Midsommar- kauhuelokuva. Aiotko katsoa?
Kommentit (15)
On visuaalisesti todella hieno elokuva. Uppoaa varmasti citywiccoihin ja muihin millamagioihin. Valistuneimmat näkevät mitä siinä markkinoidaan.
Muka Ruotsissa ollaan viettämässä juhannusta. Oikeasti kuvattu Unkarissa, Ruotsissa ei näytä tuolta.
En tykännyt kun katsoin, mutta jotenkin haluaisin katsoa uudelleen, että oliko se nyt niin huono.
En aio, olen nähnyt sen jo pari kertaa.
Olen kahden vaiheilla katsonko uudestaan. Olen nähnyt kertaalleen.
En ole koskaan katsonut. Aion katsoa. On ainakin saanut kriitikoilta hyviä arvosteluja. Mm. Helsingin Sanomien elokuvakriitikko antoi täydet 5 tähteä. Leffatykissäkin hyviä arvosteluja.
Vierailija kirjoitti:
Muka Ruotsissa ollaan viettämässä juhannusta. Oikeasti kuvattu Unkarissa, Ruotsissa ei näytä tuolta.
En tykännyt kun katsoin, mutta jotenkin haluaisin katsoa uudelleen, että oliko se nyt niin huono.
Jos siinä olisi kuvattu suomalaista juhannusta, niin siinä olisi ollut paljon humalaisia, hukkuneita ja alastomia saunojia kesämökillä. Semmoista suomalaista arkikauhua.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin tätä myös, mutta sitten muistin lukeneeni (tai kuulleeni) että joskus elokuvia tehdään muissa maissa ihan kustannus syistä (* onko tässä sitten näin?).
Eli voi tulla edullisemmaksi kuvata yms. jossain muualla...
Ja jotenkin hupsu tuo juonen lähtökohtakin; Amerikkalainen pari matkustaa "Ruotsiin", vaikka oikeasti menevät sinne Puolaan.
Kyllä aion katsoa. Olen nähnyt jo aiemmin. HYVÄ Ruotsi. Hyvä kun teette " kauhuelokuvia". Niitä ei ole koskaan liikaa.
Olen jo nähnyt... ihan kauhea. Ja sanon tämän satoja, ehkä tuhansia kauhuleffoja nähneenä. En tiedä pystynkö katsomaan uudestaan.
Heja heja friskt humor det är det som susen gör kirjoitti:
Kyllä aion katsoa. Olen nähnyt jo aiemmin. HYVÄ Ruotsi. Hyvä kun teette " kauhuelokuvia". Niitä ei ole koskaan liikaa.
Ei ole ruotsalainen leffa, vaan amerikkalainen. Amerikkalainen käsikirjoittaja-ohjaaja ja päänäyttelijät amerikkalaisia. Muut näyttelijät kyllä ruotsalaisia, mutta leffaa ei ole edes kuvattu Ruotsissa, vaan muualla Euroopassa.
Katsoin, ihan viihdyttävä mutta ei kyllä niinkään kauhu. Lopun karhupuku oli kamalinta leffassa, mulle se ois silkkaa kauhua jos mut tungettais jonkun nahkoihin.
Näkyy muuten mtv katsomosta ilmaiseksi.
No, ei kyllä vakuuttanut mitenkään kauhuelokuvana. Jotenkin idea että amerikkalaisia nuoria matkustaa juhannuksen viettoon ruotsalaiseen syrjäkylään oli aika onneton. Joskus vähemmän tunnetut kauhufilmit voivat myönteisiä yllätyksiä ideoiden puolesta, mutta ei tässä tapauksesssa.
En.