Käykö teillekin näin vai onko minut kirottu tai jotain?
Kaikki minkä ajattelen olevan hyvin, muuttuu paskaksi. Keksitty esimerkki: mulla ois joku lempikahvila ja kun ajattelen, että onpas ihanaa että minun paikkakunnalta löytyy tällainen kahvila niin ei mene kauaa aikaa, kun se kahvila lopetettaisiin. Ihan vaan sen takia, että minä olin iloinen siitä kahvilasta.
Tuo nyt oli siis tosiaan vaan keksitty esimerkki, mutta mulla käy ihan joka ikinen kerta niin että kun ajattelen jostain asiasta positiivisesti niin ihan heti piakkoin käy jotain, joka muuttaa sen positiivisen paskaksi. En ihan oikeesti voi edes uskoa tätä todeksi! Ja kyse ei ole vain ihan yksittäisistä asioista vaan tätä käy ihan jatkuvaan.
Siis käykö teillekin näin vai miks mulle käy aina??
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain law of attraction mutta käänteisesti heh heh
Tässähän toteutuu Murphyn laki ;)
Mulle on käynyt usein niin, että mieleen putkahtaa joku henkilö menneisyydestä ja kohta on kuolinilmoitus lehdessä. Tuntuu kammottavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko niin oletettavasti pysyvämmistä asioista vai markkinoiden armoilla olevista asioista kuten kahvila korona aikaan? Onko muita esimerkkejä palstalle, vastaajille.
No kerrotaan sitten ihan oikea esimerkki, joka on käynyt jo monet kerrat. Ei mikään iso asia tämäkään, mutta aivan raivostuttava. Nykyään osaankin jo varoa edes ajattelemasta.
Eli siis joudun töissä tekemään silloin tällöin muiden työntekijöiden töitä, jos joku on poissa. Ajattelen joku päivä, että onpa ihanaa kun ei ole tarvinnut pitkään aikaan tehdä muiden töitä ja pääsen helpolla omista töistäni. Se on vaikuttanut niinkin nopeasti, että samana iltana (tai sitten parin päivän kuluessa) on tullut soitto töistä, että nyt on joku poissa ja minun pitää tehdä ylimääräistä.
Et kai nyt oikeasti ajattele, että se sinun positiivinen ajatuksesi saa esim työkaverisi sairastumaan niin ettei pääse töihin? Sehän mahtava velho olisit! Nyt heti paikalla ala ajatella että mahtavaa, kun Venäjä moukari tota Ukrainaa ja on tänä sota päällä! Saavat ukrainalsiset ansionsa mukaan! Ihanaa kun Putin on oikea terveyden perikuva, elämänsä kunnossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko niin oletettavasti pysyvämmistä asioista vai markkinoiden armoilla olevista asioista kuten kahvila korona aikaan? Onko muita esimerkkejä palstalle, vastaajille.
No kerrotaan sitten ihan oikea esimerkki, joka on käynyt jo monet kerrat. Ei mikään iso asia tämäkään, mutta aivan raivostuttava. Nykyään osaankin jo varoa edes ajattelemasta.
Eli siis joudun töissä tekemään silloin tällöin muiden työntekijöiden töitä, jos joku on poissa. Ajattelen joku päivä, että onpa ihanaa kun ei ole tarvinnut pitkään aikaan tehdä muiden töitä ja pääsen helpolla omista töistäni. Se on vaikuttanut niinkin nopeasti, että samana iltana (tai sitten parin päivän kuluessa) on tullut soitto töistä, että nyt on joku poissa ja minun pitää tehdä ylimääräistä.
Tällä perusteella jokatoisella työtä tekevällä ois kirous niskassaan, myös minulla. Se on vakio että aina joku on pois ja just kun ehtii ajatella että kerrankin kaikki ovat paikalla. Ei ihmisen ajatuksilla sellaista voimaa ole.
Ap. Sinun ajatuksillasi ei ole asioihin mitään vaikutusta muuhun kuin sinuun itseesi. Elämä vain on täynnä muutoksia. Tänään paistaa aurinko. Huomenna sataa. Tänään on tilillä rahaa, hienoa. Parin viikon kuluttua tili on tyhjä. Muutoksiin tottuu.
Mulla käy yleensä niin että kun vihdoinkin saan rahat säästettyä jotain varten(olen köyhä, pitää säästää) niin haluamani tuote on loppuunmyyty tai poistunut valikoimasta, saattaa olla tyyliin päivää ennen kun olisin päässyt ostamaan. Tätä tapahtuu liian usein. Myös klassista "viimeinen alennustuote viedään nenäsi edestä" huoh..