ex-miehen sukulaiset painostaa...
lapseni isä joutui asunnottomaksi ja nyt minun kuulemma pitäisi ottaa hänet vuokralaiseksi yhteen omistamaamme asuntoon (nykyisen mieheni kanssa meillä on vuokralla eräs asunto).
EN aio ottaa juu en! Ei tapaa lastaan, on alkoholisti ja ei taatusti maksaisi vuokriaan + lainaisi asuntoa kaiken maailman hamppareille.
Miten kukaan edes voi vaatia meiltä tuollaista elettä! Me emme ole saaneet tyypistä kuin pahaa mieltä! Ottaisivat itse sen vaikka nurkkiinsa, mutta eipä heitä kiinnosta ei.
Kommentit (7)
mutta tämä vaatimus/odotus asuntomme hänelle vuokraamisesta menee mielestäni kohtuuttomuuksiin. Täytyy vaan sanoa napakasti että ei tule kuuloonkaan.
-ap
Jos ko. retku on niille kerran niin rakas niin miksi ihmeessä eivät itse majoita sitä hienoa miestä nurkkiinsa?!? Sehän on heidän sukulainen eikä sun.
Pysy tiukkana tuossa asiassa! En itsekään mitään retkua alkaisi hyväntekeväisyydestä majoittamaan.
Ettehän te edes pystyisi irtisanomaan nykyistä vuokrasuhdetta kovin helposti. Eikö se pidä tehdä 6/12 kk aiemmin riippuen vuokra-ajasta.
Vierailija:
Ettehän te edes pystyisi irtisanomaan nykyistä vuokrasuhdetta kovin helposti. Eikö se pidä tehdä 6/12 kk aiemmin riippuen vuokra-ajasta.
Irtisanomisaika on vuokranantajan puolelta vähintään 3 kk, mutta tietyn vuokra-ajan jälkeen (olisko jotain 3 vuotta) irtisanomisaika on 6 kk.
Eli 3 kk vähintään menisi. Mutta tuotahan ei pitäisi vaihtoehtona edes miettiä tuossa tilanteessa.
Eikö ex-mies pysty vuokraamaan normaalisti vuokra-asuntomarkkinoilta? Jos ei niin miksi ei? Jos syynä on kykenemättömyys hoitaa vuokria yms. niin miksi sinun pitäisi maksaa hänen asumisensa? Aivan käsittämätöntä.
Vierailija:
Irtisanomisaika on vuokranantajan puolelta vähintään 3 kk, mutta tietyn vuokra-ajan jälkeen (olisko jotain 3 vuotta) irtisanomisaika on 6 kk.
Eli 3 kk vähintään menisi. Mutta tuotahan ei pitäisi vaihtoehtona edes miettiä tuossa tilanteessa.
Näin se menikin, hyvä kun korjasit. Samaa mieltä olen kanssasi (ja kaikkien muidenkin kanssa) siitä, että missään nimessä tuo ei ole harkittava vaihtoehto. Miksi ihmeessä kukaan haluaisi moista harmia itselleen.
Tiukimmassa tilanteessa tuota irtisanomisaikaa voi käyttää ainakin tekosyynä.
Miksi ylipäätään olet keskusteluyhdeydessä ex-miehen sukulaisten kanssa?