista.
Pitkän koronan (long covid) oireet
Yleisin pitkittyneen koronataudin oire on uupumus, joka ei ole vain väsymystä, vaan se ilmenee kyvyttömyytenä selvitä arjen askareista, energian puutteena ja epämiellyttävänä olotilana, joka ei helpota edes lepäämällä.
Lisäksi muistiongelmat, keskittymisvaikeudet ja kognitiiviset häiriöt eli ns. aivosumu, ovat yleisiä pitkän koronan oireita.
Muut pitkäaikaiskoronan oireet:
hengenahdistus
huimaus
krooniset kivut
lihaskipu
päänsärky
sydämentykytys
Lisäksi pitkäaikaisoireiksi on kuvailtu ihon, hajuaistin, hermoston, silmien, sydän- ja hengityselimistön ja vatsan alueen oireita.
Mielenterveyteen liittyviä häiriöitä, erityisesti ahdistuneisuutta, on havaittu pitkäaikaisoireista kärsivien keskuudessa traumaperäisen stressireaktion lisäksi.
Lähde: Mehiläinen
Jos meinasit kaatua jopa portaissa oireiden takia niin et hemmetissä ole työkykyinen!
Loppuelämänkin voi kestää, jos sellainen long covid osuu kohdalle. Tavallisemmin puhutaan laiskuudesta.
Mulla kestänyt nyt yli vuoden. Töissä käyn normisti kun on pakko, mutta meinaan välillä nukahtaa rattiin. Ainut hyvä asia on että mulla oli aikaisemmin univaikeuksia ja heräilin öisin enkä saanut unta. Nyt nukun kuin tukki koko yön.
Meinasin kaatua tänään portaissa, kun tuli kamala huimauskohtaus hetkellisesti, olo on epätodellinen, höntti. Ja tämä alkoi, kun alkoi koronan oireet.
-Ap