Pitäisi syödä aamupalaa koska pyöräilen pitkän matkan töihin, mutta kaikki ruoka ällöttää aamuisin ja syömisestä tulee huono olo ja hengenahdistus. Mikä avuksi?
Nytkin istun tässä sydän pamppaillen ja hikoillen, yritin syödä ruisleipää hummuksella ja kurkulla. Puolikas leipä meni alas ja sitten alkoi taas tämä. Mikähän mua vaivaa? Päivisin ei ruuan kanssa mitään ongelmaa ole.
Kommentit (19)
Ei kaikille maistu, varsinkaan lämpimillä keleillä. Syötkö myöhään illalla? Se voi vielä painaa mahassa.
Tee vaikka smoothie jäisistä marjoista ja banaanista, laimenna kauramaidolla ja heitä vähän pähkinää joukkoon. Raikas ja helppo.
Ota palautusjuoma. Sisältää paljon oikeanlaista energiaa ja menee helpommin alas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikille maistu, varsinkaan lämpimillä keleillä. Syötkö myöhään illalla? Se voi vielä painaa mahassa.
Tee vaikka smoothie jäisistä marjoista ja banaanista, laimenna kauramaidolla ja heitä vähän pähkinää joukkoon. Raikas ja helppo.
Minä teen näin ja smoothien voi surauttaa jo illalla valmiiksi jääkaappiin. :)
Ei kannata väkisin syyä. Esim pätkäpaastoillessa ekan kerran saattaa tulla syötyä päivällä, eikä sitä ennen välttämättä oo ollenkaan nälkä, vaikka lenkkeilis yms. Siihen tottuu.
Mä pyöräilen töihin ja syön aamupalani (leivän) siellä. Kokeile.
Paremminhan sitä jaksaa jollei syö?
Juo jotain. Tuoremehua, smootieta, Valion marjakeittoa.....syöt sitten vaikka töissä kun nälkä tulee.
Ihan hyvin voi pyöräillä, vaikkei söisi mitään ennen pyöräilyä. Tuskin yli tuntia kuitenkaan ajat? Energiaa riittää kyllä.
Minulle on tuttua tuo, että väkisin syöty aamiainen kuvottaa. Lakkasin syömästä aamupalaa, kun huomasin että se on lopulta ihan turha.
Perille päästyä sitten olisi hyvä olla aikaa syödä jotakin, kun olo on tasoittunut. Itselläni tuo olisi varmaan tunti-pari pyöräilyn jälkeen.
Mikä ihmeen pakko on syödä väkisin aamulla? En mäkään syö koskaan aamupalaa ja hyvin jaksan ensin lenkittää koirat ja sitten kävellä töihin n.5km. Syön sitten lounaalla.
Pätkäpaasto on parempi kuin väkisin syöminen. Itse syön vasta puoliltapäivin ekan kerran, vaikka herään jo ennen viittä töihin. Kyllä sitä energiaa kropasta löytyy vaikka ei heti aamusta söisikään.
Itelle ruoka maistuu vasta noin tunnin päästä heräämisestä. Eli aikaisempi herätys?
Mä käyn joka toinen aamu treenaamassa reilun tunnin aika kovalla sykkeellä, enkä syö mitään ennen sitä. Juon lasin vettä kotona ja vähän treenin aikana.
Sinuna unohtaisin tuon aamupalan, kun se ei selvästi maistu eikä sovi sinulle.
Miten pitkästä matkasta on kyse? Itse treenaan usein aamulla ennen aamupalaa ja hyvin sujuu. Hetki menee toki totutellessa, enkä voi tehdä mitään rankempaa treeniä, mutta kevyt juoksu- tai pyörälenkki (max tunti) menee hyvin tyhjällä mahalla.
Vierailija kirjoitti:
Juo jotain. Tuoremehua, smootieta, Valion marjakeittoa.....syöt sitten vaikka töissä kun nälkä tulee.
Sokerin juominen ei ole missään olosuhteissa järkevää.
Minä menen ensimmäisenä aamulla koiran kanssa kipittelylenkille ja syön vasta sitten. Täydellä vatsalla ei ole kiva juosta tai urheilla muutenkaan.
Jos kaipaat energiaa, juo kermakahvi tai terästä se kookosöljyllä. Minun on kyllä helpompi lähteä liikkeelle ilman sitäkin.
Töihin sitten kunnon eväät :)
Itse teen vastaavassa tilanteessa niin, että aamulla ennen pyöräilyä syön 1-2 banaania fiiliksen mukaan ja sitten pyöräilyn jälkeen juon hiilari-proteiini juoman.
Hiilari ja proteeini jauheita saa nykyään läjes joka kaupasta, tai sitten tilaan netistä. Sheikkeri ei paljon maksa. Helppo ja nopea valmistaa ja helppo ottaa mukaan reppuun lähtiessä.
Sulaa ja imeytyy nopeasti.
Joku varmaan tähän kommentoi, että ne jauheet on s**tanasta, että oikeeta ruokaa pitää syödä. Joo, itsekkin suosin oikeaa ruokaa ja päivän kokonais energiasta 90% tulee "oikeasta ruoasta" , mutta jossain tilanteissa lisäravinteet helpottaa arkea ja elämää ja on mielestäni ihan toimiva vaihtoehto.
Ota palautusjuoma. Menee helpommin alas ja sisältää oikeanlaista energiaa.
Esim. tällainen: https://www.s-kaupat.fi/tuote/teho-sport-palautusjuoma-banaani-suklaa-0…