Kirjoitatko päiväkirjaan, kun olet raivon vallassa?
Jätätkö kirjoituksen päiväkirjaasi ja luetko sitä koskaan myöhemmin?
Mä olen huomannut päiväkirjan terapeuttisen vaikutuksen, ja puran paineeni esimerkiksi riideltyäni miehen kanssa kirjoittamalla. Kiukku lauhtuu vähitellen kirjoittaessa, mutta sanoja ei tule säästeltyä kun kirjotan pois pahimmat fiilikset. Nyt olen miettinyt, mitä tekisin noille teksteille. Tuovatko ne vain huonoja muistoja mieleen, kun joskus myöhemmin luen päiväkirjaani? Kun saattaa olla että muuten tosi kivan ajan keskellä on ollut joku riita josta olen kirjoittanut tosi tulikivenkatkuisesti, enkä tiedä, onko sitä myöhemmin enää kiva muistella.
Kommentit (3)
Pitäisi kirjoittaa enemmänkin, ja kaikkia tunteita, olen vaan jotenkin niin lamaantunut, etten enää osaa varmaan kirjoittaakaan kuin näppiksellä.
Huoh.
Kun olen vaikka illalla raivoissani purkanut vihan tunteita päiväkirjaan, saatan seuraavana päivänä analysoida noita tunteita ja miettiä mistä kaikki johtui jne. Itsetuntemuksen kannalta haluaisin säästää noi tekstit ja myöhemminkin lukea ja pohtia, mutta toisaalta epäilen, tuleeko siitä sitten sellasta vanhoissa riidoissa rypemistä.
Onko enempää päiväkirjaan kirjoittelijoita?
ap
En hävitä tekstejä jälkikäteen. Ei niitä ole pakko lukea jos lukemisesta tulee paha mieli.