Kestoiltapalanne? Eli mitä syötte aina?
Kommentit (36)
Me juuri lopettelimme päivällisen. Meillä on aina päivällisaika ollut n.klo 19. Näin oli minun lapsuuskodissani ja onneksi myös mieheni kodissa. Töistä tultua juodaan kahvia ja syödään ehkä hedelmä, lapsille vaikka voileipä. Päivällinen syödään sitten kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö iltapalaa.
Eikö sinulle tule näihin aikoihin yhtään nälkä?
Ihmiselle, joka hallitsee syömisensä ei koskaan "tule nälkä". Nälkä kertoo verensokerinsääntelyn ongelmista.
Ihminen, joka syö, vaikka ei ole nälkä, hallitsee syömisensä. Just.
Pala täysruisleipää & ohut siivu oltermannia, ja sen kanssa maitorahka jossa puoli desiä puolukoita, puoli desiä mustikoita, pieni kourallinen pähkinäsekoitusta ja ruokalusikallinen camelinaöljyä. Juomana iso lasi vettä.
Raskausdiabeteksen aikana hyväksi todettu iltapala, joka pitää nälkää, ei nosta liikaa verensokeria ja auttaa pitämään kolesteroliarvot reilassa (sukurasitteena korkea kolesteroli).
Vierailija kirjoitti:
Ääh, ihan leppoisa ketju niin se pilataan vänkäämällä "syömisen hallinnasta". Mulla ei mitään ongelmia painon- tai elämänhallinnassa, verikokeissa kaikki veriarvot priimaa, ei siis mitään sairauksia ja mullakin on joskus nälkä. Get real.
-eri
Mulla taas on aina nälkä. No ehkä jonkun raskaan aterian jälkeen voi mennä vartti, että en haluaisi syödä jotain. Tai ehkä palan suklaata sittenkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö iltapalaa.
Eikö sinulle tule näihin aikoihin yhtään nälkä?
Ei minulle, olen eri. Ruokarytmi on aamiainen, lounas, pieni välipala työpäivän jälkeen ja päivällinen klo 19 jälkeen.
Minä syön päivällisen usein jo ennen viittä. Syön aina iltapalan.
Vierailija kirjoitti:
Leipää ja oliiveja
Voihan nam, joskus 20 vuotta sitten olen viimeksi syönyt leipää ja oliiveja! Täytyykin joskus herkutella noilla. Vaatii kyllä vaalean leivän, jota en syö ikinä.
Lämpiä leipiä lähes joka ilta. Niihin ei ilmeisesti kyllästy. Täytteet vähän vaihtelee mutta usein ihan perus leipä makkara ja juusto. Tänään meetvursti ja valkosipulimurskaa mausteena makkaran ja juuston välissä. Päälle aromisuolaa. Grillivastus uunissa niin sillä tulee hyviä nopeasti.
Iltapala on tunnettu käsite vain Suomessa. Missään muualla ei syödä päivällistä niin aikaisin kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Iltapala on tunnettu käsite vain Suomessa. Missään muualla ei syödä päivällistä niin aikaisin kuin täällä.
Snack. Midnight snack.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipää ja oliiveja
Voihan nam, joskus 20 vuotta sitten olen viimeksi syönyt leipää ja oliiveja! Täytyykin joskus herkutella noilla. Vaatii kyllä vaalean leivän, jota en syö ikinä.
Minä syön sellaista litteää mutta ravinteikasta leipää jota syödään Kreikassa ja Välimeren alueella. Pikku palasia revin, joskus dippailen niitä oliiviöljyyn. Myös pintamaustan oliivit välillä, niin saa vaihtelua.
Ääh, ihan leppoisa ketju niin se pilataan vänkäämällä "syömisen hallinnasta". Mulla ei mitään ongelmia painon- tai elämänhallinnassa, verikokeissa kaikki veriarvot priimaa, ei siis mitään sairauksia ja mullakin on joskus nälkä. Get real.
-eri