Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ottaa liian henkilökohtaisesti pettämisen

Vierailija
19.06.2022 |

Oikeasti siinä ei ole mitään henkilökohtaista. Se vaan tapahtuu ja se on vain jotain ekstraa kakun päälle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus taitaa olla sulle tuntematon voima.

Vierailija
2/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se vain tapahtuu"

Siis liukastuitko vahingossa tuntemattoman sisään vai kaaduitko kaverin kylliin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä se minuun liittyy jos joku lihan pala liikkuu onkalossa edestakaisin.

Vierailija
4/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillälailla sitten. Sinua ei ilmeisesti ole petetty. Toivottavasti koet sen jollain tasolla henk.koht, koska joillekkin se on pahinta mitä parisuhteessa voi tapahtua. Toisen itsetunnon tuhoaminen vuosi kausiksi ei ole pikku juttu.

Vierailija
5/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillälailla sitten. Sinua ei ilmeisesti ole petetty. Toivottavasti koet sen jollain tasolla henk.koht, koska joillekkin se on pahinta mitä parisuhteessa voi tapahtua. Toisen itsetunnon tuhoaminen vuosi kausiksi ei ole pikku juttu.

Se ei ole tarkoitus. Voi hyvin rakastaa vaimoaan tai miestään samanaikaisesti.

Vierailija
6/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, en ajattele miestäni kun ratsastan rakastajani kyrvän päällä.

Et ehkä silloin, mutta tulet miehesi kanssa hyvin juttuun ja haluat elää hänen kanssaan?

Hän mahdollistaa elämäntyylini varallisuudellaan, muuten ei paljoa yhteistä ole.

Vierailija
7/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmiset, ketkä puolustelee ja vähättelee pettämistä, tekee sitä vain niin kauan, kun itse pettävät ja puolisonsa ei petä. Tuollainen ei kuitenkaan kestä sitä, jos puolisonsa pettäisikin häntä. Heillä on siis eri säännöt itselleen ja kumppanilleen.

Vierailija
8/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on vain omien rajojen hakemista. Tietenkin halutaan myös jotain hyvää ja ihanaa. Tämä ei sulje pois sitä, ettei vaimoa rakastaisi.

Vierailija
9/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on vain omien rajojen hakemista. Tietenkin halutaan myös jotain hyvää ja ihanaa. Tämä ei sulje pois sitä, ettei vaimoa rakastaisi.

Suhtaudutko samoin, jos saat tietää, että vaimosi pettää sinua?

Vierailija
10/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, mutta mitä tapahtuu pettämisen jälkeen? Voitko vielä arvostaa pettäjää samalla tavalla?

Vierailija
11/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole tarkoitus. Voi hyvin rakastaa vaimoaan tai miestään samanaikaisesti.[/quote

se ei ole rakkautta mutta et voi tietää jos et ole kokenut henkistä yhteyttä parisuhteeseen sitoudutaan ja itut muista

sivusta

Vierailija
12/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaudelle ei ole mitään aukotonta yksiselitteistä määritelmää. Viime kädessä kuka tahansa voi väittää rakastavansa kumppaniaan, kohteli tätä sitten miten tahansa. Niin pettäjät, valehtelijat, huijarit, gaslightaajat, juopot, nalkuttajat, pihtarit, hyväksikäyttäjät kuin hakkaajatkin. Jokainen vetää itse ne rajat, millaista rakkautta etsii ja millaiseen tyytyy. Pettäminen on ristiriidassa sen kanssa miten minä henkilökohtaisesti määrittelen rakkauden ja minulle on turha kenenkään väittää rakastavansa pettämisestä huolimatta. Se ei ole minun rakkauttani, ei sellaista rakkautta jota minä etsin.

Toiseksi, vaikka hyväksyttäisiin ajatus että pettäjä voi (ainakin omasta mielestään) rakastaa petettyä, niin entä sitten? Elääkö joku vielä sellaisessa harhassa, että rakkaus kuittaa kaiken, rakkaus on ainut jolla on väliä? Jos ajatellaan että rakkaus on erillään sellaisista elementeistä kuin luottamus, rehellisyys ja kunnioitus, niin onko sellainen rakkaus yksistään minkään arvoinen? Rakkaus, joka on pelkkä lämpöinen tunne riisuttuna kaikista niistä muista asioista jotka useimmat tuntuu rakkauden käsitteeseen liittävän.

Sellaisen "rakkauden" saa ainakin minun puolestani tunkea sinne minne aurinko ei paista.

Vierailija
13/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään jo kuitenkin vuotta 2022 ja pettämine on ihan normaalia, nää fossiilit ei vaan pysy trendien mukana.

Vierailija
14/14 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on jo 50 vuotta sitten tehty hyvä elokuva Onnen hetkiä. Siinä onnellisen perheen isä löytää vielä lisää onnea vieraasta sylistä.