Muutimme rivitaloon ja naapurit tupakoi
Savu tulee suoraan sisälle monta kertaa päivässä! Voikohan hallitus tai isännöitsijä tehdä asialle jotain? Kesällä olisi kiva pitää ikkunoita ja ovia auki savun tulematta sisälle. Ostimme asunnon, emme voi muuttaa.
Kommentit (70)
Etkö siis asunto esittelyssä viitsinyt kurkata naapureiden puolelle näkyykö tuhkakuppeja?
No, Suomessa on aikuisten tupakointi vielä sallittu jopa rivitalon pihalla.
Ei yhdeltä taloyhtiön asukkaalta voi kieltää tupakointia.
Itse asun vuokralla ja naapuri tupakoi sisällä niin ,että usein savu tulee asuntooni. Ja rapussa haisee tosi pahalle. Lisäksi hän säilyttää parvekkeella moni tuhkakuppeja, jotka haisevat todella pahalle .Itsekin ole miettinyt voiko asialle mitään :( talosamme ei ole kielletty tupakoimasta sisällä, vaan pois muuttaesssa joutuu maksamaa hajuvahingot.
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis asunto esittelyssä viitsinyt kurkata naapureiden puolelle näkyykö tuhkakuppeja?
En tajunnut katsoa.
Tuo on painajainen! Olen pahoillani puolestanne ja toivon, että saatte sen jotenkin selvitettyä!
Riippuu varmaankin siitä, että miten tupakointi on sallittu taloyhtiössänne ja ovatko naapurit vuokralla vai omistavatko asuntonsa.
Jos asunnot on omistusasuntoja pitää kaikkien osakkaiden hyväksyä pihalla/terassilla/parvekkeella tupakointikielto. Eli jos nämä tupakoijat ei hyväksy kieltoa niin sitten ei voi mitään. Tästä on monta ennakko tapausta.
Toki varmasti ärsyttävää, mutta niin kauan kun naapuri sauhuttelee omalla pihallaan, asialle ei voi tehdä mitään.
Voiko sitten yhtälailla hajoittaa rappuun esim . hajuvesipullon, jotta se peittää pahaa hajua ?
Kannata ottaa selvää ennen ostoa. Ostin toisesta kerroksesta asunnon. Otin selvää saako parvekkeella tupakoida. Talossa asuu 18 tupakovaa. Nämä on omistusasuntoja. Joten sauhustelen avoparvekkeellani luvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun vuokralla ja naapuri tupakoi sisällä niin ,että usein savu tulee asuntooni. Ja rapussa haisee tosi pahalle. Lisäksi hän säilyttää parvekkeella moni tuhkakuppeja, jotka haisevat todella pahalle .Itsekin ole miettinyt voiko asialle mitään :( talosamme ei ole kielletty tupakoimasta sisällä, vaan pois muuttaesssa joutuu maksamaa hajuvahingot.
Käytkö parvekkeella nuuskuttelee niitä tuhkakuppeja?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se välttämättä oo muuttamassa pois. Asuu siinä kunnes kupsahtaa.
Olen itse entinen tupakoitsija. Nyt hävettää, kun tajuaa miten ällöttävästi tupakka löyhkää muiden nenään ja miten kauas!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on painajainen! Olen pahoillani puolestanne ja toivon, että saatte sen jotenkin selvitettyä!
Riippuu varmaankin siitä, että miten tupakointi on sallittu taloyhtiössänne ja ovatko naapurit vuokralla vai omistavatko asuntonsa.
En tiedä, ovatko vuokralla. Ei ole tupakointia valitettavasti kielletty.
Meidän taloyhtiössä yksi on ottanut oikeudekseen yrittää neuvoa, missä saa tupakoida piha-alueella. Kukaan ei häntä tottele, sillä isännöitsijän mukaan tupakointia ei ole kielletty, eikä virallista tupakkapaikkaa ole määrätty. Itseasiassa tämän yhden määräämällä alueella ei saisi edes polttaa, sillä vieressä on leikkikenttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se välttämättä oo muuttamassa pois. Asuu siinä kunnes kupsahtaa.
no sepä. Onneksi itselle tämä on vain osittainen asumispaikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nehän haisee ihan hlvetin kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse käydä, kun haisee tänne.
Tahtoisin viettää aikaa omalla parvekkeella, mutta en voi, kun naapurin tuhkikset haisee tökölle mun partsille asti.
Laita myyntiin ja muuta pois