Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karo

16.10.2006 |

Pikku-ukollemme pitäisi nimi keksiä. Mitä mieltä olette nimestä Karo? Kuulostaako liikaa naisen nimeltä... Ja mitä muuta tulee tästä nimestä mieleen?

Mies olisi kovin innoissaan tästä löytämästään nimestä, mutta itse vähän epäröin. Ei oo kuiteskaan kiva, jos joutuu lapsen nimen sanoessaan vielä selventämään, onko kyseessä tyttö vai poika...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee automaattisesti mieleen heti tyttö :( saattaahan olla,että olen poikkeus,sillä tunnen pari karoa,kummatkin tyttöjä..

Vierailija
2/8 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennelmä Karoliinasta tulee mieleen

Kare olisi hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Toisaalta kuulostaa Karoliinan lempinimeltä, mutta toisaalta o-pääte tekee nimestä hyvin miehekkään. Italiaksi " caro" taitaa tarkoittaa " rakasta" , ja nimenomaan maskuliinissä. Siis en oikein osaa sanoa, kuulostaako liian tyttömäiseltä... ei välttämättä. Tuo muiden ehdottama Kare on musta paljon tyttömäisempi kuin Karo! Varmoja miehennimiä olisi esim. Karol ja Karel, musta ne on tosi kivoja.

4/8 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä Kaapo,Karlo tai Karri??

Vierailija
5/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä tiedän tytön jolla oli lapsena lempinimi Karo.

Parempi minusta ihan tavallinen Kari . :)

Vierailija
6/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen henkilökohtaisesti kaksi poika-Karoa ja kolmas on kaverin serkku, jota tosin en ole tavannut. Tulee siis latinalaisesta nimestä Karolus eli samaa taustaa kuin kaikki Charles, Kaarlo, Kaarle jne. (tosin ruotsin nimi Karl tarkoittaa myös miestä). Sinänsä kyllä samaa taustaa kuin Karoliinakin.

Mutta minusta selvästi pojan nimi ja kaunis ja reipas. Ongelmana on lähinnä, että monet yhdistävät nimen Karoliinaan, ja joskus Karo on myös käytössä koiran nimenä. Mutta minä kyllä suosittelen.

Tässä vielä vrk:n tiedot - tosin sarakkeet ovat vähän sekaisin.

karo Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä

-1899 0 0 0

1900-19 0 0 0

1920-39 0 0 0

1940-59 1 1 2

1960-79 123 2 125

1980-99 109 3 112

2000-05 54 3 57

2006 4 0 4

Yhteensä 291 9 300

Vierailija
7/8 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon myöhäs enkä mitää nimii tullu ehdottelee enkä mitää muutakaa höpönpömppö paskaa mutta eikö se nyt itsestäänselvyys ole että karo on pojan nimi? haloo vittu en vois kuvitel tytön nimenä karoa miettikää ny hei vittu ihmiset

Vierailija
8/8 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kiusattu edes lapsena Karo nimestä. Saanut enemmän positiivista palautetta nimestä ja itse rakastan sitä.

Aikuisena miehenä voin suositella pojan nimeksi Karoa, koska onhan se MIEHEN NIMI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä