Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillekin näin vai onko minut kirottu tai jotain?

Vierailija
18.06.2022 |

Kaikki minkä ajattelen olevan hyvin, muuttuu paskaksi. Keksitty esimerkki: mulla ois joku lempikahvila ja kun ajattelen, että onpas ihanaa että minun paikkakunnalta löytyy tällainen kahvila niin ei mene kauaa aikaa, kun se kahvila lopetettaisiin. Ihan vaan sen takia, että minä olin iloinen siitä kahvilasta.
Tuo nyt oli siis tosiaan vaan keksitty esimerkki, mutta mulla käy ihan joka ikinen kerta niin että kun ajattelen jostain asiasta positiivisesti niin ihan heti piakkoin käy jotain, joka muuttaa sen positiivisen paskaksi. En ihan oikeesti voi edes uskoa tätä todeksi! Ja kyse ei ole vain ihan yksittäisistä asioista vaan tätä käy ihan jatkuvaan.
Siis käykö teillekin näin vai miks mulle käy aina??

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaisi seurustella tuollaisen kanssa. Nimittäin jos se rakastaisit minuun niin koko elämäni muuttuisi paskaksi? Tai no, oikeastaan elämäni on nykyisin paskaa jo.

Vierailija
2/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit seuraavaksi positiivinen realisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Käy. Se on se tonttu joka tekee sitä.

Vierailija
4/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vaikka ajatella, että Venäjä on hieno maa ja Putin ihan paras pressa. Ja Ukrainan erikoisoperaatio on mahtavaa.

Vierailija
5/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin.

Ja hyvin just tämmösiä;

Onpas hyvää jäätelöä tms. tai samoin jotkut kahvilat tms.

Eikä sinänsä mitään suuria asioita, mutta silti harmittaa.

Ja kyllä, on myös niitä oikeita harmeja ( ennen kuin joku tulee "tuomitsemaan).

Vierailija
6/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaisi seurustella tuollaisen kanssa. Nimittäin jos se rakastaisit minuun niin koko elämäni muuttuisi paskaksi? Tai no, oikeastaan elämäni on nykyisin paskaa jo.

Ei se sinun elämäsi muuttuisi paskaksi jos seurustelisit kanssani vaan jotain kävisi mistä koituisi minulle harmia. Voisihan siinä käydä niinkin, että jopa kuolisit. Vain siksi, että kaikki hyvä viedään minulta pois.

Vierailija
7/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatustesi voima on todella noin mahtava, niin muuta se käänteiseksi. Ajattele seuraavasta mielipaikastasi että onpa kettumainen läävä. Voi myös aloittaa maailmanparantamisen suuntaamalla myönteiset ajatukset Venäjään. Tätä jälkimmäistä ehdotusta odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
8/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö  tuosta ilmiöstä peräisin sanonta "pessimisti ei pety". Tietenkään oikeasti mikään kahvila ei lopeta sen takia että joku pitää siitä (pikemminkin siksi että tarpeeksi moni ei pidä tai ainakaan käy siellä). Mutta varmaan moni tunnistaa, että joku oma suosikkituote (jästkimaku, kosmetiikkatuote) poistuu markkinoilta tms.

Vierailija
9/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satut vaan olemaan luonteeltasi pessimisti ja huomiosi kiinnityy kaikkeen negatiiviseen.

10/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on toki sattumaa.

Tuosta kahvilaesimerkistä tuli mieleen, että minulle on koko aikuisikäni käynyt niin, että kun löydän jonkin hyvän tuotteen, esim. kosmetiikkaa, ruokatuotteen, jälkiruoan tms., niin se poistuu pian myynnistä lopullisesti.

Olen miettinyt, johtuuko se siitä, että minulla on niin erikoinen maku, että tykkään tuotteista, joita muut eivät osta vai siitä, että tuote on niin hyvä, että toinen yritys ostaa tuotteen reseptin ja rupeaa myymään sitä kalliimpaan hintaan toisella nimellä.

Vierailija
11/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on täysi pessimisti ja hänellä on aina vastaavia huonoja uutisia kerrottavana. Harvoin mitään hyvää positiivista mainittavaa.

Kaikesta voi aina kaivaa sen negatiivisen tai positiivisen asian esille. Koita muuttaa ajatteluasi ja keskity sanomaan positiiviset asiat ääneen.

Vierailija
12/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tuosta kahvilaesimerkistä tuli mieleen, että minulle on koko aikuisikäni käynyt niin, että kun löydän jonkin hyvän tuotteen, esim. kosmetiikkaa, ruokatuotteen, jälkiruoan tms., niin se poistuu pian myynnistä lopullisesti.

