Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten kun kotona asuvalta vanhukselta menee kuulo?

Vierailija
20.06.2022 |

80v äidilläni on kuulo heikentynyt nopeasti. Toisella korvalla ei kuule enää mitään edes kuulolaitteella. Aina ei kuule kännykän ääntä, vaikka soittoääni täysillä. Vähän mietyttää myös kuulolaitteen huolto, kun jatkossa se pitää lähettää jonnekin, eikä saa huollettua odottaessa. Nyt hoitaa asiat vielä itsenäisesti, mutta kuurona ei kyllä enää onnistu. Ja miten yhteydenpito jne

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkalleen tiedä, mutta kerran minulle soitti väärä numero "teille on tulossa puhelu kuurolta henkilöltä". Tämä kuuro vanhus puhui minulle, vastasin ja siinä välissä oli joku keskusneiti joka sitten ilmeisesti kirjoitti tälle vanhukselle vastaukseni joka vastasi taas minulle jne.

Eli kommunikointiin kyllä löytyy keinot jos kuulo menee täysin.

Vierailija
2/4 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi muisti ja näkö toimivat, niin sitten pystytte olemaan hyvin yhteydessä kirjoittelemalla tekstiviestejä tai kirjepostia. Eihän se toki sama asia ole, mutta parempi kuitenkin kuin ei mitään. Jos äitisi ei käytä tekstiviestejä, niin siinä tapauksessa voisi olla hyvä, jos teillä olisi varakontaktina joku äitisi naapuri, johon voitte tarvittaessa ottaa yhteyttä ja hän välittää viestin toiselle osapuolelle. Oletan, että asut aika kaukana äidistäsi, mutta suosittelisin tavatessakin kirjoittamista mieluummin kuin sitä, että huudetaan kovalla äänellä asioita, joita toinen ei kuule kuitenkaan tai ymmärtää väärin. Se on rasittavaa molemmille osapuolille ja vähentää keskusteluhaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu kovin kaukana, mutta mun pitäisi sitten mennä mukaan joka ikiselle lääkäri-, kauppa- jne reissulle. Äiti kirjoittaa kyllä tekstiviestejä, mutta miten hän sitten tajuaisi katsoa että viesti tullut? Alkavaa muistisairautta on.

Ap

Vierailija
4/4 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulo mennyt ja muistisairaus. Ei oikein ole yksineläjäksi enää. Onhan niitä teknisiä apuvälineitä, lankapuhelimeen ainakin saa kirkkaan merkkivalon välkkymään. Pikkuhiljaa ne kikat ei sitten enää riitä kun muistisairaus pahenee. Ikävää se on. Mites päivittäinen kotiapu?

Jossain kohtaa alkaa sunkin aika jäädä riittämättömäksi, eli hyvissä ajoin olisi hyvä saada jotain aikaiseksi. Niinkuin nyt täällä kysyminen, jos tulisi toimivia vinkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi