Pitääkö viedä päivänsankarille lahja/kukkia tässä tilanteessa?
Siis tilanne on sellainen että olen viikon kuluttua menossa auttamaan ystävää hänen perheenjäsenensä syntymäpäiväjärjestelyissä. En edes tapaa päivänsankaria eikä minua ole kutsuttu juhliin. Olen nähnyt syntymäpäiväsankarin ehkä kerran vilaukselta. Veisittekö tässä tapauksessa jotain lahjaksi. Itselläni tulee tunne, että lahja viitaisi siihen, että olisin halunnut juhliinkin. Toisaalta ystävän vuoksi olisiko kohteliasta viedä jotain. Monimutkaista😗
Kommentit (10)
Ei tarvitse viedä. Kompromissina voisi ajatella sitä kukkakimppua, mikäli itsestä niin tuntuu.
Ei tietenkään vaan ennemmin sinua pitäisi lahjoa jos autat juhlajärjestelyissä tuntematonta
Lahjaksi riittää, että autat järjestelyissä.
Uskoisin, että ilahtuvat ihan siitä avustasi! Aikahan on monelle ihmiselle se tärkein asia ja sitä juuri annat. Mielestäni hyvä tapa ei mitenkään vaadi sinulta lisäksi lahjaa. Onnittelu ja hymy vain!
Minä kohautan vain olkapäitä, jos et tiedä miten toimia ystäväsi perheenjäsenen kanssa.
Miksi edes autat jos ei kutsua juhliin tai ei tarjota edes ruokia?
Ei tarvitse viedä mitään. Muilta sankari saa lahjat ja kukat? Koristeetkin löytyy heiltä omasta takaa. Jos kyseessä olisi yksinäinen pelokas sinkku, asia olisi erilainen, mutta hänellä on sukulaisia apuna.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes autat jos ei kutsua juhliin tai ei tarjota edes ruokia?
Niinpä, tätäkin voisi miettiä. Kiltteysongelmaa, ehkä./ Ap
Ainakin kaveri jää sinulle kiitollisuudenvelkaan
Ei todellakaan viedä lahjaa.