Olen miettinyt, johtuuko se siitä, että minulla on niin erikoinen maku, että tykkään tuotteista, joita muut eivät osta vai siitä, että tuote on niin hyvä, että toinen yritys ostaa tuotteen reseptin ja rupeaa myymään sitä kalliimpaan hintaan toisella nimellä.

No anna samantien muutama konkreettinen tuotemerkki !

Vierailija
13/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko niin oletettavasti pysyvämmistä asioista vai markkinoiden armoilla olevista asioista kuten kahvila korona aikaan? Onko muita esimerkkejä palstalle, vastaajille.

Vierailija
14/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

No anna samantien muutama konkreettinen tuotemerkki !

Vastaan tähän kysymykseeni itse. Esimerkiksi enää ei saa Raider tai Bic Cat patukoita, kun ne muutettiin 80-luvun jälkeen Twix ja Lion nimisiksi. Yhyyyyyy.....

Vierailija
15/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko niin oletettavasti pysyvämmistä asioista vai markkinoiden armoilla olevista asioista kuten kahvila korona aikaan? Onko muita esimerkkejä palstalle, vastaajille.

No kerrotaan sitten ihan oikea esimerkki, joka on käynyt jo monet kerrat. Ei mikään iso asia tämäkään, mutta aivan raivostuttava. Nykyään osaankin jo varoa edes ajattelemasta.

Eli siis joudun töissä tekemään silloin tällöin muiden työntekijöiden töitä, jos joku on poissa. Ajattelen joku päivä, että onpa ihanaa kun ei ole tarvinnut pitkään aikaan tehdä muiden töitä ja pääsen helpolla omista töistäni. Se on vaikuttanut niinkin nopeasti, että samana iltana (tai sitten parin päivän kuluessa) on tullut soitto töistä, että nyt on joku poissa ja minun pitää tehdä ylimääräistä.

Vierailija
16/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrotaan sitten ihan oikea esimerkki, joka on käynyt jo monet kerrat. Ei mikään iso asia tämäkään, mutta aivan raivostuttava. Nykyään osaankin jo varoa edes ajattelemasta.

Eli siis joudun töissä tekemään silloin tällöin muiden työntekijöiden töitä, jos joku on poissa. Ajattelen joku päivä, että onpa ihanaa kun ei ole tarvinnut pitkään aikaan tehdä muiden töitä ja pääsen helpolla omista töistäni. Se on vaikuttanut niinkin nopeasti, että samana iltana (tai sitten parin päivän kuluessa) on tullut soitto töistä, että nyt on joku poissa ja minun pitää tehdä ylimääräistä.

Ajattelusi voi vaikuttaa ainoastaa omaan käyttäytymiseesi ja sitä kautta mahdollisesti myös ympäristöösi. Ajatuksesi ei vaikuta mihinkään muualle.

Vierailija
17/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Olisiko mahdollista alkaa enemmän vaikuttamaan itse asioihin. Ellet siis tyydy tuohon eli ei ole suuri ongelma. Esimerkiksi firman vaihto sellaiseen jossa saa sanoa mielipiteensä ja voi vaikuttaa, omaehtoinen työ tai sanot että haluaisit muutosta tuurausasioissa - sehän tulee aina yllättäen, etkä ole varsinainen tuuraaja. Koska olet firman systeemissä ja rahasysteemissä tiukasti kiinni (riippuu tosin palkkauksesta pieni vai iso palkka), joku sieltä soittaa sitten. Joku siis päättää puolestasi aina. Jos käytät alkoholia se voi voimistaa tapahtumia väärään suuntaan tai jokin synteettinen valmiste e-pilleri tms. Outoa ehkä, mutta kokeilemalla selviää.

Vierailija
18/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä aiheutat itse tuon, kun ajattelet että tuo ois jotenkin henkilökohtainen asia.

Ok se oli kiva kahvila, on muitakin kun vaan etsii. Sun pitää ajatella positiivisesti myös silloin kun jotain negatiivista tapahtuu, ei jämähtää siihen negatiiviseen asiaan.

Vierailija
19/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa jotain perää. Esim Someen laitetut kuvat kahvillassa saattaa vaikuttaa isostikin kun somejätit suodattaa valtavasti dataa, pienelläkin kirjoituksella voi olla Iso voima. Itse pidän somea juuri positiivisuuden imurina.

Data keräys saattaa olla todella huomaamatonta kun yritykset etsii uusia rahastuksen kohteita ja yleensä ne jututsitte alkaa masentaa ku ne rahastetaan.

Vierailija
20/26 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain law of attraction mutta käänteisesti heh heh