Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka inhoaa kyläilyä?

Vierailija
19.06.2022 |

Varsinkin yökyläily on ihan kauheaa. Eri tavat, eri nukkuma-aikataulut. Ja pitää luikkia suihkuun muiden edestä ja niin edelleen.

Tavallinen kyläily ruokapöydässä istuen on sekin vähän sellaista pönötystä. Monesti on alkudrinkit tms. En jaksaisi.

Muita, jotka kokevat näin? Onko tämä vähän tabu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Ystäviä haluaisin nähdä useammin, mutta kyläily on aina ollut jollain tavalla nihkeää ja jäykähköä. Sukukyläilyt on vielä pahempaa! Tuntuu, että omimmillani olen, jos voidaan mennä luontoon kävelemään yhdessä. Se on rentoa ja mukavaa.

Vierailija
2/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Ei yökyläilyä kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ!

Vierailija
4/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain mökillä missä oma vierasmökki tms. niin se on ihan hauskaa, meneehän se viikonloppu kerran kesään, jonkun rennon hyvän kaverin kämpässä voi kanssa viikonloppu sujua jos hän asuu esim. toisessa kaupungissa ja sinne matkustan. Yhtään kaukaisempien kamujen kanssa olisi tukalaa. Kahvitteluvierailuja kestän hädin tuskin lähisuvun kanssa.

Vierailija
5/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Varsinkin yökyläily. En myöskään haluaisi meille ketään!

Vierailija
6/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuorena saattoi olla ihan hauskaakin ja pystyi nukkumaan missä vain mutta kai se suurimmalla osalla loppuu iän myötä. 

Vierailija
7/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en erityisemmin nauti kyläilystä enkä kyläilijöistä. Sukulaisia ja kavereita tapaan kaikkein mieluiten vaikkapa lenkkipolulla, kahvilassa tai jossain tapahtumassa. Yllätysvieraat ovat kaikkein hirveimpiä. En tykkää niistä yhtään. Pidän sitä lähinnä kiusaamisena, jos joku tunkee väkisin toisen kotii etukäteen ilmoittamatta.

Vierailija
8/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en erityisemmin nauti kyläilystä enkä kyläilijöistä. Sukulaisia ja kavereita tapaan kaikkein mieluiten vaikkapa lenkkipolulla, kahvilassa tai jossain tapahtumassa. Yllätysvieraat ovat kaikkein hirveimpiä. En tykkää niistä yhtään. Pidän sitä lähinnä kiusaamisena, jos joku tunkee väkisin toisen kotii etukäteen ilmoittamatta.

En päästäisi yllätysvieraita sisään. Jäisin pihaan juttelemaan heidän kanssaan hetkeksi ja sitten sanoisin heippa.

Vierailija
9/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata: Ap ja muut samalla linjalla olevat ovat juuri ne ahdistuneet, pelokkaat, yksinäiset, masentuneet valittajat, jotka täällä jatkuvasti kirjoittavat miten harmaata elämä on!

Yökylään mennään - kylään yleensäkin - siksi että on kiva tavata ihmisiä, istua iltapäivää tai iltaa yhdessä. Sitä kutsutaan sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Yleensä se opitaan kotona lapsena, mutta poikkeuksiakin valitettavasti on. Minua itseäni ei paina, harmita, masenna tai ahdista yhtään, jos jossain vierassängyssä sen 1-2 yötä nukun, oli se sitten vaikka vain sohva ja oli suihkuvuorot miten hyvänsä.

Jokainen valitkoon oman elämäntapansa. Toivon vain, etteivät introvertit erakot lisääntyisi. Kaamea ajatus.

Vierailija
10/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi yllätysvieraita sisään. Jäisin pihaan juttelemaan heidän kanssaan hetkeksi ja sitten sanoisin heippa.

Kai se kesällä onnistuukin, mutta talvella on paha, jos erehtyy oven avaamaan.

Vierailija
11/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata: Ap ja muut samalla linjalla olevat ovat juuri ne ahdistuneet, pelokkaat, yksinäiset, masentuneet valittajat, jotka täällä jatkuvasti kirjoittavat miten harmaata elämä on!

Yökylään mennään - kylään yleensäkin - siksi että on kiva tavata ihmisiä, istua iltapäivää tai iltaa yhdessä. Sitä kutsutaan sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Yleensä se opitaan kotona lapsena, mutta poikkeuksiakin valitettavasti on. Minua itseäni ei paina, harmita, masenna tai ahdista yhtään, jos jossain vierassängyssä sen 1-2 yötä nukun, oli se sitten vaikka vain sohva ja oli suihkuvuorot miten hyvänsä.

Jokainen valitkoon oman elämäntapansa. Toivon vain, etteivät introvertit erakot lisääntyisi. Kaamea ajatus.

