Miksi karkit ja muut herkut ovat lapsille niin tärkeitä mutta eivät enää aikuisille?
Kun olin lapsi, olin herkkujen perään. Karkki maistui, sipsti ja muut herkut. Ei enää aikuisena niin paljoa.
Kommentit (35)
Miten muka eivät ole enää tärkeitä aikuisille? Kyllä mä tykkään herkutella.
Mulle kyllä maistuu karkit aikuisenakin. ;)
Vierailija kirjoitti:
taidat ollakin ylipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
toinen läski jo palstalla. jee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, enkä ole koskaan ollut.
Makuaisti heikkenee iän myötä ja siksi karkit ei ole enää yhtä hyviä kuin lapsena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hätänä?
Mulla taas ehkä tärkeämpiä aikuisena. 😄
Lapsena oli karkkipäivä, nyt maistuisi muulloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hätänä?
Ei ole mutta läskinorsut ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan, olen aina ollut hoikka. :) Oletko katkera, kun joku ei liho niistä karkeista?
Aikuisena maistaa kaikki väriaineet, keinoaromit ja rasvaisuuden korostetusti. Tiedostaa sisällön. Voisi karkkia tehdä vähän terveellisemmässäkin muodossa. Aikuiselle maistuu ehkä suklaa, pähkinä, fudge, toffee, luonnollinen hedelmäkarkki jos maku ei ole kitkerä tai outo. Kevyt leivos tai kakku olisi varmaan parempi. Hedelmät ja marjat jos hyväkuntoisia, suomesta ei aina saa kaikkea, paitsi mehuna tai kuivattuna. Ellei pääse torille kesällä.
Kylöä taitavat aikuisetkin Suomessa mässyttää karkkia. Ja ne pussikoot! Suomessa käydessäni hämmästelen aina kaikkia niitä super-hyper-maxi-jumbopusseja. Ja karkkihyllyjen kokoa!
Ostin asuinmaassani pitkästä aikaa pienen karkkipussin ja senkin kyljessä luki Share size, oli varmaan neljäsosa suomalaisesta normipussissta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku hätänä?
Ei ole mutta läskinorsut ei kiinnosta.
Eli sinä fantasioit ensiksi joidenkin viestien kirjoittamat nimettömät ihmiset lihaviksi ja sitten sanot, ettei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko katkeruus kun et itse pysty syömään karkkia lihomatta, mutta muut pystyy? :)
Mulle ne on tärkeämpiä nyt aikuisena kuin lapsena olivat...
Teitä on vaan niin helppo provosoida.
t.ap Porvoosta
Kiitos alanuolittajille. Ei saa sanoa siis mielipidettä. Miksi ei kerrota omaa asiaa, vaan kiistetään pelkästään muiden mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Kylöä taitavat aikuisetkin Suomessa mässyttää karkkia. Ja ne pussikoot! Suomessa käydessäni hämmästelen aina kaikkia niitä super-hyper-maxi-jumbopusseja. Ja karkkihyllyjen kokoa!
Ostin asuinmaassani pitkästä aikaa pienen karkkipussin ja senkin kyljessä luki Share size, oli varmaan neljäsosa suomalaisesta normipussissta.
En koskaan osta niitä megapusseja, koska niissä on aina seassa sellaisia joista en pidä. Turhaa tuhlausta. Valikoin mieluummin irtokarkkihyllystä juuri niitä joista eniten tykkään ja määrääkin on helppo kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Teitä on vaan niin helppo provosoida.
t.ap Porvoosta
Aika noloa olla provo joka tulee kesken kaiken kertomaan olevansa provo.
Vanhempien asettamat rajoitukset vain lisäsivät makeanhimoa. Kun sitten aikuisena voisi syödä karamellejä joka päivä, ei siinä enää ole mitään hohtoa.