Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa! Ihmiset alkaneet oppia, että VR:n ekstraluokassa ollaan hiljaa!

Vierailija
22.06.2022 |

Tänään suurin meteli taisin olla minä, kun mussutin eväitäni! Ihana rauha, kiitos VR !

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konduktööreille etälamautin meluajia varten.

Vierailija
2/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konduktööreille etälamautin meluajia varten.

Naurahdin ääneen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä pitää olla hiljaa, niin miksi ei ole nimetty hiljaiseksi luokaksi? Ei tuo nimi extra ainakaan minulle kerro sitä.

Vierailija
4/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä pitää olla hiljaa, niin miksi ei ole nimetty hiljaiseksi luokaksi? Ei tuo nimi extra ainakaan minulle kerro sitä.

Se on muuttunut vasta vähän aikaa sitten. Ei tosin ole kovin hyvin merkitty, joten satunnainen matkaaja ei välttämättä edes tajua, että siellä pitäisi olla hiljaa. Saisivat laittaa tarroja tms.

"Ekstra-luokka on hiljainen alue

ASIAKKAIDEN TOIVEESTA

Huomioithan muut matkustajat pitämällä laitteet äänettömällä ja käyttämällä kuulokkeita. Pidäthän myös äänenvoimakkuuden matalana ja käyt pidemmät keskustelut junan muissa tiloissa."

https://www.vr.fi/palvelut-junassa/ekstra-luokan-palveluita

Vierailija
5/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? Asiasta on merkki jossa lukee niin  kun menet tuolle osatolle.

Vierailija
6/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookkaa tienny tätä mut oon kyllä aina hiljaa et enpä oo mokannu sit 🤷

7/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no jää sitten käyttämättä vr:n palvelut.

Olen extra luokassa tehnyt töitä eli kirjoittanut läppärillä ja puhunut puheluja. Sekopäät ääniyliherkät voivat puolestani jatkossa matkustaa vaikka karjavaunussa

Vierailija
8/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, alkaa olla liian suosittu jo tuo ekstra, kun ei sinne meinaa saada paikkaa viime hetken juniin... ennen yleensä pystyi jättämään viime tippaan ostamisen (kun ei aina tiedä, mihin ehtii).

Vierailija
9/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexac kirjoitti:

Olen extra luokassa tehnyt töitä eli kirjoittanut läppärillä ja puhunut puheluja. Sekopäät ääniyliherkät voivat puolestani jatkossa matkustaa vaikka karjavaunussa

Emilia taas näköjään provoaa palstalla.

Vierailija
10/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexac kirjoitti:

Ongelma on se, kun te idioottipisnesmiehet että koskaan oppineet sitä, että siihen puhelimeen voi puhua normaalilla puheäänellä. Ei tarvitse HUUTAA.

Vierailija
11/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään matkustellut ulkomailla, niin tietää, että junassa se ykkösluokan kalliimpi lippu on juurikin hiljaiseen vaunuun. Hienoa että VR on herännyt tähän tarpeeseen.

Vierailija
12/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR:llä pitäisi olla ykkösluokka johon pitäisi maksaa niin hyvä kynnysraha, että sinne ei kaikilla nousukasmoukilla hillot riittäisi tulla keskikaljapäissään mölyämään.

Vierailija
13/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexac kirjoitti:

Ongelma on se, kun te idioottipisnesmiehet että koskaan oppineet sitä, että siihen puhelimeen voi puhua normaalilla puheäänellä. Ei tarvitse HUUTAA.

Tuo on palstan vakiotrolli. Tuskin sillä työpaikkaa on.

Vierailija
14/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai mun kokemuksen mukaan toi ekstraluokka on juoppojen ja kaikenmaailman huumeidenkäyttäjien nukkumapaikka, koska siellä on aina tilaa, niin ne tulee sinne örisemään, haisemaan ja makaamaan. No thanks. Eikä konduktöörikaan halua vaivautua ajamaan niitä sieltä pois.

Vierailija
15/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni vähän ikävää että kaikki "paremmat paikat" ovat sellaisia että et voi keskustella vieruskaverin kanssa vaikka olisit hänen kanssaan yhdessä matkalla. Hiljaisille olisi voinut varata vaikka sellaisia istuimellisia hyttikoppeja.

Vierailija
16/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä nimi, ei kerro lainkaan siitä mitä varten tuo luokka on tehty.

Vierailija
17/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? Asiasta on merkki jossa lukee niin  kun menet tuolle osatolle.

Pitäishän tuollainen kertoa jo ennen osastolle menoa. Ei auta enää siinä vaiheessa kun tulee rääkyvän lapsen kanssa sinne vaunuun.

Vierailija
18/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexac kirjoitti:

Jollain naisilla sama ongelma. Tekis mieli iskeä lekalla päähän.

Vierailija
19/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kööpenhaminassa oli lähijunia, joissa oli "stille vagn"-merkittyjä vaunuja ja siellä kyllä pölisijä sai heti kanssamatkustajiltaan huomautuksen, jos yhdenkään sanan erehtyi vierustoverileen sanomaan. Hyvin toimi.

Vierailija
20/24 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväiden mussutus on yksi häiritsevimmistä äänistä.