Kiusaatko kavereitasi yöpymällä heillä KAKSI YÖTÄ. Kyllä menee hermo kavereiltasi, vaikka omasta mielestäsi olisit hyvää seuraa.

Vierailija
12/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meille ei työnny kukaan enää koskaan yökylään. Se on ihan hirveää eikä kuitenkaan viitsi kieltäytyä, jos kyse on sukulaisista.

Vierailija
13/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä tykkäät lokkeilla toisten kodeissa toisten eväillä ilmaiseksi, saatat yllättyä että suurin osa ihmisitä ei pidä että kotiinsa tulee yövieraita. Tästä oli iltapäivälehdissä galluppi joskus. Mene hotelliin ja käy pari tuntia kylässä, kuten sovelias on.

Vierailija
14/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

¨¨

Mitä mä just luin?

Vierailija
15/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Onneksi on vain yksi kyläilypaikka, jossa käyn ehkä kerran vuodessa tai parissa. Ja silloin yövyn hotellissa, en heidän luonaan. Juuri sen takia, että en halua käydä heidän luona suihkussa, heidän luona yöllä vessassa 1-3 kertaa yöllä. Välillä ääntelen jotain unissani. Inhottaa ajatella, että toisia sitten kaduttaa, että kutsuivat minut. Ja mihin hittoon laittaisin pissa-tenat?

Joo, on terveysongelmia. Ja kyllä arvostan näitä kutsujia sen verran, etten halua ällöttää heitä vierailuni aikana.

Vierailija
16/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiveesi on toteutunut tämän introvertin erakon kohdalla. Sama toive sinnepäin, etteivät aivottomat kälättäjä-juoruakkaextrovertit, jotka nauttivat vetää alkoa ja huumeita, lisääntyisi. Karmaiseva ajatus, lapsi parat.

Vierailija
17/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää käydä kylässä edes lähisukulaisten luona. Olen niin hiljainen, etten saa juttua aikaiseksi ja tunnelma on sitten vähän vaivaantunut, jos isäntäväki ei minulta jotain kysy tai ole itse äänessä. Lisäksi huono taloudellinen tilanne rajoittaa. Jos menen kylään, niin totta kai odotetaan, että kutsun vastavierailulle. En ole oikein varaa työttömänä ruokkia tai tarjota kahvia, pulla, mehua näille tuttavaperheille, joissa on vielä lapsia, niin on oltavat enemmän tarjottavaa kuin yhdelle. Ja sitten vielä ne kaikki allergiat ja erikoisruokavaliot, ne maksaa enemmän. Itsellä on niin hankala elämäntilannekin, kun kaikki menee päin honkia ja muilla on niin hyvät urat ja muuttavat vain isompiin ja isompiin asuntoihin ja omakotitaloihin ja hankkivat sähköautoja. Itse täytyy mennä jalkapatikassa tai julkisilla. Hissukseen olen jättänyt kaikki kyläilyt ja alkanut erakoitumaan. On kuitenkin oma valinta ja koen ainankin toistaiseksi helpommaksi kuin aina vastata kyselyyn, että miksi et käy, miksi et matkusta, että joo, jos olisi samat tulot kuin teillä, niin mikäs siinä. Enhän minä nyt noin vastaa eikä kukaan kysy, mutta outona pitävät. Selittää olen yrittänyt. Harva ymmärtää.

Vierailija
18/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jotain erikoisruokavalioita ja ihmiset syövät omituisiin aikoihin. Ja enemmän kuin yhdeksi yöksi majoittaminen on hirveää. On myös kauheaa, jos ihminen ei selkeästi kerro, milloin on lähdössä, vaan alkaa sitten jossain vaiheessa päivää vasta katsoa bussiaikatauluja. Oho, bussi meni juuri ja seuraava menee iltaseitsemältä. Voisitteko muuten viedä minut bussipysäkille...

Vierailija
19/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yökyläile. En kenenkään luona. Jos menen tapaamaan kaukana asuvia sukulaisiani, otan hotellihuoneen tai kesällä leirintämökin.

Muutenkaan en kyläile kuin ihmisten luona, joista pidän ja joiden seurassa viihdyn. Em. sukulaiseni, aikuinen lapseni ja pari kaveria. Puolison lähimpiä sukulaisia tapaan noin kerran vuodessa ilahduttaakseni häntä, en enempää. Hänen kavereitaan en lainkaan.

Aikuinen ihminen voi ihan itse päättää kyläilyistään.

Vierailija
20/21 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Ystäviä haluaisin nähdä useammin, mutta kyläily on aina ollut jollain tavalla nihkeää ja jäykähköä. Sukukyläilyt on vielä pahempaa! Tuntuu, että omimmillani olen, jos voidaan mennä luontoon kävelemään yhdessä. Se on rentoa ja mukavaa.

Minä tapaan mieluiten ystäviäni kahviloissa. Kesällä voin keittää myös omalla pihalla terassikahvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi