Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITEN PIENENTÄÄ KUVIA ,kun kuvat ovat omissa kuvatiedostoissa, kun liian isoja lähetettäviksi

Vierailija
16.10.2006 |

Auttakaa nyt mua poloista.

siis tallensin digi-kamerasta kuvat omiin kuvatietoihin ja sitten kun yritän laittaa liitteeksi niin sieltä aukeaa juman iso kuva jolla on 2M kokoa!!

miten saan kuvan 10-kokoiseksi? ihan siis pieneksi kuvaksi??

eikös jokainen voi omalla koneella sit suurentaa jos haluaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Avaa kuvaa normaalisti, mulla aiankin se heti aukee Nero Photoshop Viewer-ikkunaan, josta voi Editin kautta muuttaa kuvan kokoa vissiin resizella.

Vierailija
2/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin tuossa vaikka mitä.

menen kuvan kohdalle ja painanoikeaa hiiren näppäintä eikä sieltäkään löydy.

mutta kun noita kuvia pitäs päästä lähettää...

apuva!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät jälkimmäistä, niin sun täytyy varmistaa, että vastaanottaja saa purettua tiedostot auki.

Vierailija
4/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki on vierasta mulle

Vierailija
5/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kone tilttaa välillä ja hävittää ohjelmistoja. Mulla oli pitkään pattitilanne etten pystynyt muokkaamaan kuvia ollenkaan kun ACDSee-ohjelma oli hävinnyt. Mies imuroi netistä Photofiltre-ohjelman jolla voi muuttaa kuvien kokoa, mutta en ole vielä ehtinyt siihen riittävästi perehtyä neuvoakseni.

Kun lähetät kuvia sähköpostilla niin älä laita niitä erilliseksi liitetiedostoksi, virustorjunta voi estää niiden katselun ja paketit on toisinaan liian isoja mahtuakseen sähköpostilaatikkoon. Liitä kuvat suoraan meiliin, eli jos on Outlook niin kursori tekstikenttään, klikkaa " lisää" ja sieltä " kuva" ja selaat tiedostosta ja pienennetty kuva suoraan tekstin alle.

Toivottavasti tästä oli apua, olen itsekin aika hermostuksissani noihin digikuviin...

Vierailija
6/6 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oppii kyllä helposti, mutta parhaiten kädestä pitäen harjoitellen. Ota ensin selvää, että onko sinulla kuvankäsittelyohjelmaa käytettävissäsi.