Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töykeä mies

Surullinen
19.06.2022 |

Moikka!
Haluaisin ehkä vertaistukea. Kerron vähän taustaa. Mieheni on kotoisin pohjoismaasta, meillä
On kolme lasta ja hänellä on alkon kanssa ongelmia. Hän on ollut minulle aiemminkin töykeä, mutta jotenkin tänään on tuntunut todella loukkaavalta. Olemme hänen vanhempiensa luona. Pystymme kommunikoimaan vanhempien kanssa mutta tuntuu heikolta. Meillä on pieni vauva ja tuntuu että olemme lasten kanssa vain tiellä täällä. Hänen vanhempansa ei ota vauvaa syliin eikä millään tavalla hoida vauvaa. Tänä iltana vauva alkoi itkemään, mahanpuruja, mikä on täysin normaalia ja heti hänen äiti alkoi sanomaan että pitää lähteä vaunukävelylle ja mies kyseli olenko antanut cuplatonia. Mua alkoi niin paljon ärsyttämään että oletus on se että minun täytyy heti tyyliin pomppia päälläni että vauva hiljenee vaikka itku kestäisi pari minuuttia, ja kaikki on ihan hyvin.
No lähdin sitten ulos vauvan ja taaperon kanssa. Mies soitteli perään onko kaikki hyvin ja vastasin että on, ei meillä ole mikään hätänä ollutkaan. Sitten kun tulimme lasten kanssa takaisin tänne vanhempien luokse niin mies valitteli että on niin väsynyt (minä herään joka ainut yö vauvan kanssa ja hoidan aamu, päivä ja iltahommat) Sanoin että mene nukkumaan. Hän sanoi äitinsä kuullen minulle että jos en lopeta valittamista niin hän häipyy. Olemme 2 päivän matkan päässä kotoa ja hän puhuu minulle noin äitinsä ja isänsä kuullen juuri kun olen tullut ulkoa. Lisäksi kyseli kenen kanssa olen ulkona puhunut ja hän nukkuu sohvalla ettei riidellä. Mua ottaa niin paljon aivoon. Täällä mä olen yhdessä huoneessa kahta lasta nukuttelemassa ja hyssyttelemässä etteivät muut vaan häiriinny. Ja saan ollakkin. Hän ei tule edes kysymään minulta miten voi tai mitään. Tuntuu todella pahalta ja ahdistavalta olla täällä. Lisäksi jos lähden täältä, tuntuu että se on viimeinen niitti suhteellemme.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos vaan teet päätöksen. Otat lapset mukaan ja lähdet sieltä kotiin, sitten mietit miten ero saadaan vireille - tulet pärjäämään kyllä elatusavun jne kanssa. Sinulla on huono olla ja ratkaisua ei ole kuin olosuhteiden muuttaminen. Voit olla varma, että ajan kanssa myös lapset kärsivät ahdistavasta kodin ilmapiiristä ja miehesi töykeydestä. Se miten mies käyttäytyy sinua kohtaan ei vaikuta vain sinuun vaan myös lapsiin. Heille tulee myös huono olo. Eläminen ahdistavassa ja riitelevässä ilmapiirissä ei ole hyväksi, sillä on vaikutukset myös lapsiin. 

Ikävää myös tuo, että miehen vanhemmat eivät ole iloissaan lapsistanne ja ota teitä tervetulleina vastaan. Luulisi että he oikein innolla haluaisivat vauvaa syliin ja kaikenlaista, mutta isovanhempia on moneen junaan ja he eivät selkeästikään osaa arvostaa isovanhemmuutta. Ilmeisesti asuvat vielä eri maassa, niin tosiaan ei kyse siitä, että siellä jatkuvasti rasittaisitte heitä hoitoavun kanssa. Täten olisi luultavampaa, että harvoin kuin näette, niin silloin olisivat läsnä ja mielissään näkemisestä. Mutta joo....

Nyt jotain itsearvostusta kehiin siellä. Mitä menetettävää. Ei oikeastaan mitään, mies on ihan menetettävissä kun on tuollainen, ei se siitä tule kohenemaan, alko-ongelma luultavasti vain pahenee ja sitten tulee pettämiset ja riitelemiset ja mitä vielä. Joten ota lapset ja lähde kotiin, vaikka 2 päivän matka. Voit sanoa sanottavasi myös miehen vanhemmille, anna palaa, mitä menetettävää. Sano että ei olla tervetulleita ja lapsenlapsia ei edes haluttu syliin, joten ei tarvitse jatkossakaan, ovi kiinni.

Sitten matkalla kotiin sinulla alkaa olla jotenkin parempi olo, vaikka vähän itkettäisikin. Olet ottanut elämän haltuun ja paskat tekijät ulos siitä. 

Tsemppiä!

Vierailija
2/2 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon tsempeistä En edes sinua tunne mutta merkitsee paljon kuulla nämä sanat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla