Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä lesoili että hänen lapset ovat seurustelleet 15 - vuotiaista alkaen, ja koska minun tytär ei ole seurustellut vielä

Vierailija
18.06.2022 |

19 - vuotiaana, on hän kypsymättömämpi ja niitä kaikkia kokemuksia vailla, mitä seurustelevat nuoret ovat saaneet. Kokemattomuus ihmissuhteissa on hänestä siis negatiivinen asia.

Itse ajattelen että ne teini-iän kokemukset tuskin ovat niin korvaamattomia, tai edes toivottuja.. mutta mitä mieltä te olette, onko 19 -vuotias nuori, joka ei ole seurustellut, jotenkin jäänyt nyt kaikesta tärkeästä ja olennaisesta paitsi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiihän sitä.

Vierailija
2/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tuttavan lapset ovat siis halpiksia, ja sen lisäksi eivät ole kehittäneet itseään tärkeinä nuoruusvuosina, vaan ovat kiehnänneet jonkun finninaamaisen pojan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa minäkin vailla niitä teinikokemuksia. Paskaa se oli.

Vierailija
4/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä outona pidetään. Itse olin tuon ikäisenä totaalisen kokematon ja pidettiinhän sitä vähän outona varsinkin kun olen keskivertoa paremman mäköimen. Yhäkin 25 vuotiaana olen Seurustelematon. Jotenkin seurustelemattomia pidetään outoina ja juurikin kypsymättöminä eikä kunnioiteta niin paljon kuin seurustelevia. Varsinkin tyttö joka ei kelpaa kenellekään on kuin punainen vaate. Yhteiskunnassa ilmapiiri on hyvinkin syrjivä. Itse henkilökohtaisesti en pidä tuota tilannetta mitenkään huolestuttavana.

Vierailija
5/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei todellakaan ole mikään ylpeyden aihe, jos 15v seurustelee. Ennemminkin toisin päin...

Itse aloitin seurustelemaan 15v ja olen saman miehen kanssa edelleen. Oltiin siis luokkakavereita tuolloin. Yhdessä ollaan oltu nyt 36v. Mutta en minä noin nuorena seurustelun aloittaneena näe siinä ylpeyden aihetta.

Itselläni on 19 ja 22v tytöt ja kumpikaan ei ole seurustellut koskaan. Minusta tämä ok ja kumpikin tyttö näyttäisi olevan asian kanssa sinut. 24v poika on seurustellut jo vuosia, mutta taisi olla hänkin 18 kun ekan kerran seurusteli. Nykyisen kanssa ollut nelisen vuotta.

Minusta on hienoa, että nuori opettelee ensin pärjäämään yksikseen ja osaa harkinnan mukaan valita kumppanin eikä ala seurustelemaan vain sen takia, koska muutkin.

Mitä kypsyyteen tulee, niin jos vertaan esim.meidän 22v tytärtä hänen ystäviinsä, jotka seurustelevat ja asuvat kumppaniensa kanssa, niin meidän tytär on käytökseltään ja ajatuksiltaan kypsemmän oloinen kuin kaverinsa.

Vierailija
6/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi lapset ovat siis jännäteinejä, ja sinun on kiltti

Vierailija
7/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, se ei ole todellakaan meriitti jos 15v on vedellyt pitkin kyliä ja lisäksi ihmiset on yksilöitä. Olisiko tyttäresi luonteeltaan introvertimpi, jolloin ei ole ekana mielessä hypätä ensimmäisen tyypin kyytiin. Ihan hyvin hän ehtii esim. opiskellessa löytää jonkun kivan tyypin. Itsekin olin 19v kun aloin seurustelemaan ekan kerran( siitä on tosin jo jokunen vuosi aikaa).

Vierailija
8/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin ekan kerran vasta yli 20-vuotiaana. Samoin oli omilla lapsillani. Hyvin ehtii seurustelut aloittaa myöhemminkin eikä siinä jää mistään paitsi. Päinvastoin.

Vierailija
9/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten näistä tulee riippuvaisia niin, että aina pitää olla joku poika kainalossa. Itsetunto heillä riippuu siis siitä, onko kaveria. Parempi odottaa vapaana, nuori on vielä.

Vierailija
10/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista jos aikuinen ihminen pitää seurustelua jonain meriittinä. En minä pidä sitä pahana, jos 15v seurustelee, mutta jos vaikkapa 25v ei ole seurustellut niin ei siinäkään mitään vikaa ole. Itse joskus teininä ajattelin että yhyy kun en ole seurustellut, mutta nykyään ei harmita yhtään että eka suhde alkoi 22-vuotiaana.

Vierailija
11/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin tuollaiselle tuttavalle, että tilastojen mukaan nuorella iällä aloitettu seksielämä korreloi matalamman koulutus- ja tulotason kanssa voimakkaasti.

Vierailija
12/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäänyt mistään paitsi. Kenenkään ei pidä seurustella vain seurustelemisen takia (koska kaikki toisetkin seurustelee), vaan siksi että löytää itselleen oikean seurustelukumppanin, vaikka se olisi vasta 25 vuotiaana. Tyttäresi on fiksu ettei seurustele "kenen tahansa" kanssa "koska tässä iässä pitäisi jo seurustella", vaan odottaa rauhassa ja tekee sitä ennen, mitä ikinä tahtookaan.

Vierailija
13/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt paitsi ainakin teiniraskaudesta ja sukupuolitaudeista. 

Vierailija
14/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtiihän sitä.

Juu ehtiihän sitä kun ei aloita aikaisin ja huomaa että on 40v ja vieläkin aloittamatta alkeetkin. Eli kannattaa aloittaa ajoissa tai juna menee ohi.

Vierailija
15/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtiihän sitä.

Juu ehtiihän sitä kun ei aloita aikaisin ja huomaa että on 40v ja vieläkin aloittamatta alkeetkin. Eli kannattaa aloittaa ajoissa tai juna menee ohi.

Ajatteletko, että 19v on jotenkin vanha :D 

t. ensimmäistä kertaa seksiä 26-vuotiaana harrastanut

Vierailija
16/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luku soitti ja haluaa tuon lesoilu-sanan takas! Älä enää ikinä käytä tuota sanaa! 🐒

Vierailija
17/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sanoisin ystävälle että oon ylpeä omasta lapsesta, joka osaa harkita omia tekemisiään, ei seurustele vaan siksi että se on in, vaan siksi että hän odottaa todella sellaista ihmistä elämäänsä, jonka kanssa on sen valmis jakamaan.

Vierailija
18/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luku soitti ja haluaa tuon lesoilu-sanan takas! Älä enää ikinä käytä tuota sanaa! 🐒

Lesoilu lesoilu lesoilu lesoilu lesoilu

Vierailija
19/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele possessiivisuffiksit! hänen lapsENSA

Vierailija
20/20 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin tyttöystävää jo 13 vuotiaasta lähtien.

No sitten kävi tsägä ja 16.5 vuotiaana sain yhden paksuperseen parisuhteeseen. Sitä iloa kesti 1.5 vuotta kunnes tuli ero. Oikeastaan tämä oli luojan lykky tämä ero.

Sitten tapasin nykyisen vaimoni, jonka kanssa olemme olleet kimpassa yli 20v. Lapsia on monta, uusi okt jnejne perusjutut. Ihan parasta.

Varmaan sukuvika, veljeni löysi naisensa 15 vuotiaana, olleet kimpassa nyt 35v.

Vanhempani tapasivat myös alaikäisinä, olivat kimpassa kunnes kuolema heidät erotti 40v avioliiton jälkeen.

M40