En saa pissattua kun muutaman pisaran vaikka olen juonut kolme isoa lasia vettä
rakossa tuntuu painetta, mutta vaikka kuinka pusken, en saa virtsaa ulos. Mikä voi olla vikana? Olen nainen.
Kommentit (11)
Kivalta kuulostaa. Itse paskansin juuri housuun. Oksensin kun niin kamala kakan käry🤮
Kroppa pitää nesteet koska se tarvitsee ne?
Virtsaumpi täytyy hoitaa sairaalassa. Ota yhteyttä päivystykseen
Alkava dementian oire. Äidilläni oli samanlaisia luulottelukohtauksia, joi pari lasia vettä ja alkoi laukata vessassa turhaan. Lähdettiin kerran jopa lääkärille päivystykseen ja lääkäri totesi virtsarakon olevan tyhjä paineen tunnusta huolimatta.
Jos olet kuiva yön jäljiltä niin vesi ei holahda sinusta läpi ja paineen tunnun saatat tosiaan vain kuvitella.
Unohda virtsaaminen toistaiseksi. Lähde vaikka kävelylle tunniksi. Jos et puolilta päivin ole käynyt vielä aamupissalla niin sitten voit soittaa terkkariin ja kysyä neuvoja.
Monilla paikkakunnilla toimii terveysneuvontapuhelin. Soita siihen, tai jos tuo on jatkunut pidempään, mene suoraan päivystykseen.
Ei se vesi sieltä heti läpi tule. Luultavasti on kyse siitä että olet yön jälkeen hieman kuivahtanut, ja kroppasi tarvitsee nuo nesteet.
Tähän laitan vielä, että jos ap:lla on huono olo, pahoinvointia tai millään tavalla omituinen, epätoivoinen olo, niin valittomatta paivystykseen: harvinainen, mutta erittäin vaarallinen verenmyrkytys ilmoittelee itsestään siten, että pissaa ei tule, plus nuo mainitsemani oireet- se olo on silloin siis todellakin kaamea, ei pelkästä pissantulosta (tai siis sen puutteesta) ole kyse. Puhun siis kokemuksesta.
Kannattaa muittenkin pistää muistiin tuo yllaoleva.
Olet siis nainen? Virtsaumpi voi johtua myös taaksepäinkallistuneesta myoomakohdusta joka painaa virtsarakkoa tai virtsateitä.
Äkillinen virtsaumpi hoidetaan päivystysluonteisesti, katetroimalla tai muulla toimenpiteellä. Lääkärin tutkimukseen kannattaa aina hakeutua, jos virtsantulo on nopeasti vaikeutunut.
Joka tapauksessa jos tila jatkuu, on kivulias eikä yhtään virtsaa tule, ilman muuta päivystykseen.
Virtsaumpi.